Russer`s Corrado g60.

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Kristaafa »

Anbefaler å bygge seg en relé-pakke, eventuelt kjøpe ferdig i grelle farger på Biltema. Denne er plug&play for Corrado med originale lamper (H4 kontakter).
Dette vil, som Mouh nevner, gi bedre lys og mindre sjanse for at bryteren går i stykker.
Image
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Har fått tak i brukt lysbryter:D Den har blitt sendt i dag, så kommer vell om 3 virkedager.


Har også bestemt meg for å kjøpe lysholm kompressor i sommer/etter sommer og nye hovedlykter (tror mørke lykter skal passe så sykt bra på den bil)
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Mouh »

jasså ja, enda en med Lysholm :P
det er ganske lang ventetid på disse kompressorene, så jeg ville vært tidlig ute med å bestille i så fall :P
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by glennern »

Da blir det trolig fem hissige lysholmere i klubben da :twisted:
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Hei. Biln har bynt å bruke synsykt mye bensin i de siste per dager. Brukte litt over 25liter på 175km igår(langkjøring) det vil si 1.4 liter per mil, som jeg syns er veldig mye i forhold til hva jeg er vant til å bruke. Brukte ca 12-15liter før med variert kjøring. Kjørekomputer viser noen gang over 2liter per mil på langkjøring.

Hva kan det være? Noen forslag?

Det høres også ut som biln får falsk luft en plass, bråker litt rart(kan også være fri eksos, men da må det være at med eksosmanifoild) enn det gjør til vanlige ved pågang(spesielt høyturtall, da hør man det gått). Har funnet en plass at med torpedoveggen der det er gasspjeldet/plenumet e det en slange som skal gå rett ned langs torpedoveggen, å en vakuumslange som går langs innsugsslangen. Det er ingen slanga inn der. Regna med at det er falsk luft da, men e litt usikker om det var sånn før, finner heller ingen slanger som ligg løs. Kan ta en bilde litt senere i dag, så blir det lettere å forstå :P

Image

Image
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Ron »

Er ikke det ut Boost Return?? Den må du værtfall få stengt..

Sjekk om du har rett spenning på Lamdan, monter gjerne ekstra jordingsledning å til lambdan.
(Du finner lamda kontakten skrudd fast i en brakett på motorfeste)
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Det var det jeg også tenkte at det var boost return. Skal få stenge den å se om det er noe forskjell:)
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by glennern »

Er det lurt å stenge Boost retur?

Jeg er anbefalt å ikke gjøre det!
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by wormy »

glennern wrote:Er det lurt å stenge Boost retur?

Jeg er anbefalt å ikke gjøre det!
Absolutt ikke stenge det, nei - med mindre det monteres turbo eller kompressor fjernes...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by glennern »

wormy wrote:
glennern wrote:Er det lurt å stenge Boost retur?

Jeg er anbefalt å ikke gjøre det!
Absolutt ikke stenge det, nei - med mindre det monteres turbo eller kompressor fjernes...
Det var det jeg mente :-)
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Jaok, skal ikke gjøre det da:P
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Ron »

Ser ikke problemet med å stenge den jeg da men...

Funka knail på PG`n min, å mange andre også har jeg sett.

Får en helt sykt fet lyd med dump værtfall :lol:
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by daho85 »

Du kan stenge den.. Og kjøre på med resirk/åpen dumpventil. Da kan du også bytte til 3" trakt på gasspjeldet. Så slipper du retur røret.
Har du fjernet kull filteret? For det sitter en slange på "fri" siden av spjeldet.. Så den trekker falsk luft hvis du ikke blokker den.
Modifying beyond limits..
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Da har jeg tenkt å bygge boost retur. Har blitt lei av lyden uten boost-retur:P bråker for mye. Vis noen har til salgs eller veit hvor jeg skaffe det, send gjerne pm:)


Blir lysholm kompressor i sommer. Skal snakke med bahn brenner på mandag. De sa til meg at de skal sende første parti av kompressora nu i sluten av juni, så vis jeg ville henge med så var dette mitt beste alternativ da jeg får den så pass tidlig :lol:
Russer
Posts: 29
Joined: 27 Aug 2008, 10:36

Re: Russer`s Corrado g60.

Post by Russer »

Hello folkens. Har et liten/stor problem :cry:

Biln hålpå å kveles når jeg girer:S turtall bruker å gå under 500 når jeg girer. Har også litt problemer med start (noen gang så starta han ikke på første forsøk, men når jeg prøver andre gang, starter han normalt.Bil ligger også på lavt turtall,500. Men ikke alltid, noen gang ligger han på 1000 (som er for mye) noen gang ligger han på 700.

Dette skjer når bil er kald og varm. Start problem skjer spesielt når biln e kald.


Håper å få noen forslag på hva det kan være. :idea:

Mvh Dima Fjellberg
Post Reply