wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

It's alive...!
Første jeg gjorde med alu-svinghjulet var å kvæle den.. Sykt fort opp og ned i turtall.. :mrgreen:
Kan også rapportere om at ALT elektrisk fungerer nå. Begge vinduene, sentrallås, til og med ABS'en fungerer..! Begynner å bli bra det her nå.. Bare å få fikset utseendet.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Oekern »

Høres bra ut! :D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Mouh »

EY!! gratulerer, jeg forventer noe film av denne nå, spent på responsen ;)
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by g60 »

nice.. :D
gratulerer...
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by BlackDragon07 »

Hepp hepp :D
Noen merkbar endring i moment ved gasspådrag? Begynner den lavt eller må du litt opp på turtall?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Film kommer nok, må bare stille tenninga på nytt.. Og bytte tannreim IGJEN, da den gamle begynnte å lage masse lyder. Må finne på en lur løsning her, ellers blir det vanlig reim igjen. Noen som har et 65mm reimhjul til salgs?

Gassresponsen er ganske syk, og turtallet detter veeeeldig fort.. Sånt man liker..! :)

Har ikke fått prøvd alt for mye enda, da kevlar-clutchen MÅ kjøres inn 500 miles.. (vanlige clutcher bør kjøres inn, på akkkurat denne sto det at den kjøres inn)..

Får se om jeg får ordna en liten snutt i løpet av de nærmeste dagene.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Da jeg skulle demontere tannreima på søndags morgen så jeg at reimhjulet til G-laderen lå løst ved siden av kompressoren. Den store skiva som er mellom bolten og reimhjulet var inne i luftfilteret...! Bolten har knekt..! Hva faen liksom.. Har ikke kjørt med reima for stram eller noe sånnt heller, og den løp rett... :cry:

Nå er kompressoren ute og jeg skal få i gang bilen igjen i kveld, uten kompressor.

Også er det visning av senk, stabstag og et veldig midlertidig ratt til mandag. Firehjulskontroll på fredag.. Gruer meg.. :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by BlackDragon07 »

Kjiipern!
Vet du hva som forårsaket det?
Har en lader du kan låne, den lader kun 0.2 bar og er klar for en overhaling. Men den holder sikkert de få kilometerene du kommer til å kjøre.
Har også papirer på/til stab.stag hvis du trenger det.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Polo Classic »

en lader som bare lader 0,2 er ikke egnet til bruk. Kan fort gi totalras, både på lader og motor
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Aner ikke hva som har forårsaket det, men tror det er noe av det samme som skjedde da det første reimhjulet mitt fikk slark i låsekile-sporet. Mulig bolten allerede da var litt strekt/svak uten at jeg la merke til det. Skal se om jeg får ut resten av bolten iløpet av uka. Er jeg heldig holder det at jeg bytter reimhjul, bolt og låsekile. I værste fall hele akslen.

Fikk forøvrig utsatt avskiltninga av bilen til samme dag som jeg har time på Biltilsynet.. Skulle egentlig vært avskiltet i desember.. :roll:
Papirer på stabstag har jeg, ellers takk.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Godkjent med senk (klarerte så vidt 11cm dingsen) og Eibach stabilisatorstag.. :mrgreen:
Fikk også med meg noen fine papirer jeg kan bruke om jeg skulle bli stopped med Sparco-setebeltene (4-punkts belter med 3 festepunkter.. 3 punkts Y belte eller hva du vil kalle det.) Veldig behjelpelige karer der nede :-)

Gleder meg til jeg blir stoppet neste gang og kan vise dem seddelen på at dette er godkjent.. Avstand fra felgsenter og til hjulbue er jo skrevet ned i nytt vognkort, og den forandrer seg ikke fra vinterfelger til sommerfelger..


Image

På nesten helt flat mark hjemme i gården.. Med TSW felger bak og Borbet foran.. :oops:
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Oekern »

Deilig med godkjennelse!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Morten Tangen »

grattis! godkjente du i tbg? hva måtte til for å få senken godkjent? :)
Corradopower!
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Ble Tønsberg, ja. Måtte bare ha TÜV papirer, samt at det ikke skal subbe når du har venstre forhjul / høyre bakhjul på klosser - og du svinger. Og du må ha 11cm klaring under bilen. Altså ingen frontleppe på - iallefall ikke for min del.. :lol:

Fjærene mine var tektylert og guffene, så han fant ingen nummer på de. Han telte da antall vinninger(skrivefeil?) og målte tykkelsen på fjærene - og sammenlignet med TÜV papirene. På stabstaget bare sjekket han at nummerene stemte med papirene. ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by chris10an »

wormy wrote:Ble Tønsberg, ja. Måtte bare ha TÜV papirer, samt at det ikke skal subbe når du har venstre forhjul / høyre bakhjul på klosser - og du svinger. Og du må ha 11cm klaring under bilen. Altså ingen frontleppe på - iallefall ikke for min del.. :lol:

Fjærene mine var tektylert og guffene, så han fant ingen nummer på de. Han telte da antall vinninger(skrivefeil?) og målte tykkelsen på fjærene - og sammenlignet med TÜV papirene. På stabstaget bare sjekket han at nummerene stemte med papirene. ;)
De skal faktisk ikke måle opptil leppa. den kan være lavere. tilogmed forstillinga kan ligge laverer enn 11cm, men det laveste punktet på selve karosseriet skal ikke være lavere enn 11cm;) Det er hvertfall det onkelen min sier som jobber på verkstedet på biltilsynet;)
Det med klosser har jeg aldri hørt om, men er vel forskjell fra distrikt til distrikt:P
Post Reply