Corrado'n min

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

Post Reply
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Nå er alle rutene ute og de fleste bulker tatt:) lakkereren får ta siste finpuss så det blir bra:) får prøve og ta ei økt før jobb i morra også. fjerne rust etter ett tidligere frontrutebytte.

Var også innom møller idag for å høre etter litt diverse deler. og det ble ikke bestilt noe for å si det slik:P
Ac rør: 6500!!
Framskjermer: 5500 pr stk!
sideruter med gummi list: 3700 pr stk
taklister ca 1000 pr stk
Luftfilterboks: ca 3500 mener jeg å huske.
av varer som er utgått: frontleppe, grill(kunne få tak i emblemet), dørhåndtak, abs lampe, (koster forøvrig 1750 til min passat 96 mod!)
det var hvertfall det jeg spurte etter. sikkert MYE mer som er utgått.
skjønner godt att det begynner og bli igjen lite corradoer når jeg hørte de prisene! blir sikkert taksert som vrak etter en liten dytt!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by BlackDragon07 »

Den lista blir bare lenger og lenger desverre :roll:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Gjør visst det:/ virkelig kjedelig det. må være forsiktig om man har en corrado :lol:
TobiasHerberg
Posts: 129
Joined: 30 Sep 2011, 15:20

Re: Corrado'n min

Post by TobiasHerberg »

Har framskjærmer som ikke ser så værst ut :) har ruter, det på taket osv :)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

TobiasHerberg wrote:Har framskjærmer som ikke ser så værst ut :) har ruter, det på taket osv :)
Framskjermene er greie, men de jeg har fått tak i er av typen g60, og jeg sku hatt vr6 eller gti framskjermer da de er breiere.
De trekantrutene hørte jeg egentlig bare etter prisen på gummilista tilfelle den ble ødelagt når jeg tok dem ut, men da måtte jeg bytte hele ruta. :roll: fikk de heldigvis ut hele:)
listene på taket tror jeg att jeg ratt lakkerer blank svart:) blir billigst, pluss att den blir seende bra ut tror jeg:P
Men ellers takk=)

Men en liten oppdatering ellers:
Karosseriet er klart for lakk. alle bulker er tatt, mangler bare å få dratt ut igjen kanalene og ta litt rust på dem. men når jeg jobber bare kvelder omtrent, så er det sjeldent det passer for meg når det passer for fattarn å hjelpe meg:/ så det er det eneste som gjenstår før lakk nå. så håper han får hjulpet meg snart! sola både varmer og skinner om dagen så har litt vårstemning, så da klør det hvertfall i fingra med å få den ferdig!=)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Da er kanaler rettet, har bare igjen litt på panseret:) så da blir bilen kanskje lakkert i morra, hvis ikke blir det neste uke=) det ser jeg fram til:)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Fikk en glad melding av lakkereren etter jeg kom på jobb idag! Corrado'n er lakkert!!!=) eller hvertfall sprøyta rød:) har igjen klarlakken regner jeg med:P
Men han fant ut i rett før att han syns orginalfargen blir litt oransje i sollys, så han lakkerte den porsche rød:P har bare sett den på bilder selv enda, men jeg MÅ dra å se på den i morra:P
legger ved bildet jeg fikk nå, så kommer det sikkert flere i morra;)

Image
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Corrado'n min

Post by g60 »

grattis..dette er stor stas vettu :D
ser dørene er tatt av..gjort det selv??isåfall,var det mye jobb med tanke på ledninger og slikt inni der??
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

har demontert alt selv;)
er kontakter like innenfor a-stolpen, men må ta av dekslet over sikringsboksen og den hylla under hanskerommet for å komme til på dem;) der er det også skjøtestykke på vakumslangene til sentrallåsen, så var faktisk enklere å ta dem av enn jeg trodde:)
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Corrado'n min

Post by g60 »

skjønner..
blir ihvertfall knall bra det der..og fin fin farge :D
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Takk for det:) tror den blir synlig de få gangene den skal brukes:P hehe
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Her kommer noen flere bilder av bilen=) det som gjenstår nå er panser, dører, fangere og spoiler. så det blir forhåpentligvis lakkert i begynnelsen av neste uke=)
Her er hvertfall noen bilder=)

Image
Image
Image
Image
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Corrado'n min

Post by g60 »

chris10an wrote:har demontert alt selv;)
er kontakter like innenfor a-stolpen, men må ta av dekslet over sikringsboksen og den hylla under hanskerommet for å komme til på dem;) der er det også skjøtestykke på vakumslangene til sentrallåsen, så var faktisk enklere å ta dem av enn jeg trodde:)
hvordan fikk du ut de små vinduene bak??
og bagasjeluken??
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by BlackDragon07 »

Blir knall det her :D
Bilen vil bare bli brukt på solskinnsdager fremover? :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

g60 wrote:
chris10an wrote:har demontert alt selv;)
er kontakter like innenfor a-stolpen, men må ta av dekslet over sikringsboksen og den hylla under hanskerommet for å komme til på dem;) der er det også skjøtestykke på vakumslangene til sentrallåsen, så var faktisk enklere å ta dem av enn jeg trodde:)
hvordan fikk du ut de små vinduene bak??
og bagasjeluken??

bakluka kan du ta av på to måter. det sitter festet med 4 skruer på hver hengsle. du ser to av dem når du har oppe luka, de to andre sitter over taktrekket. hvis du skal ha av luka må du uansett ta ned taktrekket i bak kant samt dekslene på c-stolpene for å få løs og koble fra ledningene. de sitter på hver side bak trekket i bagasjerommet;)
de små rutene skjærte jeg ut med kniv fra innsiden. ta av deksene på b og c stolpen og "dør"trekket, så kommer du greit til. men ta deg god tid! for du får ikke byttet bare lista hvis du skjærer i den, da må du bytte hele ruta, og den koster 3700 på møller om jeg husker rett.;)
BlackDragon07 wrote:Blir knall det her :D
Bilen vil bare bli brukt på solskinnsdager fremover? :wink:
den blir nok bare brukt på solskinnsdager ja;) blir hvertfall ikke noe bruksbil:P
fattarn syns jeg er tullete som bruker så mye tid å penger på en gammel bil. og skjønner hvertfall ikke hvorfor jeg nesten ikke skal bruke den. men han har nok ikke den kjærligheten for corrado som meg gitt :roll:
Post Reply