Drømmebilen min :)

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Drømmebilen min :)

Post by royrado »

[/quote]har ikke overgangen men røret videre mot ic.[/quote]

Er overgangen vanskelig å skaffe. Ev hvor dyrt?
88 g60
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Drømmebilen min :)

Post by royrado »

Tåkelyset fikset :mrgreen:
Pæren koster 86 kr hos møller. :wink:
88 g60
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Drømmebilen min :)

Post by wormy »

http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=3178

Tror det er noe ála den du trenger. Får den nok billigere andre steder.

Edit: feil link..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Drømmebilen min :)

Post by royrado »

Tenkte en liten update for å holde litt liv her

Har skiftet:
- tennplugger
- pluggledninger Bmm (fra Poloclassic), takk for handelen forresten :D
- den blå temp
- tåke lyset funker på begge sider

Fikk en pakke idag

Image

In-pro angel eyes lykter, takk for handelen Bolln.

Image

Noen bilder før jeg skal prøve og montere inpro lykter
Image

En smule høy el?
Image

Et spørsmål- er det vanskelig å bytte lyktene? Vet at jeg skal løse tre skruer, men er det noe mer jeg må være ops på?
Hva synes folkens om disse lyktene? er de fine på corrado?
88 g60
User avatar
geewee
Posts: 63
Joined: 04 May 2007, 14:33

Re: Drømmebilen min :)

Post by geewee »

Det er ikke stort mere, som jeg kan komme på. Vær forsiktig med plastinnfestningene på gamlelyktene. De knekker fort.
Synes lyktene tar seg godt ut - enda bedre om du har grøft/tåkelys som matcher. Helix har noen som ser ok ut.
No rice...
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Drømmebilen min :)

Post by Oekern »

Lykter er en smal sak og fikse. Skru ut de 3 skruene og koble fra de 2 kontaktene.
Kontaktene er festet med klips som er enkle og få av (med f.eks en nebbtang) Pass på og ikke rote bort disse da kontaktene sitter mye dårligere uten.
Dra så lykta forsiktig ut.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Drømmebilen min :)

Post by royrado »

Oekern wrote:Lykter er en smal sak og fikse. Skru ut de 3 skruene og koble fra de 2 kontaktene.
Kontaktene er festet med klips som er enkle og få av (med f.eks en nebbtang) Pass på og ikke rote bort disse da kontaktene sitter mye dårligere uten.
Dra så lykta forsiktig ut.
Har skiftet 8) ganske enkel faktisk. Hmmm har bare Én kontakt der på min. Sikker fordi min er 88 model. :wink:

Noe bilder etter monteringen:
Image

Image

Image

Er enig med BD og Erik her altså. Litt for moderne for corradoen, ikke minst tåkelyktene står ikke i stil :(
Men men får bare kjører med den en stund før jeg bytter om. Eller kanskje kjøpe tåkelykter som passer.
88 g60
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Drømmebilen min :)

Post by royrado »

En liten update:

Fikk en følelsen av NY bil idag. Har siden kjøp av corradoen en følelsen av at det mangler liksom "noe" ved pådraget.
Har spurt omkring i forumet og fikk til svar at det skal være sånn, at du kjenner pådraget ved 3500-4000 rpm. Var fornøyd med det og var egentlig litt skuffet over corradoen. Men elsker bilen for det :P Har merket at det lekker litt olje nede ved IC.
Forleden ellr igår skulle en venn hjelpe og bytte fremre motorfestet, spurte jeg han da angående oljelekket. Han sjekket tingenes tilstand og fant ut at det var for lite boost og mente at det kanskje er IC som er gåen, eller kanskje verre G-laderen som har tatt kvelden :cry:
Et nærmere titt viste det seg at røret fra g-laderen til IC var vid åpent helt nedi ved IC :shock:
Han konkluderte med at når fremre motorfestet er røket vil motoren løfte seg og presse på vakum røret slik at den "knekker" ved skjøtet. Byttet ut den og ordnet motorfestet og da var det noe helt annet. Bilen føler mer stabilt ved tomgang(kanskje psykisk), og ved 2. og 3. giret kjenner det gies på allerede ved 2700-2800 rpm (fact). Tok en boost test med MFA og fikk 223 med 3.giret fikk ikke prøvd 4.gir.(ikke nok strekning) ved en frisk G-lader vil man få en verdi rundt 228. Før fikk jeg maks 170. Du merker stor forskjell ved pådraget!! Har også blitt kvitt luggingen (motorfestet). Må bare nevne at bilen er helt original, G-laderen har aldri blitt overhalt siden den kom til Norge i 97. Ja da skal overhale G-ladren snart :oops: ikke så lettt når man bor i Bergen. Må enten sende den til Polo classic eller til Stavanger.

Men men foreløpig så er jeg fornøyd. Er ikke lenger litt skuffet over corradoen :mrgreen:

Dette kan være gammel nytt for folk flest, men vil bare dele mine opplevelser på godt og vondt med mine likesinnede :D

mvh royrado
88 g60
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Drømmebilen min :)

Post by wormy »

Fint at du fikk fikset det :-)

Røret fra g-lader til IC er et slags svakt punkt. Bl.a. pga påkjenninger ved eventuelt gåent motorfeste som du sier, men også syre fra batterier som kan etse på røret.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
corradochris
Posts: 150
Joined: 08 Sep 2007, 19:48

Re: Drømmebilen min :)

Post by corradochris »

Driit rått med sotede angeleyes på Corrado azz! 8) Smooth 8)
Image
Post Reply