tenning på corrado

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
magnarbore
Posts: 58
Joined: 10 Dec 2010, 17:03
Location: Hedmark/Kongsvinger

tenning på corrado

Post by magnarbore »

har en corrado som står her og ikke starter. Tenninga forskyver seg hele tiden. Har lest litt rundt om kring og "crank pulley bolt"en har en tendens til å være løs, eller slitt. Noe som fører til at tenningen forskyver seg. Noen som kan forklare litt nærmere ? Når jeg står ovenfra og ser ned i motorrommet på reimene, så ser det ut som det er kast eller at det vingler i reimhjuler nederst. Altså den som denne bolten skal sitte på. Håper noen kan hjelpe så jeg slipper dra ut hele motoren og se selv.
Just gotta love it! Corrado!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: tenning på corrado

Post by BlackDragon07 »

Det med den vibreringen på det nederste hjulet er veivakselbolten, om jeg husker riktig, hvis den vibrerer så kan det være det at det hsr begynt å bli slark/løs. Du burde ikke kjøre mere med bilen før du har fikset det. Kan resultere i motor-havari og det kan fort bli veldig dyrt! Snakker av erfaring.

Tenningen kan jeg lite om desverre, men det er msnge andre her som kan det :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: tenning på corrado

Post by g60 »

har du sjekket om fordeleren er skrudd skikkelig fast??om den er løs,så vil den snu seg pga viberasjoner...og tenning vil da forskyve seg.. :)
User avatar
magnarbore
Posts: 58
Joined: 10 Dec 2010, 17:03
Location: Hedmark/Kongsvinger

Re: tenning på corrado

Post by magnarbore »

det var bolten på reimhjulet som vær løs :) kilen var slitt bort. Noen som vet en smart løsning for å feste kilen litt bedre? sporet er småslitt og bare for å hindre at det samme skjer igjen :)?
Just gotta love it! Corrado!
Post Reply