gåen topppakning?

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

gåen topppakning?

Post by mrrogne »

hei, har nett kjøpt meg en corrado g60 og er ny her på forumet :P

men eg har misstanke om at topp pakninga mi er gåen kansje sprekk i toppen ?

vanntempen er ganske ustabil ligger for de meste rett over 90 og av ogtil 100 grader,
ryker litt svart\blå av og til, termostat bytta eg i går, og har prøvd å lufta de, men får ikkje varmluft inn i bilen eller før motoren blir varm har eg varm luft men når motoren er varm mista eg varm lufta :S

nokken som har peiling?

takker for svar ;)
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: gåen topppakning?

Post by Mawrick »

Usikker på G60 - men vanntempen på en VR6 ligger vel noenlunde i det området på temp - hva viser olje temp (temp fra kjøre computer (MFA)).

Sikker på at termostaten fungerer ? - høres ut som den står åpen - evt at den stenger (er vel ikke mulig å montere disse feil vei ?).


Ser du noe antydning til lekasjer på toppakningen din ? - det med svart/blå røyk kan vel også være ventil tetninger om jeg ikke tar helt feil.

evt antydning til vann i oljen eller olje i vannet? :)
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: gåen topppakning?

Post by mrrogne »

har tatt av toppen no :P for meg ser ikkje topp pakinga gåen ut men snakkte me en som har god peiling han sa at ekkje alltid du ser at den e gåen, eller så kan det vere sprekk i toppen, og viss tempen oppføre seg sann så e det enten termstat eller topp pakning, og termostat e bytta :P er nok ikkje mulig å sette den feil veit, og olje temp ligge vell mellom 80-90 og viss eg gjer på e den 100 av og til litt over
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: gåen topppakning?

Post by Oekern »

Bare og prøve og bytte toppakninga. Er den fortsatt like ille etter det kan det være toppen.
Termostaten koker du opp i en kjele med vann, så ser du om den funker eller ei.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: gåen topppakning?

Post by mrrogne »

toppen var fin, ikkje nokke sprekker i, sendte den inn på et verksted der dei ska slipe ventilane og bytte ventiltetninga ;) termostaten kjøpte eg ny :P så den bør funke,
Post Reply