Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Har nå planer om Fmic.. Men lurte på om noen har noen forslag til hvor den passer inn?
så på en "gtx" frontfanger og lurte på om det er mulig å gå festa den nederst "inni" den...?
tar gjerne i mot andre Tips/forslag! :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Ildmars corrado

Post by JohnnyCorrado »

har du kjøpt cooler enda?
rallye-FMIC går i allefall fint med originalfanger
2001 Audi S4 Avant
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

nei har ikke kjøpt cooler enda.. okey greit å vite :D vanskelig å få tak i trur du? er den bedre enn orginale?

Og hvor kvass kam kan man ha før man må bytte fjører?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Ildmars corrado

Post by JohnnyCorrado »

vet ikke hvor vanskelig den er å få tak i, da det allerede satt på min da jeg kjøpte den :D
finnes sikkert noen med tilsvarende mål også som er rimelig bolt-on. tror det hersker liten tvil om at de aller fleste frontmonterte IC'er er bedre enn den originale cooleren :P

jeg mener PoloClassic sa en gang at dersom du har planer om å ha noe annet enn originalkammen, så lønner det seg å bytte både fjærer og løftere til noe forsterket med en gang.
mulig du finner noe snacks her: http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/cate ... _Retainers
2001 Audi S4 Avant
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

JohnnyCorrado wrote:vet ikke hvor vanskelig den er å få tak i, da det allerede satt på min da jeg kjøpte den :D
finnes sikkert noen med tilsvarende mål også som er rimelig bolt-on. tror det hersker liten tvil om at de aller fleste frontmonterte IC'er er bedre enn den originale cooleren :P

jeg mener PoloClassic sa en gang at dersom du har planer om å ha noe annet enn originalkammen, så lønner det seg å bytte både fjærer og løftere til noe forsterket med en gang.
mulig du finner noe snacks her: http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/cate ... _Retainers

okey :D mange takk for svar :)
Ja mener jeg har sett noe om at man burde bytte mer når man først sku ha ny kam jeg også skjønner du men var ikke 100% sikker..
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ildmars corrado

Post by Kisseg60 »

Gå for en orginal golf g60 intercooler.
Det har jeg gjort på min.
180 graders bend og svært lite rør! Det var super enkelt og det virker.!
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

En sikkelig dårlig dag med corradon i dag! :( begynner med at jeg får en eksoslekasje som bare vokser og vokser men finner den ikke :( er et sted mellom blokk og downpipe... skal se nærmere på det mot helg.. deretter ryker Mekanismen innvendig på dørhåndtaket på fører siden hørte bare klonk og noe som datt ned inni døra... et par timer senere og jeg skulle kjøre litt så ville ikke fullt lyset lenger og til slutt så hoppa det ene trykk røret fra turbo av! rett og slett en sikkelig dårlig corrado-dag! :(
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Er det vanlig med ca 12bar i komp? :)
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Er det noen steder utenom Møller at jeg kan få tak i di stramme hjulene på dynamo reima? :)
begynt å kjime fælt i lagrene der..
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ildmars corrado

Post by Kisseg60 »

Det er vel ebay kanskje?
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: Ildmars corrado

Post by bolln »

kjøpt dem på germanautoparts.com :)

gjorde såfall ej for noen månda sia:) funka bra de:)
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Okei :) da prøver vi det :)
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Hadde for noen dager siden et uhell hvor regreim røk av.. vet ikke hvorfor.. ganske ny reim.. prøvde å dra rundt toppen når jeg hadde tatt den av og ventilene gikk slik di skulle, stemplene så fine ut :)
Men i dag skulle jeg begynne å gjøre i stand igjen bilen så tok jeg av bunnpanna og den så absolutt ikke bra ut.. kan laste opp et bilde her..
Image Image
Hvis du ser etter ser du noen orange plastikk biter oppi der.. kan det være en ventiltetning som har røki? var orange veldig hard palstikk...

Når man skal montere dysene til toppen.. skal dem da bare klemmes nedi? synes dem liksom sitter så dårlig da.. blir dette tett? :S

Også i farten mens jeg skriver noen som har noe forslag til fmic? :) har en intercooler liggende med måla: 550x140x65 (70cm med endestykkene) hvor er det mulig å få plass til noe sånt om det er det? :)
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Da var intercooler montert. Det ble da Golf G60 intercooler :)

Men fikk et nytt problem med corradoen min.. lurer på om det kan være en av ventil tettningene mine som har røki men tenkte jeg skulle høre litt først..

Når blien står på tomgang ryker det veldig ut av Toppdekselet (altså oljeåndingshullet) dette er ikke olje ånde men en ganske grå farget røyk.. kan nesten minne om eksos.. blir borte hvis man holder gjevn fart, men så fort man girer kommer det en røykdott igjen. mister verken olje eller vann..
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Ildmars corrado

Post by JohnnyCorrado »

skru løs og se! :)
2001 Audi S4 Avant
Post Reply