Gjennbruk

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Gjennbruk

Post by ildmar »

Hei:)
Lurte bare på hva folks syn er på gjenbruk av toppbolter/topp pakning..
Jeg byttet begge deler for ca 1000km siden og har nå funnet ut at jeg skulle ha hatt av toppen igjen på grunn av at jeg skulle fikset festene til eksosen...
Tok nemlig å så litt ekstra godt etter i dag og da viste det seg at det ikke bare var en som hadde løsna men hadde også knøkki en pinne bolt, resten av dem ser jeg ikke på grunn av innsuget.. og må ha av toppen for å få gjort alt ordentlig føler jeg med tanke på å reparere gjenger osv.... :)
1991 - Corrado G60T karman
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Gjennbruk

Post by BlackDragon07 »

Litt usikker angående boltene, men selve pakningen ville jeg byttet. Men jeg er ikke noen ekspert på det området :roll:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Gjennbruk

Post by ildmar »

BlackDragon07 wrote:Litt usikker angående boltene, men selve pakningen ville jeg byttet. Men jeg er ikke noen ekspert på det området :roll:
oki :) Mener jeg har lest noe om at Wormy har brukt oppigjen boltene sine hvertfall... håpet på å slippe dette for det er jo ikke akkuratt det billigste men.. må man så må man..
men mener jeg leste at så lenge det var stål pakkninger så kunne man ofte bruke dem oppigjen :roll: men kan jo hende det gjalt eksospakninger, turbopakniinger etc...
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Gjennbruk

Post by wormy »

Jeg har brukt toppboltene omigjen ja. Det er fordi de kun var noen tusen km gamle. Er de originale ville jeg absolutt bytta de.
Toppakningen ville jeg aldri brukt omigjen.. (Eller, jeg ville, men ble frarådet det fra "alle" jeg kjenner som har jobbet som mekanikere osv.. Toppboltene mente de gikk greit, og det har fungert for meg i 7000km så langt på gti/g60'n..) :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Gjennbruk

Post by ildmar »

wormy wrote:Jeg har brukt toppboltene omigjen ja. Det er fordi de kun var noen tusen km gamle. Er de originale ville jeg absolutt bytta de.
Toppakningen ville jeg aldri brukt omigjen.. (Eller, jeg ville, men ble frarådet det fra "alle" jeg kjenner som har jobbet som mekanikere osv.. Toppboltene mente de gikk greit, og det har fungert for meg i 7000km så langt på gti/g60'n..) :wink:
Okey. men hvis jeg skal bytte Topp pakning kan jeg jo liksågodt bytte bolter også da di er ganske "billige" :)
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply