[/quote]har ikke overgangen men røret videre mot ic.[/quote]
Er overgangen vanskelig å skaffe. Ev hvor dyrt?
Drømmebilen min :)
Moderator: Moderators
Re: Drømmebilen min :)
http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=3178
Tror det er noe ála den du trenger. Får den nok billigere andre steder.
Edit: feil link..
Tror det er noe ála den du trenger. Får den nok billigere andre steder.
Edit: feil link..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Drømmebilen min :)
Tenkte en liten update for å holde litt liv her
Har skiftet:
- tennplugger
- pluggledninger Bmm (fra Poloclassic), takk for handelen forresten
- den blå temp
- tåke lyset funker på begge sider
Fikk en pakke idag
In-pro angel eyes lykter, takk for handelen Bolln.
Noen bilder før jeg skal prøve og montere inpro lykter
En smule høy el?
Et spørsmål- er det vanskelig å bytte lyktene? Vet at jeg skal løse tre skruer, men er det noe mer jeg må være ops på?
Hva synes folkens om disse lyktene? er de fine på corrado?
Har skiftet:
- tennplugger
- pluggledninger Bmm (fra Poloclassic), takk for handelen forresten
- den blå temp
- tåke lyset funker på begge sider
Fikk en pakke idag
In-pro angel eyes lykter, takk for handelen Bolln.
Noen bilder før jeg skal prøve og montere inpro lykter
En smule høy el?
Et spørsmål- er det vanskelig å bytte lyktene? Vet at jeg skal løse tre skruer, men er det noe mer jeg må være ops på?
Hva synes folkens om disse lyktene? er de fine på corrado?
88 g60
Re: Drømmebilen min :)
Det er ikke stort mere, som jeg kan komme på. Vær forsiktig med plastinnfestningene på gamlelyktene. De knekker fort.
Synes lyktene tar seg godt ut - enda bedre om du har grøft/tåkelys som matcher. Helix har noen som ser ok ut.
Synes lyktene tar seg godt ut - enda bedre om du har grøft/tåkelys som matcher. Helix har noen som ser ok ut.
No rice...
Re: Drømmebilen min :)
Lykter er en smal sak og fikse. Skru ut de 3 skruene og koble fra de 2 kontaktene.
Kontaktene er festet med klips som er enkle og få av (med f.eks en nebbtang) Pass på og ikke rote bort disse da kontaktene sitter mye dårligere uten.
Dra så lykta forsiktig ut.
Kontaktene er festet med klips som er enkle og få av (med f.eks en nebbtang) Pass på og ikke rote bort disse da kontaktene sitter mye dårligere uten.
Dra så lykta forsiktig ut.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Drømmebilen min :)
Har skiftet ganske enkel faktisk. Hmmm har bare Én kontakt der på min. Sikker fordi min er 88 model.Oekern wrote:Lykter er en smal sak og fikse. Skru ut de 3 skruene og koble fra de 2 kontaktene.
Kontaktene er festet med klips som er enkle og få av (med f.eks en nebbtang) Pass på og ikke rote bort disse da kontaktene sitter mye dårligere uten.
Dra så lykta forsiktig ut.
Noe bilder etter monteringen:
Er enig med BD og Erik her altså. Litt for moderne for corradoen, ikke minst tåkelyktene står ikke i stil
Men men får bare kjører med den en stund før jeg bytter om. Eller kanskje kjøpe tåkelykter som passer.
88 g60
Re: Drømmebilen min :)
En liten update:
Fikk en følelsen av NY bil idag. Har siden kjøp av corradoen en følelsen av at det mangler liksom "noe" ved pådraget.
Har spurt omkring i forumet og fikk til svar at det skal være sånn, at du kjenner pådraget ved 3500-4000 rpm. Var fornøyd med det og var egentlig litt skuffet over corradoen. Men elsker bilen for det Har merket at det lekker litt olje nede ved IC.
Forleden ellr igår skulle en venn hjelpe og bytte fremre motorfestet, spurte jeg han da angående oljelekket. Han sjekket tingenes tilstand og fant ut at det var for lite boost og mente at det kanskje er IC som er gåen, eller kanskje verre G-laderen som har tatt kvelden
Et nærmere titt viste det seg at røret fra g-laderen til IC var vid åpent helt nedi ved IC
Han konkluderte med at når fremre motorfestet er røket vil motoren løfte seg og presse på vakum røret slik at den "knekker" ved skjøtet. Byttet ut den og ordnet motorfestet og da var det noe helt annet. Bilen føler mer stabilt ved tomgang(kanskje psykisk), og ved 2. og 3. giret kjenner det gies på allerede ved 2700-2800 rpm (fact). Tok en boost test med MFA og fikk 223 med 3.giret fikk ikke prøvd 4.gir.(ikke nok strekning) ved en frisk G-lader vil man få en verdi rundt 228. Før fikk jeg maks 170. Du merker stor forskjell ved pådraget!! Har også blitt kvitt luggingen (motorfestet). Må bare nevne at bilen er helt original, G-laderen har aldri blitt overhalt siden den kom til Norge i 97. Ja da skal overhale G-ladren snart ikke så lettt når man bor i Bergen. Må enten sende den til Polo classic eller til Stavanger.
Men men foreløpig så er jeg fornøyd. Er ikke lenger litt skuffet over corradoen
Dette kan være gammel nytt for folk flest, men vil bare dele mine opplevelser på godt og vondt med mine likesinnede
mvh royrado
Fikk en følelsen av NY bil idag. Har siden kjøp av corradoen en følelsen av at det mangler liksom "noe" ved pådraget.
Har spurt omkring i forumet og fikk til svar at det skal være sånn, at du kjenner pådraget ved 3500-4000 rpm. Var fornøyd med det og var egentlig litt skuffet over corradoen. Men elsker bilen for det Har merket at det lekker litt olje nede ved IC.
Forleden ellr igår skulle en venn hjelpe og bytte fremre motorfestet, spurte jeg han da angående oljelekket. Han sjekket tingenes tilstand og fant ut at det var for lite boost og mente at det kanskje er IC som er gåen, eller kanskje verre G-laderen som har tatt kvelden
Et nærmere titt viste det seg at røret fra g-laderen til IC var vid åpent helt nedi ved IC
Han konkluderte med at når fremre motorfestet er røket vil motoren løfte seg og presse på vakum røret slik at den "knekker" ved skjøtet. Byttet ut den og ordnet motorfestet og da var det noe helt annet. Bilen føler mer stabilt ved tomgang(kanskje psykisk), og ved 2. og 3. giret kjenner det gies på allerede ved 2700-2800 rpm (fact). Tok en boost test med MFA og fikk 223 med 3.giret fikk ikke prøvd 4.gir.(ikke nok strekning) ved en frisk G-lader vil man få en verdi rundt 228. Før fikk jeg maks 170. Du merker stor forskjell ved pådraget!! Har også blitt kvitt luggingen (motorfestet). Må bare nevne at bilen er helt original, G-laderen har aldri blitt overhalt siden den kom til Norge i 97. Ja da skal overhale G-ladren snart ikke så lettt når man bor i Bergen. Må enten sende den til Polo classic eller til Stavanger.
Men men foreløpig så er jeg fornøyd. Er ikke lenger litt skuffet over corradoen
Dette kan være gammel nytt for folk flest, men vil bare dele mine opplevelser på godt og vondt med mine likesinnede
mvh royrado
88 g60
Re: Drømmebilen min :)
Fint at du fikk fikset det
Røret fra g-lader til IC er et slags svakt punkt. Bl.a. pga påkjenninger ved eventuelt gåent motorfeste som du sier, men også syre fra batterier som kan etse på røret.
Røret fra g-lader til IC er et slags svakt punkt. Bl.a. pga påkjenninger ved eventuelt gåent motorfeste som du sier, men også syre fra batterier som kan etse på røret.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- corradochris
- Posts: 150
- Joined: 08 Sep 2007, 19:48