bygger 1,9 16v turbo i gliset mitt og veit at dette insuget vil passe med små modifikasjoner, men så er det det om det vil få plass i mororrommet. noen som har noen erfaringer eller sett noen som har gjordt noe lignene?
her er linken
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-BO ... 3f0e62b88a
noen som veit om dette er et for stort innsug???
Moderator: Moderators
-
- Posts: 157
- Joined: 28 Mar 2010, 14:43
- Location: Lier
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Det ser relativt "langt" ut.. Du må nok nesten høre med selger angående lengden på det tenker jeg, og måle..
Og tipper du må ha tynnere radiatorvifte bl.a...
Og tipper du må ha tynnere radiatorvifte bl.a...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Audi 5er innsug.! samme hull og samme bolter. bortsett fra at du må få sveisa igjen det ene innsugningshullet da.
Men da går det vel ikke under kategorien "små modifikasjoner"
Men da går det vel ikke under kategorien "små modifikasjoner"
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Har ikke det VEEEELDIG store porter, som gjør at du må grave alt for mye ut av portene i toppen? Noe som gir for store porter = dårlig flow..? Eller blander jeg litt nå? :SKisseg60 wrote:Audi 5er innsug.! samme hull og samme bolter. bortsett fra at du må få sveisa igjen det ene innsugningshullet da.
Men da går det vel ikke under kategorien "små modifikasjoner"
(Har for øvrig et audi 5'er 10ventiler innsug liggende for sugemotor, vet ikke om det er det du tenker på.. Til salgs.. )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
nå skal ikke jeg med 100 prosent sikkerhet si det
men tror det skal passe ganske greit.
Vis du tar et innsug fra en 2,2 liter femmer og fjerner en så får du ca 1,76 liter.
Og orginal flowen i en 10 ventilers 2,2/2,3 og 16v 1,8 er vel ikke så veldig ulik med tanke på sylindervolum? (rett meg gjerne vis jeg tenker feil)
Jeg veit om en golf 1 med en 1,8 liters 16v med turbo.
En tidligere kolega av meg. Rød einser med hvit ALADIN OIL skrift på siden.
Der har han brukt et innsug fra en 5er og så vidt jeg veit er det ikke gjort noe med størrelsen.
Den er benket på e85 til 260 hester på hjulene. Nesten 300hk på motor og 450 nm.!!
men tror det skal passe ganske greit.
Vis du tar et innsug fra en 2,2 liter femmer og fjerner en så får du ca 1,76 liter.
Og orginal flowen i en 10 ventilers 2,2/2,3 og 16v 1,8 er vel ikke så veldig ulik med tanke på sylindervolum? (rett meg gjerne vis jeg tenker feil)
Jeg veit om en golf 1 med en 1,8 liters 16v med turbo.
En tidligere kolega av meg. Rød einser med hvit ALADIN OIL skrift på siden.
Der har han brukt et innsug fra en 5er og så vidt jeg veit er det ikke gjort noe med størrelsen.
Den er benket på e85 til 260 hester på hjulene. Nesten 300hk på motor og 450 nm.!!
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Nå har jeg fått bekreftet mine mistanker rundt 5er/16v kompinasjon.
Etter en telefon til en noe intr audimann og motor bygger så er
en 16v topp og en f.eks s2 femmer innsug perfekt match. Bare å fjerne det ene hullet.
Etter en telefon til en noe intr audimann og motor bygger så er
en 16v topp og en f.eks s2 femmer innsug perfekt match. Bare å fjerne det ene hullet.
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Tror det er jeg som tar feil her faktisk, tenkte litt mer på det i går kveld. Jeg blander nok med et 4sylinder audi innsug som "ofte" brukes på G60. Det har feil porter.. Et femmerinnsug til 16v har nok mer riktig porter.Kisseg60 wrote:Vis du tar et innsug fra en 2,2 liter femmer og fjerner en så får du ca 1,76 liter.
Og orginal flowen i en 10 ventilers 2,2/2,3 og 16v 1,8 er vel ikke så veldig ulik med tanke på sylindervolum? (rett meg gjerne vis jeg tenker feil)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???
Det er nok ikke så stort som det ser ut på bildet
Her en Edelbrock manifold
Her montert på motor
Disse innsugene er mye bedre designet enn s2/rs2 innsugene og det er litt vistnok bare litt lett porting og forlenging/lag bolthullene ovalt og lage adapter til G60 spjeld (eller flytte over fullgass-/tomgangs-bryteren) som skal til
Innsuget er tilsalgs her for 220 usd
http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2980572
Det er og litt forskjell på manifoldene
Her skunk
og her Edelbrock (som jeg mest sannsynlig ville ha valgt
Her en Edelbrock manifold
Her montert på motor
Disse innsugene er mye bedre designet enn s2/rs2 innsugene og det er litt vistnok bare litt lett porting og forlenging/lag bolthullene ovalt og lage adapter til G60 spjeld (eller flytte over fullgass-/tomgangs-bryteren) som skal til
Innsuget er tilsalgs her for 220 usd
http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2980572
Det er og litt forskjell på manifoldene
Her skunk
og her Edelbrock (som jeg mest sannsynlig ville ha valgt
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT