G-lader ulyder

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
namk
Posts: 55
Joined: 19 Apr 2007, 16:29

G-lader ulyder

Post by namk »

Hadde en fyr som kom for å kjøpe bilen idag, alt gikk fint fram til prøveturen.
Kommer jævlige ulyder fra rundt g-lader/dynamoen, høres ut som ting som ristet inni.
Han ble totalt uinteressert, og salget ble drept på 2 sek.
Lillebroren min har jo kjørt den nå siste 3 mnd mens jeg har fått min leasingbil,
men han har jo selvfølgelig ikke sagt noe.
Tok den på en tur ut, ventet til olja var oppe i 90 og fikk testet den i kjørecomputeren.
Litt små strekninger så jeg kom gjerne oppi 4.5-4.8k rpm i 3. gir og det høyeste
jeg noterte var 218. I følge den lista under, så burde 228 være normalt. Men nå
fikk jeg ikke dratt den helt ut i 4. gir da men.

Nei hva tror dere? Er G-laderen total? Hvis så, hvor mye kan det forventes å få radoen for med total G-lader?
Hvis ikke, hva faen er den lyden??? (Er skikkelig misfornøyd over å ikke å ha fått solgt den)

1. Start Motor

2. Move the MFA selector to "2"

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

4. Stop motor

5. Start Motor

6. Release the MFA end button.

7. Press the MFA End button one time.


You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments
15 200 -23.7
55 400 -17.8
90 600 -11.9
127 800 -5.9
148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)
172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)
192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)
211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)
228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)
242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)
255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: G-lader ulyder

Post by Kristaafa »

Kan være så enkelt som at et av reimhjula dine må byttes. Men om laderen ikke skyver ønsket mengde luft, så bør vel ihvertfall ny eier opplyses om at det er på tide med en overhaling. Vil tro at du vil oppleve det mye lettere å få solgt bilen om du tar på deg overhalingen av laderen før salg.
Image
namk
Posts: 55
Joined: 19 Apr 2007, 16:29

Re: G-lader ulyder

Post by namk »

Hehe.. nei er lei, og trenge raske penger, så da blir den solgt idag for 15k.. :)
Post Reply