Splintres Corrado G60T

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Har helt glemt å oppdatere tråden her, men hadde av toppen og monterte nytt stempel og ringer, nye rådelagre, nye pakninger osv osv osv... Klint sammen maskinen, og prøvde å starte. Ikke fan. Nye plugger. 3 ngk plugger, og 1 original bosh plugg. Nå startet den, men fan gikk som et dass.

Har nå fått nye plugger av Polo Classic her på forumet, stilt tenninga, og fyrte i den i går. Gikk som ei klokke gitt! Ingen lekk, ingenting. Prøvde den rett nedi veien (har ikke skilt, så ble en veldig veldig liten tur), å helvette det gikk!

Skal se om jeg finner fram noen bilder av prosessen. Vet jeg har det liggende.

Nå lurer jeg på om jeg skal beholde den, eller selge den. Er det mye pes å få godkjent turbobygg hos biltilsynet på disse bilene?
Sigg?
Night_Wolf_x
Posts: 10
Joined: 30 Nov 2008, 19:32

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Night_Wolf_x »

hehe denne bilen er forøvrig solgt til meg, noen som har litt mer historik på motor?
bilen er under oppussing. Bilder kommer etter hvert.

:lol:
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Mouh »

det er fint at bilene forblir i klubben ;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Splintres Corrado G60T

Post by BlackDragon07 »

Night_Wolf_x wrote:hehe denne bilen er forøvrig solgt til meg, noen som har litt mer historik på motor?
bilen er under oppussing. Bilder kommer etter hvert.

:lol:
Lag en egen tråd og da veit :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Heisann Nightwolf.

Husker ikke særlig mye av den bilen der, men kan vel ramse opp det jeg husker? =)

- KKK28 turbo. Overhalt av forrige eier.
- Ukjent chip, men selvkomponert av en kamerat av forrige eier.
- Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det original innmat. Jeg vet jeg byttet stempel og ringer i sylinder 1, + alle rådelagre, toppakning, strekkbolter osv osv ble byttet. Dette var i forbindelse med at forrige eier kjørte på for høyt trykk, og blåste stempelet. Det var ingen skader i sylindervegger etter det.

Motor jager jævlig, men det har den alltid gjort siden turbokonverten. Karen som bygget den sa dette var for ikke å skade motoren. Hva han nå mente med det vet jeg ikke, men den fungerte hvertfall. Det er også åpen veivhusinstallasjon. Du ser det på det lille konfilteret som står på høyre siden av topplokket. Mye olje og bensindunst som kommer ut derfra. Mulig du må mekke til en egen løsning med catchtank evt. hvis du ikke liker bensinlukt =)

Bare å spørre meg hvis det er noe du lurer på. Mulig jeg klarer å finne ut mer av hvordan motor er satt opp. Har du fått den til å gå skikkelig forresten? Vet det var noe kødd med gamle coilen og pluggledningene som stod på.
Sigg?
Night_Wolf_x
Posts: 10
Joined: 30 Nov 2008, 19:32

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Night_Wolf_x »

Motoren sviver fint nå etter litt utbytting av deler og regner med å få koblet de siste rørene i kveld etter som delene kom i går.
Men er jo på jakt etter skinn interør til bilen, men virker vanskeligt å få tak i!
Men kommer med egen tråd etter hvert!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Splintres Corrado G60T

Post by BlackDragon07 »

Det ligger et komplett sett med skinn på autodb.no
Men det er grått og kanskje litt overpriset, men kan jo vær verdt en titt.

Ser frem til bilder og egen tråd for bilen din :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Kisseg60 »

Skinn er desverre vanskelig å få tak i. bare flaks vis man kommer over ett som er bra og ikke syyykt dyrt.
Lykke til med letingen.!
User avatar
corradochris
Posts: 150
Joined: 08 Sep 2007, 19:48

Re: Splintres Corrado G60T

Post by corradochris »

Så litt gammel ut denna tråden her...
Kanskje på tide å "piffe" den opp litt? :lol:
Image
Post Reply