ISV filter vs reroute

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

i det siste har jeg blitt usikker på om ISV reroute faktisk har noe for seg.
har lest noen steder at bilen gjerne går bedre med et lite filter på ISV'en (som jeg har pr dags dato), i forhold til å reroute den. mange stage upgrades inkluderer ISV reroute. vil jeg ha noe å hente på det?
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: ISV filter vs reroute

Post by Kisseg60 »

Så vidt jeg har skjønt så lønner det seg å droppe filteret og kjøre den til trykkslangen.
Det er vist en sånn sikkerhetsfunksjon at tomgangsregulatoren slepper ut trykk vis det blir for høyt. (?)
Og vis du da kjører det tilbake igjen så blir det jo ikke noe borte.!
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

skjønner.
mulig det er noe der jeg ikke forstår, men da burde jo alt trykk over original verdi lekket ut igjen via ISV på min bil, siden jeg har filter? med mindre chip'en eliminerer den sikkerhetsfunksjonen...
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: ISV filter vs reroute

Post by Oekern »

Jeg har et T stykke liggendes for reroute. Du kan jo låne det for og prøve og se om det er noe forskjell :wink:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

hadde ikke vært dumt:D

har et t-stykke som jeg opprinnelig hadde planlagt å bruke på Audi'en til overs.
det er 2" inn/ut, med en 25mm flens. hva er diameter på innsugsslange + ISV-slange på G60?
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: ISV filter vs reroute

Post by Oekern »

Det aner jeg faktisk ikke. Men om du sammenliker dem ser du det jo fort, og om du har lang nok slange inn til ISV.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: ISV filter vs reroute

Post by Polo Classic »

Er ikke fan av re-route. Grunnen til det er at hvis hjernen åpner isv, og ladetrykk ikke går ned over en periode, kutter hjernen tenningen....

Har ikke funnet hvor i chippen dette ligger enda, men vet at det går bort om du programerer om hjernen til 250 kpa mapsensor fordi det går på spenningen på mapsensoren (0,8v) og 0,8v er stort sett mer enn du klarer med g-lader og 250 kpa sensor
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

Polo Classic wrote:Er ikke fan av re-route. Grunnen til det er at hvis hjernen åpner isv, og ladetrykk ikke går ned over en periode, kutter hjernen tenningen....

Har ikke funnet hvor i chippen dette ligger enda, men vet at det går bort om du programerer om hjernen til 250 kpa mapsensor fordi det går på spenningen på mapsensoren (0,8v) og 0,8v er stort sett mer enn du klarer med g-lader og 250 kpa sensor
så man kan altså oppleve en bitteliten økning i trykk, men med fare for tenningskutt?
2001 Audi S4 Avant
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: ISV filter vs reroute

Post by wormy »

JohnnyCorrado wrote: så man kan altså oppleve en bitteliten økning i trykk, men med fare for tenningskutt?
Stemmer det. Grunnen til at jeg kjører ISV reroute er fordi min ISV "lekker" ut alt for mye.. Fungerer den ville jeg heller kjørt filter.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

ah, okei :D
så det kan altså hende at andre chip-leverandører har eliminert tenningskutt-problematikken med sine chip'er?
(tenker på diverse stage upgrade kits, der ISV reroute er endel av pakka sammen med annen chip)
2001 Audi S4 Avant
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: ISV filter vs reroute

Post by Polo Classic »

JohnnyCorrado wrote:ah, okei :D
så det kan altså hende at andre chip-leverandører har eliminert tenningskutt-problematikken med sine chip'er?
(tenker på diverse stage upgrade kits, der ISV reroute er endel av pakka sammen med annen chip)
Såvidt jeg har funnet ut, er det hardkodet i hjernen og ikke mulig å programere seg rundt. Men har ikke kjørt nok med emulator til å vite det sikkert
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: ISV filter vs reroute

Post by JohnnyCorrado »

ah! nei, da er det nok ikke så mye å gjøre med hvis det er gjort på den måten.
ble veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal prøve det nå.
i såfall så er det bare å sette på filter igjen hvis det ikke har noe for seg.
2001 Audi S4 Avant
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: ISV filter vs reroute

Post by glennern »

Jeg fikk en liten økning på ca 0,1 Bar ved å bruke dette. I følge måler har jeg 1,1 Bar ladetrykk.
Jeg vurderer også å bytte map sensor slik PoloClassic viser til for å kunne øke trykket ytterligere.
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: ISV filter vs reroute

Post by Polo Classic »

glennern wrote:Jeg fikk en liten økning på ca 0,1 Bar ved å bruke dette. I følge måler har jeg 1,1 Bar ladetrykk.
Jeg vurderer også å bytte map sensor slik PoloClassic viser til for å kunne øke trykket ytterligere.
Husk at du da og må justere alle tabeller i chippen ;) (dvs ha en chip for annen mapsensor)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: ISV filter vs reroute

Post by glennern »

Ja da, er klar over det. Blir vel en jobb for deg tenker jeg, hvis jeg ikke går for datasprut
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Post Reply