Page 2 of 2

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 04 Jul 2014, 14:36
by wormy
BlackDragon07 wrote:Har du lakkert blokka selv? Kul blå farge 8)
Hvorfor ønsker du å beholde den røffe overflaten og ikke polere den?
Malt den med Biltema hammerlakk.. Den er en del mørkere i virkeligheten enn på bildet, men ble litt stilig synes jeg. :)

Har ikke nok kunnskap til å kunne gå i detalj, men det har med turbulens, "atomisering" av bensin osv å gjøre.
Det er bevist med dyno med back-to-back testing at det har noe for seg, og at f.eks. "golfball-mønster" i innsugsporten kan gi økning... :wink:
Image

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 17 Oct 2014, 19:22
by wormy
Kjørt litt teoretiske simuleringer av motoren.
Helt grei effekt, med tanke på at det en 1984cc motor uten overalding..

Dette er jo klart under helt ideelle forhold. Så om ikke tallene stemmer bør selve kurvene stemme.
Beregningene tilsier ca 245nm ved 6500rpm og 250-ish HK ved 8'000. Skal bomme kraftig om jeg ikke klarer over 200hk m.a.o.

Image

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 20 Oct 2014, 00:19
by BlackDragon07
Ser heftig ut :D
Når blir det oppstart?

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 20 Oct 2014, 10:28
by wormy
Når den er ferdig. :P

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 05 Mar 2015, 23:44
by BlackDragon07
wormy wrote:Når den er ferdig. :P
Ferdig nå? :wink:

Re: 2L 16V, Ducati ITB, MS, E85, høyt turtall, 200hk+ :)

Posted: 08 Mar 2015, 17:40
by wormy
Blitt noen forandringer - gasspjeldene går på bobla - denne får short-runner innsug i stedet.. Men utover det bør denne være kjørbar i sommer :)