Småfiks, hjelp!

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
G60 1989
Posts: 10
Joined: 13 May 2010, 17:52

Småfiks, hjelp!

Post by G60 1989 »

Hei!

Jeg skal freshe opp div ting ved Corradoen min denne uka.

1- tror det er noe med servoen, den er tidevis tung å svinge, også piper det når jeg svinger, som om en reim er løs eller noe. Forslag?

2- På bakhjulene er det som om bremseskivene subber inntil, for noen ganger piper det høyfrekvent, også er felgen dritvarm etter en kjøretur, så ryker litt brent lukt ut fra bremseklossen, har skjedd på begge sider, så er det et tynt lag med rød/oransj støv på felgen også.

3- Er det vanlig med sprekker inni katalysator? Eksosen bråker veldig der, men tror ikke det er rustet hull heller. Evnt kan disse delene erstattes med Golf deler, eller er de helt unike for Corrado?

4- Hvordan kan jeg sjekke om bensindampfilteret lekker? Det lukter litt bensin inn i bilen, særlig ved høy luftfuktighet.

5- Hvordan kan jeg effektivt tappe kjølesystemet?

Setter veldig stor pris på svar! :)

P
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Smfiks, hjelp!

Post by wormy »

1) Kan være løs reim, ja. Det er en strammemekanisme der, men husker ikke helt hvordan den fungerer. Du må løsne 3 bolter/muttere mener jeg å huske, så kan du skru på strammeskruen under der..

2) Håndbrekket som henger på..? Ta av felgen og snurr hjulet rundt. Prøv å lokaliser lyden.

3) Kan være at innmaten i katalysatoren er løs. Samme som på Golf 2 8v mener jeg å huske, men det ligger jo en ny katalysator til salgs på forumet her. Kanksje prøve den..? Eventuelt ville jeg heller satsa på et "bypass" rør som selges på diverse utenlandske sider, eller f.eks. her: https://raceland.secure.flexiweb.no/productview/110345/

4) Bensindampfilter..? Litt usikker på hva du mener..? Tenker du på den sylinderboksen under luftfiteret?

5) Finn frem en stor bøtte eller et "fat" eller lignende. Skru så av slangeklemma på en av vannslangene under foran på bilen, mellom vannslangen fra radiatoren og metallrøret som går mot vannpumpa. Så drar du røret ut av vannslangen, og du får masse guffe overalt.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply