Corrado GT60

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Corrado GT60

Post by daho85 »

Kjøpte i november en 89mod Corrado.
Mye utstyr på den. Men det er en prosjekt tråd så jeg holder meg til hva jeg skal gjøre med den.
Han som solgte den vet ihvertfall ikke forran og bak på en skrutrekker. For nå har jeg skrudd på den
litt og det var mye jalla løsninger.. Den lakk eksos ved motor når jeg kjøpte den. Senere fant jeg ut
at det var fordi han knakk boltene til cyl 2 i toppen. Han syntes også det var lurt å borre opp små hull
i de gamle boltene og sette inn mindre bolter. De er nå tatt ut og har 8 nye i rustfritt.
Downpipen knakk 2 ganger. Siden den manglet flexi del. Ny downpipe er kjøpt inn. 3 gangen den lakk eksos var det
boltene mellom turbo og manifoil som hadde knekt. Bare 2 av de. De to andre satt løst og jeg skrudde ut mutterene
med finga. Vanlige bolter med muttere av stål med nylon ring. Turboen hadde slakk i huet og rævva. Og de skulle ha
6000Kr for å overhale den hos gik. En kjapp telefon eller 3 til ATP Turbo og en ukes venting, så sitter jeg her med
en Garrett T3 60trim med intern wastegate. Turbo, downpipe, oljeretur sett, frakt og toll kom på 7000kr.. Så man kan si det var
verdt å bruke en tusenlapp ekstra. Fått inn nye bolter til å ha mellom turbo og downpipe. Ser like ut som de som sitter på eksosen i
toppen bare M10. Med kobber muttere. Så denne gangen skal ting holde.

Jeg begynner å skru sammen motoren imorgen, etter jeg har henta noe annet småtteri.
Poster noen bilder imens.

ImageImageImageImageImageImage

Kommer ikke til å se så likt ut når jeg er ferdig. Intercooler rørene lakkes i sølv.
Innsuget og toppdekselet er vasket og lakket i sølv. Har fått ny nippel til toppdekselet og blå slange til
catch tanken. Vanntanken er også byttet til helt ny. Så fort jeg får den ned fra bukkene så begynner jeg
vel å montere turbotimer og mer stereo.
Modifying beyond limits..
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Corrado GT60

Post by Splintre »

Gullgodt opplegg detta!
Flott å se at det er andre som holder med g60T for tiden! =) Blir spennende å se denna på treff! =)
Sigg?
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Corrado GT60

Post by Kristaafa »

Ser bra ut dette :) Hvor kjøpte du bilen?
Image
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Nede i grimstad. Importert i 2000. Ikke vinterkjørt de tre siste årene. Så null rust på bilen ihvertfall. Skrur som en gud i garasjen nå. Først så fikk jeg ikke inn dritten. For akumulatoren stanget i motorfestet. Men da brukte jeg den gamle bare siden den har lengre stang og monteres lengre ut. Den nye var stilt til 0.9bar så det betyr jo at jeg ikke får kjørt på mindre. Og den gamle var på 0.5 så de er bare å bleede opp til 0.9 når jeg får chip. Etter det så var det pakningene til oljefeed som var for små. Så vi kjørte innom 10 steder eller no på lørdag for å skaffe de.. Trengte 2 men kjøpte 10. Kjøper alltid ekstra av noe hvis jeg sliter med å få tak i det.. Alltid kjekt å ha liggende. Nå har jeg herja med register reima. Bytta den og satt på justerbart kamdrev. Må bare sette på de andre reimene og dynamo.. Så er det bare slanger, ledninger og downpipe som skal på.. Se om jeg får det ferdig til imorgen tidlig... Jeg jobber natt så er vandt til å være oppe til 06.00 :P
Modifying beyond limits..
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Corrado GT60

Post by Splintre »

Denne gleder jeg meg til å se og høre!
Men 0.9? Pheh.. :P 1.4 vettu. Da det er gøy :mrgreen:
Sigg?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Fikk sveiset sammen et rør med flens som skal sitte der katten satt.. Den var tom uansett. Og det er hull til lambda i downpipen. Så da slappe jeg å blende det. Justeringa er på bærtur. Uansett hva jeg setter den i så er det 0.5 untatt siste.. Da dro den opp på 1.6 Så jeg må nok skaffe en ny bleed ventil
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

ImageImageImageImage

Nå er det nesten ferdig :mrgreen:

Det som står igjen er:
Montere gass-spjeld.
Sveise sammen downpipen, da den er i to deler så man får justert den riktig.
Montere røret fra intercooler til innsug, etter øverste del er lakket i sølv.
Montere Co pot, lambda og dumpventil.
Og den fjæra ved dynamo, noen som vet hvordan jeg skal få den på?

Eneste som tar litt tid er å få dratt og sveisa den sammen. Og få på den dumme fjæra..
Modifying beyond limits..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Re: Corrado GT60

Post by Feijk »

fjæra ved dynamoen får du kjøpt spesialverktøy til og skru den sammen, men jeg bare brukte en skrutvinge og skrudde den samme, liten plass men det går..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Da låner jeg bare av Audi. De har det verktøyet.

ImageImage

Har gått med endel sånne slanger og klemmer.. De er utrolig billige i drammen.
39kr per klemme og 49kr per slange 2.5"
199kr for 7,5M vakuumslange. Silikon selvsagt.

Bare sånn til info, hvis noen vil ha.
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Feijk wrote:fjæra ved dynamoen får du kjøpt spesialverktøy til og skru den sammen, men jeg bare brukte en skrutvinge og skrudde den samme, liten plass men det går..
Brekkjern og trekloss fungerte kjempe bra :D
Sveiser sammen downpipe imorgen så da mangler det bare å skru på den og litt småtteri før den skal startes.
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Da var alt på plass... Starter den?? Næææhhhh

Hjulet på veiva skal stå riktig, altså hakket mot pila i dekselet.
Kamhjulet skal også stå riktig. Hakket i hjulet mot streken i dekselet.
Hjulet til fordeleren var det noe surr med, så jeg gjorde som jeg leste på et forum. Jeg satt hjulet så rotoren pekte mot ett hakk i fordeleren.

Den får bensin og gnist.. Må jeg stuke med å snu på fordeleren da?
Modifying beyond limits..
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Corrado GT60

Post by Splintre »

Selv om fordeleren er feilstilt, så skal du vel klare å få tenning? Skal bare tenne feil på pluggene, og gå som et dass.
Min starter forresten ikke heller. Står kun å skjinner, med et par poff i eksosen.

Gi meg en lyd hivs du finner ut av hva som må til for å starte den =)
Sigg?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Et par poff i eksosen har jeg også :P

Snakka med en kamerat nå. Han jobber med vag. Så jeg skal ut og prøve det han sa.
Modifying beyond limits..
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Corrado GT60

Post by Splintre »

Gjør det! Er spent på om du får maskinen i gang snart.
han har vel ingen triks på hvordan få opp panseret, når panserwiren er røket helt inne ved låsen? :mrgreen:
Sigg?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Corrado GT60

Post by daho85 »

Skal høre med han etterpå.. Hehe

Den vil fortsatt ikke starte .... :evil:
Tok ut pluggene.. Våte som faen.. Tar lighter.. Pluggen tar ikke fyr..
Så virker som bensina er bææd.. Den står akkurat på reserve og bilen har stått i 2 måneder..
Kan være at det er derfor den ikke starter.. Men vi skal prøve med startgass etterpå.
Modifying beyond limits..
Post Reply