Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Først og fremst: Hei til alle, er på en måte ny her på forumet for andre gang :P Kjøpte en 91-mod G60 i mars, og hang litt her da, men fire dager etter at bilen var i hus, så tok UP førerkortet mitt etter gjennomsnittsmåling på øde landevei natterstid. Kjipt, men min egen feil :P

Nå er i midlertid lappen tilbake, og når jeg etter hvert blir litt mer kjent med bilen, dukker det opp en del plukk.. Jeg er stort sett helt grønn på skruing selv, så prøver å legge ut noen spm her, kanskje noen av guruene har noen tips :)

Det største problemet akkurat nå er at bilen går dårlig.. Dette var ikke noe jeg reagerte på da jeg kjøpte den, siden jeg ikke hadde kjørt mye rado før, og heller ikke dro på så mye under prøvekjøring. Den går ujevnt og "lugger" innimellom, og under gasspådrag skjer det lite før på masse turtall, det er akkurat som om bilen nøler en stund før det skjer noe. Altså ikke digilag, men mer type tre-fire sek.. Nesten som om den drukner/får feil blanding..? Det er nesten sånn at man må gire ned to ganger for å foreta en noenlunde kontrollert forbikjøring.. Innimellom så blir også turtallet "hengende" når jeg slipper gassen. Noen som har peiling på hva som kan være feil?

Var innom et verksted og spurte litt her om dagen, og de kunne ikke gi meg noe definitivt svar, men en av karene der mente det kunne være g-lader, uten at det virket som han hadde all verdens peiling på Corrado, mest fordommer..
Stemmer det med symptomene? Altså, G-laderhavari, det merkes vel? Synes det høres dramatisk ut. G-lader er også overhalt like før bilen ble solgt, og har gravering, lurer på om det kan være PoloClassic fra bilforumet som har utført den jobben.

En ting som har slått meg i ettertid, er at det muligens kan ha med tenningen å gjøre? Dagen før jeg skulle hente bilen, så skulle selger skifte registerreim, og fikk da en telefon om at de ikke fikk bilen til å gå etter regreimskifte. Fikk da beskjed om å vente, og dagen etter ringte selger og sa at bilen gikk fint, og var klar for henting. Han nevnte da også noe om å ha justert tenning..
Det jeg lurer på er om de kanskje kan ha satt regreim en tann feil eller noe sånt, og så forsøkt å kompensere for dette ved å justere tenning.. Hvordan stemmer det evt med symptomene nevnt over? Hadde også bilen inne hos en bekjent som driver verksted på en liten generell service, og det viste seg at samtlige plugger var helt nedsotede. Tanker? :P Har også merket at det lukter bensin i bilen innimellom når jeg akkurat har startet den.

En annen ting som har blitt verre og verre i det siste, er at bilen er blitt vanskeligere og vanskeligere å få i gir. Vanskelig å få i førstegir og revers innimellom, og i dag måtte jeg nærmest bryte med girspaken for å få den ut av revers. Dette skjer bare innimellom, og veldig tilfeldig, virker det som. Men girskift generelt, skjer ikke så smooth som jeg skulle ønske. Hva kan det være? Dyrt? :P

Jeg irriterer meg også litt over at bilen "rykker til" en del når jeg går av gassen, sånn som gamle biler ofte er, nesten som et slakke. Vanskelig å forklare, men noen skjønner kanskje hva jeg mener? Har opplevd det før, men ikke så ille som her, er jo litt slitsomt i køkjøring osv. Akkurat det er jo ikke det største problemet i verden, men jeg tenkte jeg kunne nevne det også, om noen har noen tips :)

Dette ble veldig masse tekst, men jeg håper noen gidder å lese gjennom og synse litt, har som sagt ikke all verden med peiling, og blir veldig takknemlig for all info! Poster her, fordi jeg alltid har fått masse bra og nyttig respons før :)
På forhånd tusen takk!
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by wormy »

For å si en ting, høres ikke ut som et g-lader havari iallefall..
Beklager om denne meldingen ser merkelig ut, er ikke edruuu... :-\

Hvor i lander holder du til?
(Skal se om jeg får til et mer fornuftig svar i morgen, ikke slett meg..)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Hehe!
Det er betryggende å høre i alle fall :)
Holder til ikke så langt fra Trondheim.
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by ildmar »

Ligner veldig på di symptomene jeg har på min bil og jeg kjører UTEN G-lader.. det med at den "holder" igjen litt kan være feil tenning.. min var slik før jeg fikk justert tenninga..
Går også ann å ta en "blink kode test" ( http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... t=diagnose. Er ingen ekspert men er i hvertfall hva jeg trur det kan være :)
1991 - Corrado G60T karman
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Hm, så hva sier du egentlig, du mener at problemene jeg har med at den går dårlig kan skrive seg fra tenningsjustering?
Det høres bra ut, så lenge det ikke er noe galt med laderen, er jeg relativt fornøyd egentlig.. :P

Blinktest kan jo også være aktuelt, om jeg ikke får noe ut av å justere tenning osv.. :)
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by ildmar »

Jepp kan være at det er feil tenning :)
1991 - Corrado G60T karman
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Hm, det er jo ikke noen krise i såfall :)
Skal på et lokalt verksted med den i løpet av neste uke, får se hva man finner ut :)
vlads
Posts: 18
Joined: 26 Oct 2010, 18:35

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by vlads »

Hahaha fyfaen wormy du e jo heilt løg!
vlads
Posts: 18
Joined: 26 Oct 2010, 18:35

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by vlads »

ildmar wrote:Jepp kan være at det er feil tenning :)
Hate når d sjer! Våkne opp på siå av det dyre om sundagsmåren derante..
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Denne tråden kan godt slettes, ny bil er handlet, og corradoen står og støver..
Etter 40 000 i påkost på et halvår, ble det fort nok. Mulig dette var en skikkelig mandagsbil, men likevel. Gøy å kjøre ræserbil, men jeg hadde hverken tid eller penger til å holde beistet i gang :p
Ikke får jeg solgt den heller :roll:
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by Mouh »

er det den som står på Finn.no?
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Jepp! Den er vel egentlig stort sett grei nå, bortsett fra et hull i bakpotta, men pga forbruk osv, så skal den vekk. Jeg tjener for lite til å kjøre Corrado :lol:

Edit: Den STOD på finn, så at annonsen hadde gått ut i dag.
Last edited by _Nomad on 22 Nov 2010, 17:24, edited 1 time in total.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by BlackDragon07 »

Men corrado kom vel ikke med gti orginalt?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Diverse problemer med "nybilen" - trenger eksperthjelp:)

Post by _Nomad »

Nei, som sagt, det er ikke 1993-moden som står nå, min er en 1991-mod G60. Selges til hbo 25 000^^
Post Reply