bremse problemer bak

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Slems
Posts: 12
Joined: 29 Jul 2011, 00:44

Re: bremse problemer bak

Post by Slems »

Den fungerer ikke, har ikke hatt ABS siden jeg kjøpte bilen for 2 måneder siden, men ble fortalt da av forrige eier at det var en sensor bake, men siden forrige eier ikke har vært helt ærlig med meg om både det ene og det andre med bilen så begynner jeg jo å få mine tvila angående den ene sensoren....men hvordan ventiler er det du tenker på?
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: bremse problemer bak

Post by VAG »

Som Kisseg60 sa tidligere i posten :"mener å huske det er masse ventiler og dritt inne i abs aggregatet,
som du "aktiviserer" ved å sette på tenninga." Så hvis ABS'en din ikke virker er det jo fare for at dette abs aggregatet ikke virker.. Det er kjedelig med uærlige selgere ja :cry: håper at du finner ut av dette :wink:
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: bremse problemer bak

Post by Kisseg60 »

eller kan det være at den lasteavhengige ventilen låser systemet når du heiser opp bilen?
vis du kanskje prøver å ta av fjære til den, så den står i "bakke" modus.
Slems
Posts: 12
Joined: 29 Jul 2011, 00:44

Re: bremse problemer bak

Post by Slems »

Har prvød å regulert på den ventilen men det er ikke noe forskjell....men har lagt mærke til at fjæra er ikke stramm når bilen verken er oppe elr nede, den bare henger helt løst på....men har jo prøvd å regulere på selve ventilen uten at det har skjedd noe mer....
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: bremse problemer bak

Post by g60 »

som kisse sier..tenning på når man lufter bak.men trengs ikke fremme.. :wink:

skru på tenning,,trykk på pedalen 2-5 ganger,og hør om pumpen til abs slår inn...skal isåfall komme en "summe"lyd ifra motor rommet...den går ifra 5sec til 1 min.alt ettersom hvor mye vakum den trenger å fylle...men summe skal den etter noen trykk på bremsepedalen uannsett,,,
Slems
Posts: 12
Joined: 29 Jul 2011, 00:44

Re: bremse problemer bak

Post by Slems »

Hører summing ja, men det kommer fra en sak på toppen av motoren som jeg faktisk er litt usikker på hva er.... men den summingen tar aldri slutt..... men fremdeles er det jo litt rart at bremsepedalen er hard når jeg ikkje har koblet kalipperne bak til? Og når jeg starter bilen er det ingen forandring på pedalen.... skal ikke den gå sakte innåver da?
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: bremse problemer bak

Post by g60 »

den summingen du hører er sikkert ifra isv..går 2 gummislanger og 1 ledning inn på den regner jeg med??

rett under der du fyller kjølevæske/vann står abs sentralen...
den skal lage summelyd når du presser på pedalen.
når den summer,så fyller den opp den lille svarte "ballongen" som står oppå der..om den ikke summer,så sjekk at alle kontakter på den er koblet til.
om de er det,så sjekk om det går strøm fram til abs sentralen.
Post Reply