Min lille blå.

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Min lille blå.

Post by VAG »

wormy wrote:
VAG wrote:er det forskjell på pdf bentley manualen og selve boka??
Nei, pdf'en er en digital versjon av boka bare.. :)
For min del har jeg papirutgaven der jeg mekker bil, og pdf på pc'n hjemme og på jobb for enkelt å kunne sjekke opp ting inne.. :)
ok, takk :) har bare pdf versjonen men har pc i garasjen så det er ikke noe problem.. kan jo bare skrive ut en papirutgave hvis jeg trenger.
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Min lille blå.

Post by VAG »

Er det forskjell på motor/girkasse/drivverk på corrado vr6 og golf vr6??
Noen som har tips om en bra netttside der man kan finne billig "vrak" biler.. gjerne svensk eller tysk :wink:
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Min lille blå.

Post by JohnnyCorrado »

girkasse vet jeg ikke, men hva motor angår så er det 2.8l/174hk i Golf og 2.9l/190hk i Corrado... (US-utgaven av Corrado har også 2.8l-motoren) ... det var sikkert ikke det du var ute etter, men det er nå en forskjell. Mener også det er vanskeligere å bore opp 2.9'en, så de som vil ha 3.0 går for 2.8.
2001 Audi S4 Avant
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Min lille blå.

Post by VAG »

JohnnyCorrado wrote:girkasse vet jeg ikke, men hva motor angår så er det 2.8l/174hk i Golf og 2.9l/190hk i Corrado... (US-utgaven av Corrado har også 2.8l-motoren) ... det var sikkert ikke det du var ute etter, men det er nå en forskjell. Mener også det er vanskeligere å bore opp 2.9'en, så de som vil ha 3.0 går for 2.8.
Takk for raskt svar :) googlet emnet litt og fant en mulig løsning på bilforumet.
Sitat Herbie:"Jeg hadde en corrado vr6 for en stund siden. Den var ombygget fra G60. Og der var alt hentet i fra en golf 3 vr6. Absolutt alt.Lednings nett og hjuloppheng osv. Så det skal nok ikke være noe problem å bruke det ledningsnettet du har."

Har lett etter vr6 motor/gir o.l. hos diverse huggerier (svensk og norsk) og det som slår meg er at deler til golf vr6, feks motor/gir/drivverk er mye billigere enn tilsvarende til corrado.. Fant en vr6 corrado motor til ca 7000norske mens "samme" motor til golf kostet fra ca 2000kr :? Hvis det er tilfelle at man kan bruke golf vr6 motor og driverk på corrado er valget ganske enkelt :mrgreen:
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
Post Reply