Corrado'n min

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

Post Reply
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Corrado'n min

Post by chris10an »

Har nå sagt for ett års tid siden att jeg skulle lage en prosjekttråd om corrado'n, den sku egentlig på veien igjen i sommer, men sånn ble det visst ikke.:(
så siden jeg ikke laget det når jeg begynte får jeg begynne nå:P

Planen for bilen var i første omgang hellakkering, og pynte opp i motorrommet.
motorrommet er pusset ned og lakkert. der var det mye mer rust enn jeg hadde trodd:P ikke noe farlig rust da heldigvis, men under batteriet, og under bremsekraftforsterkeren hadde det tydeligvis vært lekkasje, for nedover torpedoveggen var lakken helt gummiaktig, men ett fint rustlag under.:P der er det jo nesten ingen kroker og kriker som må pusses:P
men etter mange timer med dårlig utstyr og mye sinne ble motorrommet meget bra syns jeg=)
lakkerte også opp igjen alle deler til motor, girkasse etc, og fikk toppdekselet lakkert med air brush=) ble meget stilig.
mangler fortsatt mange bilder, så må prøve og være flink en dag:P
anlegget driver jeg og prøver litt på forskjellige måter så det er fortsatt litt uvisst åssen skal bli.
felgene har også fått en oppdatering, så nå er det ikke mange som har like brock hjul, selv om det kryr av de:P

men etter motoren kom på plass igjen så har det bare vært problemer.
begynte med en triggersensor som var ødelagt, etter å få byttet den så fikk jeg den ikke til å gå reint, lambdasonde'n var fra biltema, så fikk også tak i org kontakt siden det var klippet i, og org lamda, fortsatt går den ureint, MEN hvis jeg kobler fra den kontakta på spjell huset, da kan jeg holde jevn gass, og den går reint, ikke på tomgang såklart:P
noen som kanskje kan hjelpe meg meddet problemet? noen som har hatt det selv kanskje?:P er lei av å ha den bare til å samle støv, og savnet virkelig å cruise rundt i den i sommer. var virkelig ikke det samme i en stakkarslig jetta gitt:P så nå har jeg bestemt att corrado'n skal være klar til 1. juli:P så får vi se om det går. krasjer litt med eu kontroll og sånn:/ det er jo typisk men håper det går greit;) eneste problem blir lyden tror jeg:P

Det jeg har igjen av jobb er jo såklart å få den til å gå reint, hellakkering, rette kanaler, plastsveise bakfanger (Noen tips?) og gjemme eksosen, Frontfangeren må også repareres da jeg traff på en grevling den første dagen jeg hadde skilt :evil:
men er fortsatt i tvil på om jeg skal beholde rs fangeren, eller få på org, da jeg har det liggende, skal jeg ha org front, kan jeg heller ikke ha skjørt og den bakre leppa, så litt vrient detta gitt.
men slenger ut noen bilder på det året som har gått jeg har dessverre ingen bilder av motorrom, men det kommer=)

Sånn var den da jeg kjøpte den:
Image
Image

etter jeg hadde hatt den ett par år syns jeg den ikke var strøken nok. så dette er hvordan den så ut like før jeg parkerte den for oppussing:
Image
Image
Image


Veit den ser mer rosa ut på de nederste bildene, enten er det etter alle de gangene jeg pollerte den, ellers så er det kameraet:P helst det siste tror jeg:P
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

etter ei stund i verkstedet var hvertfall motoren ute:
Image

litt pussing:
Image

Og grunning:
Image
Image
Image

Bildet av en liten prøvetur i sommer. her ser dere den røde stripa på felgene=)
hele turen endte med en bensinpumpe so ble ødelagt, og jeg var såklart strømtom på tlf og dette skjedde midt på natta.
ble nødt til å sette igjen bilen og gå 8 km i regn:( sommer i norge asså:P
Image

Nye baklykter er kjøpt inn, og skiltet er flyttet opp igjen. angrer meg veldig idag for att jeg skjærte i fangeren for å felle inn skiltet, men blir bra nå syns jeg=)
Image
med lys: (gammel til venstre)
Image

Dette er slik ca jeg har tenkt til å ha anlegget. men må bygge vegger, og trekke alt i skinn eller sky. har tenkt til å prøve og sy like sømmer som det er på interiøret, så da er det vel lettest med sky:P
Image

og sist slenger jeg med ett bilde fra verkstedet vårt=) er ett rom til som er ca halvparten så stort, så vi har go plass å skru på=) litt over 250kvm;)
Image

Sorry for noen uklare bilder men er ikke alltid like stødig på henda:P

og si gjerne rett ut hva du mener som kler bilen best. alltid bra med tilbakemelding:P
elsket corrado'n slik den var (bortsett fra skiltet) men har også lyst til å holde den orginal, men på en anna side så er det jo faktisk flere orginale, enn de som faktisk er "riktig" stylet i mine øyne hvertfall:P

Mvh
Christian Thomassen
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Corrado'n min

Post by Sigurd »

Ser ut som et bra prosjekt detta. Jeg er ikke så glad i sånne rs-fangere og annen ekstra
plastikk, men det er jo hver sin smak :wink:
Corrado G60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by Oekern »

Jeg er enig med Sigurd. Org. fangere er penest på Corrado!
Eneste bakdelen med det er at bilen blir litt høy på midten, selv med senk..
Ellers så misunner jeg deg SYKT for det verkstedet ! Der kunne jeg bodd !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Oekern wrote:Jeg er enig med Sigurd. Org. fangere er penest på Corrado!
Eneste bakdelen med det er at bilen blir litt høy på midten, selv med senk..
Ellers så misunner jeg deg SYKT for det verkstedet ! Der kunne jeg bodd !
ja er det som er litt synd, så derfor jeg er litt i tvil:P men det er vel det jeg skal bekymre meg minst for nå:P først få en ti å gå ordentlig, så får jeg finne det ut:P har orginal front, så blir nok til att jeg lakkerer alt:P
og ja. det verkstedet er helt konge. vi har en løftebukk også, men den står der bare:P har stått i ett tectyl verksted før, så har fått vasket og malt den nå, men ikke koblet den opp og sånn enda:P ting tar tid på toten:P
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Corrado'n min

Post by Nicklas »

Mye må en stakkar ut med for å få en org fanger i grei stand forresten? :P
1991 Corrado G60 Karmann
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by BlackDragon07 »

Er ikke så veldig fan av for mye styling. Syns det er penere med et orginalt utseende med orginale fronlykter, passer ikke helt på en så gammel bil med angel eyes.
Men det er enkelte som kler det.
Og skiltet bak er penest oppe mellom lyktene.
Ellers ble felgene ble fine med den røde kanten, det syns jeg kledde bilen godt :D

Jeg kjøpte en nesten helt strøken orginal bakfanger på høggeren, kun litt små riper.
Ga ikke alt for mye for den.
Gå inn på:

http://www.nbfbildeler.no/

Kanon stort verksted du hadde :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

BlackDragon07 wrote:Er ikke så veldig fan av for mye styling. Syns det er penere med et orginalt utseende med orginale fronlykter, passer ikke helt på en så gammel bil med angel eyes.
Men det er enkelte som kler det.
Og skiltet bak er penest oppe mellom lyktene.
Ellers ble felgene ble fine med den røde kanten, det syns jeg kledde bilen godt :D

Jeg kjøpte en nesten helt strøken orginal bakfanger på høggeren, kun litt små riper.
Ga ikke alt for mye for den.
Gå inn på:

http://www.nbfbildeler.no/

Kanon stort verksted du hadde :D
enig med det med angel eyes, har litt lyst til å fjerne ringene og sette inn parklys innerst. grunnen til att det ble sånne lykter er pga det elendige lyset som er på corrado'n orginalt:P lite gatelys her på bygda. hehe.
gammal bil du liksom.:P hehe;)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Da har jeg oppdatert tråden om bilen min istedet for prosjektet jeg da:P
Men får prøve og oppdatere denne tråden istedet nå;)
Som jeg har skrivi i den andre tråden, så går corrado'n ordentlig nå=) noe jeg er utrolig gla for;)
så da har jo ting endelig begynt å skje med den=)
Fangeren bak har jeg begynt å plastsveise, noe som ser ut til å bli bra:)

Image

Image

tror det der blir bra:)

her er også motorrommet etter det ble lakkert. Toppdekselet ble lakkert med airbrush;)

Image

Image


Men er det noen her som har org spredere, plastikken i orginalfangeren og frontleppe til corrado? er kun det jeg mangler for å få bilen komplett nå:P
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

nå var det jammen lite tilbakemelding her:P verken ris eller ros:P
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by BlackDragon07 »

Bedre sent enn aldri :wink:
Plastsvesingen så bra ut, får på litt lakk så ser den nok strøken ut :D
Morsom detalj på toppdekslet :lol:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Corrado'n min

Post by Kisseg60 »

Noen som roser inni seg vett. :roll:

Jeg syns det er kult med orginalfanger som har tettet igjen "hullene" til eksos og tauekrok!
Tror dette blir kjempebra.!
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Kisseg60 wrote:Noen som roser inni seg vett. :roll:

Jeg syns det er kult med orginalfanger som har tettet igjen "hullene" til eksos og tauekrok!
Tror dette blir kjempebra.!
Håper på det da:)
bare tenker på en ting, hva sier de om att det ikke er tauekrok bak med tanke på eu kontroll? vurderer å få tak i frontbjelka til 3er golf, for der blir jo kroken skrudd inn i frontfangeren. og sveise inn den delen på vangen bak, så jeg kan skru i en krok bak der:)
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Corrado'n min

Post by Morten Tangen »

blir penere med den bakfanger løsningen du velger nå med skiltet på orginal plassen :) Pene baklykter og! Motivlakkering er jeg ikke så fan av, er litt "2000", hadde vært penere hvis det hadde vært lakkert opp så det så orginalt ut i mine øyne ;) men samma hva jeg mener, er din bil :D
Corradopower!
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Morten Tangen wrote:blir penere med den bakfanger løsningen du velger nå med skiltet på orginal plassen :) Pene baklykter og! Motivlakkering er jeg ikke så fan av, er litt "2000", hadde vært penere hvis det hadde vært lakkert opp så det så orginalt ut i mine øyne ;) men samma hva jeg mener, er din bil :D
Helt enig med skiltet. Skjønner ikke hva jeg tenkte :roll: men jeg retter da i det minste opp mine feil:P hehe.
ja det kan nok hende, men synd det ble en litt kul detalj jeg;)
Post Reply