Valg av kam

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Valg av kam

Post by ildmar »

Hallo!
Driver å vurderer å gå til inkjøp av ny kam til corradoen min. har ikke så mye peiling så lurte på hvordan di forskjellige typene kammer påvirker effekt og når på registere man får mer effekt av det. tenkte å bestille fra bahnbrenner så fint om noen kan anbefale derifra :)

Må man bytte løftere og fjører når man monterer kvassere kam eller holder det orginale?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Valg av kam

Post by wormy »

ildmar wrote:Hallo!
Driver å vurderer å gå til inkjøp av ny kam til corradoen min. har ikke så mye peiling så lurte på hvordan di forskjellige typene kammer påvirker effekt og når på registere man får mer effekt av det. tenkte å bestille fra bahnbrenner så fint om noen kan anbefale derifra :)

Må man bytte løftere og fjører når man monterer kvassere kam eller holder det orginale?
Man bør bytte ventilløftere når man bytter kam, bl.a. da de skal slite seg til kammen. Man bør også bytte til stivere ventilfjærer, da de originale er 20år+ gamle, og en kvassere kam krever ofte litt stivere fjærer. Kjipt å knekke en fjær..! Da kan du ta ventiltetningene samtidig også! :wink:

Angående kamvalg, så må du tenke på at du også må ha en chip som passer. Mulig også en bensintrykksregulator avhengig av hvilken kam du velger. Det er ikke bare å bytte kam også smelle den i.. En av de mest populære kammene til G60 er vel Schrick 268/276, men den selger ikke BBM. De har kun mildere kammer ser det ut som. Jeg ville sjekket litt med andre firmaer også, og eventuelt hørt med Frode (Polo Classic). Han kan være behjelpelig med chip, kam og det hele.. Jeg har en Frode "custom" kam i bilen min, og den ser ut til å fungere veldig bra den..! :wink:

Skal du kjøpe fra BBM, så ville jeg kjøpt denne + ventilløftere og fjærer.. http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit

En siste ting, ikke se på hestekreftene som produsentene oppgir, de er som regel "tatt ut av løse lufta, og lagt til 20 fantasihester".. Det settet til BahnBrenner der tror jeg ikke gir mer enn 200hk på en frisk motor.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Valg av kam

Post by ildmar »

Okei tusen takk for kjapt svar :)
Da må jeg nok ta kontakt med han ja da min er byggd om til turbo med chip og dyser fra han :)
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Valg av kam

Post by Polo Classic »

wormy wrote:Skal du kjøpe fra BBM, så ville jeg kjøpt denne + ventilløftere og fjærer.. http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit

En siste ting, ikke se på hestekreftene som produsentene oppgir, de er som regel "tatt ut av løse lufta, og lagt til 20 fantasihester".. Det settet til BahnBrenner der tror jeg ikke gir mer enn 200hk på en frisk motor.
Kanskje 200-205 om du har grenrør
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Post Reply