Bytte av kjølevæske på 16V

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Bytte av kjølevæske på 16V

Post by Morten Tangen »

Hei. Må bytte kjølevæske på 2.0L 16V`n min. Hvor mye går det på den? Og hvordan lufter jeg den på best måte?

Fyller vel blå kjølevæske, blanda 50/50 med vann tenkte jeg.

på forhånd takk :)
Corradopower!
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Bytte av kjølevæske på 16V

Post by Morten Tangen »

ingen?
Corradopower!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Bytte av kjølevæske på 16V

Post by Mouh »

det går på 5-6 liter, og det er nok bare å fylle på og massere det øverste røret som går opp til toppen av radiatoren, så er det vare å sørge for at du får varmluft ut av coupe-vifta når bilen er varm, hvis man ikke får det så er det mere luft i systemet..
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Bytte av kjølevæske på 16V

Post by Morten Tangen »

Mouh wrote:det går på 5-6 liter, og det er nok bare å fylle på og massere det øverste røret som går opp til toppen av radiatoren, så er det vare å sørge for at du får varmluft ut av coupe-vifta når bilen er varm, hvis man ikke får det så er det mere luft i systemet..

takk for svar. har bytta idag etter jobb, og det blåser varmt luft inne i kupeen, så da regner jeg med det er ok :)
Flaks jeg sjekka kjølevæska som var på den før vinteren kom..den tålte nemlig bare -0,5 grader! :roll: :roll: ergo bare vann på den..erre mulig. hehe
Corradopower!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Bytte av kjølevæske på 16V

Post by Mouh »

Morten Tangen wrote:
Mouh wrote:det går på 5-6 liter, og det er nok bare å fylle på og massere det øverste røret som går opp til toppen av radiatoren, så er det vare å sørge for at du får varmluft ut av coupe-vifta når bilen er varm, hvis man ikke får det så er det mere luft i systemet..

takk for svar. har bytta idag etter jobb, og det blåser varmt luft inne i kupeen, så da regner jeg med det er ok :)
Flaks jeg sjekka kjølevæska som var på den før vinteren kom..den tålte nemlig bare -0,5 grader! :roll: :roll: ergo bare vann på den..erre mulig. hehe

haha, det var litt tynt ja :P
Post Reply