min "nye corrado"

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

min "nye corrado"

Post by tori2k »

nå har jeg nettopp kjøpt meg corrado igjen. det er noen feil med den men det skal tas nå mot sommaren. den lader godt å motor sviver veldig bra. det er et problem med at den blir tappet for strøm men skal nok finne utav det? noen andre som har hat noen problemer med det? tips?
Image
Image
Image
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: min "nye corrado"

Post by Kisseg60 »

Gratulerer med ny bil da.

Tips til feilsøking av strøm tyver:
Lås bilen med døren oppe og pass på at alt er skrudd av som om den sto stille om natten.
Sett på målerintrument (ampere tang f.eks)
Ta ut en og en sikring. (sett den på plass igjen vis det ikke skjer noe så mister du ikke kontrollen)
Og når amperen på målern synker så har du funnet feilen!

Det er ofte feil med dørbrytere, radio eller interiør lys som står på.
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

takker for tips skal ta å prøve det imorgen. :D hb jeg finner utav det. er på jakt etter trim deler til den og vet du om noen bra sider?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: min "nye corrado"

Post by Kisseg60 »

tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

vet du om det er vanskelig å montere chipen i bilen?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: min "nye corrado"

Post by Kisseg60 »

Det er ikke så veldig vanskelig. Må bare holde tunga rett i munn når man skal dette inn den nye chipen.
De pinnene er så tynne at det er fort gjort å bøye en av dem.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: min "nye corrado"

Post by BlackDragon07 »

Velkommen og fin bil du har fått deg.
Siden du har satt bilen din under prosjekt går jeg ut i fra at du har store planer med den.
Hva har du planlagt av moro med den?
Styling, trimming, lyd etc.

Sleng ut flere bilder underveis :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

det som jeg skal gjøre med den er å bytte alle foringer, gå over hele bilen å fikse det så må tas.
jeg har bestilt ny front å ny grill. å skal jakte etter skinn interiør til den. den skal også lakkers rs blå i vår så skal jeg ha felgene hvite.
jeg skal også montere mindre reim hjul, chip, rs-utblås, har bestilt ny intercooler så jeg får den i fronten. skal nok gjøre mer men må sjekke litt rundt om det kommer noe spennende til den:D skal ta bilen ut av garasjen på lørdag å ta noen bilder i dagslys. å legge ut noen bedre bilder.
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

skal også bygge et heftig pioneer annlegg i den med 2stk 3000watter suber. skal ha resten i pioneer også men har ikke funnet det jeg vil ha
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: min "nye corrado"

Post by Oekern »

Hei og velkommen

Skal du dempe bilen? M.t.p anlegget..
P88rs headunit eller ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: min "nye corrado"

Post by chris10an »

Velkommen;)
Høres ut som fine planer du har;) og kan love deg att 2x 3000w pioneer trøkker BRA i en liten corrado;) Har det selv i min, og er veldig fornøyd. sliter bare litt med plassen til kasse, forsterkere og alt som trengs for å dra alt faenskapet:P men det går;) du får slenge ut bilder når du har gjort noe;)
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

Ja det blir litt utav det. Hva driver du dine med? Jeg har ikke handlet forsterkere ennå til min.
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: min "nye corrado"

Post by chris10an »

tori2k wrote:Ja det blir litt utav det. Hva driver du dine med? Jeg har ikke handlet forsterkere ennå til min.
Jeg kjøpte to ADS forsterkerne torshov har, som hver sku dra 2800w eller noe. De er billige og drar bassen greit;)
Men sammen med en forsterker til frontsettene og kondensator ble det fullt baki der;)
jeg la kassa på "ryggen" så magnetene opp skrått mot bakluka. Så helt værst ut bakfra :lol: men er litt redd for bakluke ruta :P
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

den ser jeg. om du har peiling på di inpro lyktene? hos meg er det bare en ring på angel eyeså så virker, er det noe kjent problem?
tori2k
Posts: 28
Joined: 23 Jan 2011, 20:30

Re: min "nye corrado"

Post by tori2k »

då får eg ta turen ut i garasjen å begynna å rydda i motor rommet å få det til å se fint ut. bilder kommer
Post Reply