justerbart senkesett, felger og kontroll

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by JohnnyCorrado »

jeg skal ha corradoen min på visning neste uke, for å få senkesett inn i vognkort.

for å unngå komplikasjoner, vil jeg vise den uten 9x16"-felgene jeg har nå, i tilfelle de vil bry seg om dem.

greia er at senkesettet er justert perfekt i forhold til 9x16"-felgene, siden det faktisk er de jeg skal bruke når bilen er godkjent. tok altså firehjulskontroll med disse på.

dersom jeg skal låne felger av noen til kontrollen, kan jeg da justere på senkesettet slik at det passer bedre til de lånte felgene, for deretter å skru det tilbake slik det var når bilen er ferdig?

eller er det slik at de begynner å sjekke om verdiene i målebrevet stemmer over ens med den faktiske justeringa?


//Marius
2001 Audi S4 Avant
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by bolln »

JohnnyCorrado wrote:jeg skal ha corradoen min på visning neste uke, for å få senkesett inn i vognkort.

for å unngå komplikasjoner, vil jeg vise den uten 9x16"-felgene jeg har nå, i tilfelle de vil bry seg om dem.

greia er at senkesettet er justert perfekt i forhold til 9x16"-felgene, siden det faktisk er de jeg skal bruke når bilen er godkjent. tok altså firehjulskontroll med disse på.

dersom jeg skal låne felger av noen til kontrollen, kan jeg da justere på senkesettet slik at det passer bedre til de lånte felgene, for deretter å skru det tilbake slik det var når bilen er ferdig?

eller er det slik at de begynner å sjekke om verdiene i målebrevet stemmer over ens med den faktiske justeringa?


//Marius
vel du må ha papir på firhjulskontroll( m/ signatur av han som tok kontrollen)
høgda fra hjulbuen å ned til center på felgane må ikkje være under minimun krave som står i tuv papira;)
me mej va det 31,5 cm framme å 31 cm bak;)
så gjenge de vel bra;)
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by JohnnyCorrado »

takk!

så det betyr altså at jeg ikke bør skru på det før jeg skal til BT?
2001 Audi S4 Avant
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by Mawrick »

Når de målte mine coiler målte han inne på selve demperen - avstand på gjengene, om jeg ikke husker feil er det dette som er oppgitt i TÜV?.

Jeg hadde helt feile dekk på (16" med vinter ballong dekk), men så nok litt gjennom fingerene da dette var en ny registrering og jeg gjorde de oppmerksom på at orginal felgene ikke var ferdig enda.

Kjører uansett 9x16 i dag ;) - men har vurdert om jeg skal prøve å få dem inn i vognkortet.....
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by JohnnyCorrado »

okei!

jeg har konkludert med at jeg må prøve å låne, fordi jeg har forskjellig sporvidde foran og bak.
det beste er om jeg får lånt noen 16" med 40-dekk eller lignende som passer rett på.
2001 Audi S4 Avant
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by JohnnyCorrado »

kan få låne noen Opel Astra-felger som er 4x100 og ET48. det tar vel garantert i bremsene?
evt noen 13" Renault-greier med ET36. kommer til å se stusselig ut, men driter i det :P
2001 Audi S4 Avant
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by wormy »

ET48 hørtes litt lite ut, ja.. Du får ikke noen felger mindre enn 15" over de originale bremsene heller.
Jeg har noen 15" med vinterdekk i 185/55/15 du kan få låne om du henter/leverer de i Tønsberg.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: justerbart senkesett, felger og kontroll

Post by JohnnyCorrado »

wormy wrote:ET48 hørtes litt lite ut, ja.. Du får ikke noen felger mindre enn 15" over de originale bremsene heller.
Jeg har noen 15" med vinterdekk i 185/55/15 du kan få låne om du henter/leverer de i Tønsberg.. :)
kom på det etterpå, at 13" er jo sjanseløst :lol:

også veldig trivelig at noen kan støtte med lån av felger til kontroll:)
tror kanskje jeg skal gå for det.
Oekern har noen 17"-felger, men da må jeg kanskje skru på senken.
kanskje greiere å hente 15" fra deg da! jeg sier i fra før helga dersom det blir aktuelt :)
(da tar jeg bare ferga over til horten, så er det fort gjort)
2001 Audi S4 Avant
Post Reply