Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Titta litt mer på det i dag og da er det eksos som kommer ut av veivhusventilasjonen samt peilepinnen.. Er dette et helt garantert tegn på ødelagte stempelringer?? eller kan det hende at det kun kan være toppakning eller lignende.. har egentlig ikke lyst til å begynne å skru igjen etter at jeg nettop har kostet på toppen litt med nye styringer tettninger og fresing av ventilseter..:(
samt byttet alt av pakninger på toppen.

Røyken kom plutselig etter at jeg hadde kjørt gjevnt og rolig på e6 noen mil ingen harde pådrag eller lignende. merket det da jeg stoppet på en rasteplass..

Kan også legge til at jeg ikke merker noen forskjell på effekten på bilen den drar like godt som den gjorde før den eksosen begynte å komme ut fra feil steder og ingen ulyder. kan også legge til at det var regreim havari på denne men har gått et godt stykke etter havariet og når den ble demontert så var det ingen synelige skader på motor.
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Målte komp i dag og den var på hele 5. bar så må nok opp med motoren igjen...
1991 - Corrado G60T karman
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by BlackDragon07 »

ildmar wrote:Målte komp i dag og den var på hele 5. bar så må nok opp med motoren igjen...
Kjipern! Hva skal den ligge på egentlig?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Har pleid å målt den til ca 12 bar mener jeg og huske..
så dette er jo langt under det halve :(

Men tok opp motor i dag og så en tydelig sprekk mellom Sylinder 2-3 så er hvertfall det og..
I tilegg så var det noe som så ut som en slitekant på pakningen :S akkurat som om pakningen har stått i veien for stempelet..

Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Ildmars corrado

Post by wormy »

ildmar wrote:Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)
Avhengig av hvor den sprekker. Om det er sprekk mellom sylinderen og en oljekanal f.eks. så blåser du jo MASSE trykk/eksplosjoner rett inn i oljesystemet, som gir MASSE røyk ut av peilepinnehullet eller andre steder.

Ingen måte å sjekke stempelringer som jeg kommer på - men det er jo like greit å ta de ut for å sjekke? Tar jo ikke så lang tid å demontere bunnpanna og løsne stemplene. Det eneste som er kjipt da er at rådeboltene er strekkbolter.. Det har jeg personlig driti i flere ganger og brukt de på nytt, men ikke skyt meg om noe skulle skje.. :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

wormy wrote:
ildmar wrote:Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)
Avhengig av hvor den sprekker. Om det er sprekk mellom sylinderen og en oljekanal f.eks. så blåser du jo MASSE trykk/eksplosjoner rett inn i oljesystemet, som gir MASSE røyk ut av peilepinnehullet eller andre steder.

Ingen måte å sjekke stempelringer som jeg kommer på - men det er jo like greit å ta de ut for å sjekke? Tar jo ikke så lang tid å demontere bunnpanna og løsne stemplene. Det eneste som er kjipt da er at rådeboltene er strekkbolter.. Det har jeg personlig driti i flere ganger og brukt de på nytt, men ikke skyt meg om noe skulle skje.. :?
Tja.. Toppakningen så jo rimelig rufsete ut og så hvertfall at det var sprekk mellom 2 sylindere.. pakningen hang liksom ikke sammen heller..
Hmm aldri gjort det før så er ikke helt sikker på hvordan jeg går frem der.. men trur egentlig jeg skal prøve å bare montere sammen igjen først å se.. siden denna pakningen var sånn som den var.. skal se om jeg får tatt et bilde eller 2 av den og lagt ut.
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Noen som vet om denne manifolden vil passe på 1,8 G60 motoren? :)
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... O_MANIFOLD
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply