Motorfeste til g60

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
Yttis
Posts: 23
Joined: 07 Jul 2010, 02:40

Motorfeste til g60

Post by Yttis »

Var nede med bilen i sta å sjekka om motorfesta var dårlige. Motoren løftet seg en del når jeg prøvde å løyse den i 1. med håndbrekket på. Så regner med at jeg må ha nye motorfester. Er det slik at jeg bare trenger å bytte det fremre, eller skal jeg bytte begge og girkasse festet ?

Noen som har erfaringer med det festet her ? http://www.dutchbuild.com/index.php?pag ... 04&lang=en

Tar gjerne imot tips til andre fester. Er usikker på om jeg skal ha orginale eller ettermarked fester.

Noen som har innspill om fordeler/ulemper med de forskjellige?

Takker for svar :D
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Motorfeste til g60

Post by BlackDragon07 »

Kan lite om dette, men en av forskjellene på orginale og f.eks fra bbm er at de orginale har en oljefylt demper. mens bbm så har du ikke dette.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Motorfeste til g60

Post by ErikG60 »

Holder selv på med dette, da jeg hører en svak dunkelyd når jeg tar løs i 1. gir i motbakke. Hva er enkleste måte å bytte det fremre motorfestet? Av med fangeren?
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Motorfeste til g60

Post by BlackDragon07 »

Det fremre er enkelt å komme til, men det er nok lettest å bytte det med frontfangeren av. Frontfangeren er kun festet med fire skruer(bare husk å koble fra blink-og tåkelys)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Motorfeste til g60

Post by ErikG60 »

BlackDragon07 wrote:Det fremre er enkelt å komme til, men det er nok lettest å bytte det med frontfangeren av. Frontfangeren er kun festet med fire skruer(bare husk å koble fra blink-og tåkelys)
Sitter disse på undersiden av bilen og ser ut som de holder mye mer enn bare fangeren :P?
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Motorfeste til g60

Post by BlackDragon07 »

Beste bildet jeg fant.
I fester
II fremremotorfeste.
Image

Jekk opp bilen eller legg deg under så ser du tre skruer, en i litt mindre dimensjon(den i midten) og to i samme størrelse(17mm)Du skal skru av de to 17mm skruene på hver side av frontfangeren. Så drar du bare fangeren rett ut. Tar du bort radiatoren er det enda bedre plass :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Motorfeste til g60

Post by ErikG60 »

Takker og bukker for fremragende forklaring:) I særklasse!
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
Post Reply