Starter, men går ikke.. pls hjelp.

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Orhammer
Posts: 1
Joined: 26 Sep 2010, 21:31

Starter, men går ikke.. pls hjelp.

Post by Orhammer »

Hei alle. Førstegangsbruker her. Har lest litt men fant ingen emner som er lik mitt problem. Bilen er en 92mod 2.0 16v Corrado. Problemet er som følger..

Alt startet med litt fusking på turtall over 3000. Fuskingen kom og gikk litt, men til slutt stoppet den. Det eneste jeg la merke til som var anderledes, var at den utvendige bensinpumpen bråkte litt og jeg kunne høre noe som minnet om at den "tørrgikk" med et litt svingende turtall.
Har byttet både utvendig drivstoffpumpe og forsyningspumpen i tanken. Har også målt at det er strøm dit (12v). Startet opp og kjørte en god tur. ikke noe stress. SÅ kommer problematikken... Den samme lyden er kommet tilbake og bilen vil ikke starte. Eller den starter på kaldstarts-innsprøytningen men dør ut med en gang siden det ikke kommer noe drivstoff ut av drivstoff fordeleren som sitter oppe på luftfilteret. Det kommer drivstiff fram til fordeleren, og til kaldstartslinjen. når jeg skrur av alle slangene oppe på drivstoff fordeleren kommer det ikke en dråpe. har prøvd å presse opp "pinnen" som er på undersiden, som blir presset opp av spjellet i luftfilterboksen. Men fortsatt ikke en dråpe... Det utrolige her er at når jeg har sluppet ut alt trykket på drivstoff systemet, blåst rent, tatt av trykket på returslangen.. ja da STARTER bilen og går i ca 5 min før den stanser. Den går helt klokkerent på lavt turtall. Om jeg bunner gassen fusker den litt, men kommer etterhvert. om jeg kjører bilen fusker den ved motstand.... Prøv å forstå min frustrasjon.

Det sitter en elektrisk Bosch del på siden av drivstoff fordeleren. denne får strøm (5v) og en Bosch del på siden av luftfilteret. denne får også 5v. Normalt ?

Håper virkelig det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg. Fort fort.. kaldt å kjøre motorsykkel nå :cry:
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Starter, men går ikke.. pls hjelp.

Post by JohnnyCorrado »

har du byttet bensinfilter?
2001 Audi S4 Avant
Post Reply