Prosjekt: 8V G60

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by BlackDragon07 »

Veldig systematisk ordnet :D
Da har du en "back-up"motor hvis det skulle gå dritt med den du har, eller om du velger å trimme denne.
Uansett så sleng opp bilder underveis :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Blir litt trim på denne, så bytter jeg om på denne og den som står i.
Hvis jeg kan bruke stemplene omigjen regner jeg å være ferdig relativt fort. Må jeg bore må jeg spare opp litt mer penger.. (Da bytter jeg til litt lengre råder samtidig, og da begynner det å bli litt dyrere :P)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by BlackDragon07 »

Hørt at du kan ta råder rett fra en s2 motor, men om det stemmer er jeg usikker på.

Begynner å bli utrygt i ditt nærområde da hvis du gjør det :lol: :twisted:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Hørt at du kan ta råder rett fra en s2 motor, men om det stemmer er jeg usikker på.

Begynner å bli utrygt i ditt nærområde da hvis du gjør det :lol: :twisted:
Pfft, nå som bilen går ganske bra igjen er det det allrede :mrgreen:
Forresten; 70-110 på mellom 3.55-3.7 på forrige målinger.. Nå begynner det å bli ganske så bra her ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Mouh »

stempler på PG og 3b(S2) er de samme.

Jeg ville nok ikke brukt den gamle oljepumpen, det er veldig kjedelig når den streiker..
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Polo Classic »

Mouh wrote:stempler på PG og 3b(S2) er de samme.

Jeg ville nok ikke brukt den gamle oljepumpen, det er veldig kjedelig når den streiker..
Stemplene fra S2 og PG er helt forskjellige. PG har større bolthull og er for 136mm råder, S2 er for 144x20mm råder og har mindre "volum" i toppen enn PG.

PG stempler og råder med 16v topp gir 6,5:1 i komp
S2 stempler og råder med 16v topp gir 9,2:1, akkurat som i S2
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Mouh »

der kan du se... en skal lære mye ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Oekern »

Dette ser jo bra ut !
Fortsett og legg ut bilder og skriv, her lærer jeg mye :D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Kommer mer, må bare få sjekka sylinderne osv.. Kunne faktisk ta av stempelringene hele uten problemer, så sånn sett ser det jo bra ut. Men det betyr jo ikke at jeg slipper å bore. Må finne en smart måte å måle på - skyvelæret får ikke målt midten av sylinderen.. Og med "analog visning" på skyvelæret blir det ikke nøyaktig.. :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Venter fortsatt på at "mekanikeren" på jobben kommer hjem fra ferie, må få han til å kontrollmåle for meg.. Venter også på lønning.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Noen som vet hvordan det blir med chip om jeg øker kompresjonen fra 8:1 til ca 8.5:1 og porter toppen?
(VWMotorsport gruppe A toppakning som øker komp med ca 0.5.. Tenkte det var verdt et forsøk :mrgreen:)
Kan jeg kjøre den jeg har så lenge jeg har samme fpr/dyser..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Polo Classic »

G60 bruker mapsensor til å måle hvor mye luft som kommer inn, dvs den "regner" det ved å se på trykket. Med portet topp vil det komme mer luft inn enn før på samme trykk, som gjør at den går magert. Med høyere komp, vil den og lettere få banking
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Uff, tenkte ikke på den der..
Må vel nesten ha custom chip, da? Det er vel ikke alt for lett å bestille en chip utifra spesifikasjonene på bilen når han som lager chippen ikke vet "hvor porta" toppen er..? :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by wormy »

Ble visst et høstprosjekt dette..

Bildon Motorsport..

Code: Select all

1  	Group A Headgasket  	10.198.026  	$124.25
			
Order Total Including Shipping:
Tax: $0.00
Shipping: $10.50
Total: $134.75 
Germanautoparts..

Code: Select all

Volkswagen                      Clutch release (throwout)                       27.12                   1              

Volkswagen                      Hose flange, cylinder hea                       5.85                    1              

Volkswagen                      Guide tube, release beari                       23.40                   1              

Volkswagen                      Bolt, crankshaft.                               1.95                    6              

Volkswagen                      Bolt, pressure plate to f                       0.70                    6              

Volkswagen                      Bearing set, main (cranks                       45.20                   1              

Volkswagen                      Bearing set, connecting r                       28.67                   1              

Volkswagen                      Cogged belt, internal sup                       21.39                   2              

Volkswagen                      Head bolt, 8V. Stretch bo                       1.85                    10             

Volkswagen                      Bolt, crankshaft sprocket                       4.50                    1              

Volkswagen                      Magnetic drain plug, engi                       9.75                    1              

Volkswagen                      Gasket set, engine block                        51.30                   1              

Volkswagen                      Oil filter                                      6.62                    1              

Volkswagen                      Engine oil pan                                  22.71                   1              

Volkswagen                      Oil pump, includes pickup                       142.22                  1              

Volkswagen                      Piston ring set, 81.00mm                        75.22                   1              

Volkswagen                      Timing belt                                     8.75                    1              

Volkswagen                      Sprocket, for timing belt                       21.17                   1              

Volkswagen                      Tensioner pulley, timing                        15.75                   1              

Volkswagen                      Valve guide. 12mm OD x 8m                       4.35                    8              

Volkswagen                      Valve keeper (split valve                       0.85                    16             

Volkswagen                      Oil pressure switch, 0.3                        5.95                    1              

Volkswagen                      Oil pressure switch, 1.4                        4.97                    1              

Volkswagen                      Exhaust gasket, 3-bolt.                         4.85                    1              

Volkswagen                      Nut, 8mm, copper, self-lo                       0.40                    8              

Volkswagen                      Gasket, exhaust                                 5.10                    1              

Volkswagen                      Exhaust nut, 10mm, self-l                       0.71                    6              

Volkswagen                      Fuel injector holder.                           6.75                    4              

Volkswagen                      Seal ring, fuel injector.                       1.82                    4              

Volkswagen                      Exhaust hanger, rubber                          1.10                    1              

Volkswagen                      Exhaust hanger, rubber                          1.10                    2              

Volkswagen                      Exhaust hanger, rubber                          1.10                    1              

Volkswagen                      Gasket, exhaust manifold                        1.85                    4              

Volkswagen                      Gasket, intake manifold.                        11.09                   1              

Volkswagen                      Seal, 47x32x10mm                                5.25                    1              

Volkswagen                      Valve cover gasket, rubbe                       14.77                   1              

Volkswagen                      O-ring, 36x3.5mm                                0.49                    1              

Volkswagen                      Gasket, throttle body                           1.90                    1              

Volkswagen                      Cap, expansion tank                             4.75                    1              

Volkswagen                      Gasket, seal housing                            2.32                    1              

Order Total: 728.79
More to come..
"Forsterka" clutch/svinghjul fra Mouh.. Holder nok iallefall :)
Mulig svarte samcoslanger til kjøling (ca 1000kr :shock:) og noen andre småting.. Må jo få "malt" faenskapen (motoren) også. Får se om jeg får slengt ut noen bilder etterhvert.

Hørte jeg FMIC forresten...?
Stakkars bankkonto.. Jeg som gjerne skulle malt over bilen i vinter også.. :twisted:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Sommerprosjekt: 8V G60

Post by Kisseg60 »

Merkelig det der med at pengene blir borte. :roll:
Men det blir fint når alt er satt på plass.

Bedre å bruke penger på dette enn mye annet tull.
Post Reply