Side 28 av 28

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 20 okt 2017, 20:54
av Polo Classic
Tipper rådelager er montert med for høyt moment...

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 23 okt 2017, 19:39
av Oekern
Ja, det kan godt hende.
Skal hvertfall gjøre alt jeg kan for at dette ikke skal skje igjen.

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 07 nov 2017, 17:05
av BlackDragon07
Du får ønske deg en masse kapittel og en masse gavekort på f.eks biltema til jul så krysser vi fingrene :-)

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 30 apr 2018, 17:26
av Oekern
Da var forumet oppe igjen - så da er det vel ikke annet og gjøre enn og oppdatere litt her.
Er så smått igang med motoren igjen. Har fått ordna en ny veiv (Takk til Gøran!) Denne er sjekka og friskmeldt ble den.
Har fått ordna nye råder (Takk til Sigurd!), stempla bruker jeg om igjen. Så mangler nye bolter, lagre og litt smånipps - så er bunndelen klar for og bli montert igjen.
Første "oppgradering" i år var nytt ledningsnett til dysene samt ny fuel-rail

Gammel ledningsnett:
Bilde

Alltid morro med nye deler:
Bilde
Bilde
Bilde

"Huset" til kabelføringa var ikke lik den orginale, så den nye får jeg ikke festet til brakettene som originalt. Blir vel strips tenker jeg...
Prøvde og borre opp et hull i den ene braketten til en plastplugg som var på huset, men det siste steget ble selvfølgelig for stort...
Måtte bestille nye AN fittings i sort farge, tok med noen andre betar også slik at jeg fortsatt kan bruke fuel after-run switch.
Bilde
Bilde

Trodde jo at når jeg gikk på´n igjen i år så ble det fortsatt G60 kompressoren, men dette her skjedde:
Bilde

Jeg konverterer til turbo.
Kompressoren jeg har er slitt - så det og overhale den med overhalingskitet jeg har liggendes til over 4000,- er ikke så stort poeng.
Det har ei heller dukket opp noen for salg hvor tilstand er garantert. Har ikke så mye penger at jeg kan sjanse på at den er i god behold. Det er de jo sjeldent.
Det finns en ny G65 lader og få kjøpt, men denne koster 20 tusen (+) så det frister heller ikke så mye, så da blei det turbo.
Har kjøpt en Holset HE221W. Overraskende liten str - som jeg jo er avhengi av da turboen havner i torpedoveggen.
Har startet med tilpassning. Slik wastegate var festet gikk ikke da "øret" butta i innsuget. Så får sveise på et nytt festet et sted.
Er ikke helt i mål enda med tilpassning, mangler noen mm her og der. Det ser ikke så ille ut på bildet, og jeg er nærme, men litt høyere opp må den.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Close, but no cigar
Bilde

Har skjønt at veiva er et svakt punkt med turbo. Ser Bar-tek har en slags forsterknings-løsning ved kilesporet. Så dette skal monteres.
Er det ellers noe annet jeg bør da høyde for ? m.t.p konverteringa.

Sitter og venter fært på ferie-penga nå før jeg får bestilt mer deler. Håper på og bli helt ferdig med motor og mapping i løpet av sommer/høsten.

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 30 apr 2018, 17:34
av Mouh
Ahh det var derfor du lurte på hva slags turbo jeg brukte her om dagen ;)
Dette ser veldig bra ut, og det er aldri feil med nye freshe deler ;)

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 03 mai 2018, 20:27
av Oekern
Stemmer:)
Holset´n er nemlig sammenlikna med den du har.

Er det noen som vet om (og i såfall hvordan) jeg kan bygge om til TPS med det originale G60 spjeldet ?

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 03 mai 2018, 20:56
av Mouh
nei ikke i utgangspunktet, men jeg vet at G60 fra California ble levert med TPS, var hvertfall det på NoName.

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 03 mai 2018, 22:07
av ASD
Ser jo storartet ut detta :D liker godt den fuel railen :mrgreen:

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 12 mai 2018, 19:32
av Oekern
Da har jeg endelig fått ut bilen fra dvale.
VW tauer VW best:
Bilde
Bilde

Tidligere har jeg lånt motorjekk/elefant, men har nå kjøpt en egen en. Blir så mye inn/ut over lang tid p.g.a IC og eksos rør - bygging. Så da er det like greit og ha en egen en. Motoren skal garantert ut seinere uansett, så da har men det på plass.
Var jo veldig spent på om turboen fikk plass, kjøpte turboen i god tro utifra et veldig vagt mål fra motorrommet i en golf, men kan ikke skjønne annet enn at dette bør gå veldig bra. Fant ikke braketten til fremre motorfeste i farta, så er noe usikker på tiltinga av motoren, men utifra hvordan den satt tror jeg heller den skal tiltes lengre frem - altså lage enda bedre plass.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Har bestilt noe småtteri av no deler, så får starta på olje inn og retur om ikke så alt for lenge. Neste som skjer nå er nok porting av eksosmanifold, den var trang...

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 13 mai 2018, 16:15
av Oekern
Da har jeg fått slipt ned nok til at turboen har klaring til innsug.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Montert uten pakning her, så den bygger jo noe mer ut med denne på.
Er det forresten noen som har noe anelse om hvor mye motoren flytter seg i motorrommet ? Tenkte på klaringa til torpedo´n.
Jeg bruker vibratech street motorfester.

Så starta jeg og porte eksosmanifolden. Der var det mye og ta av..
Fått lånt verkøty av sjefen på jobben:)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så oppdaga jeg at jeg hadde klart og legge pakningen feil vei.......
Med den riktig vei vart det luft imellom på den ene sia, så må kjøpe ny del..Makan til amatør. Lærer stadig!

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 03 jun 2018, 16:16
av Oekern
Det har egentlig ikke skjedd så fryktelig mye her, men motoren har hvertfall vært montert igjen, med frontbjelke denne gangen, for og dobbeltsjekke klaringer og få en ide om hvordan rørgater blir lagt.
Motoren er nå tilbake i stativet, men jeg må kjøpe bolter til blokka før jeg får gjort noe mer.
Etter det er gjort et planen og balansere bunndelen - så montere.
Har dog fått gjort litt anna småtteri;
Bestillte ny eksosmanifold og porta på nytt, denna gangen med pakning riktig vei!
Tok ikke helt ut da det kunne bli litt i grenseland for tynt noen steder.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Sigurd var så vennlig og gikk over etter at bildene blei tatt for en siste finish:) !
Bruker større pakninger i kobber, så ikke ved sist montering at de faktisk butta mot innsuget, så 2 av disse (de i midten) ble også fristert litt for bedre passform
Bilde

Er dette en del jeg evn.t kan oppgradere på turboen ?
Bilde
Bilde

Har endelig fått tak i en vindusviskermekanisme fra facelift - så nå kan jeg endelig montere SFT dekselet over vannkassa, som jeg har hatt liggendes noen år.
Må dog få bytta kontakt fra ledningsnettet i bilen først..
Bilde
Bilde

Må skaffe meg motparten til denne. Noen som har ?
Bilde

Har også bytta stroppene som holder bensintanken oppe. De gamle var jaggu fæle:
Bilde
Bilde

De nye var fra VW herritage/classic part, men de er ikke Corrado spesifikke, så de er litt anderledes, men passer.
Bilde
Bilde

Så til slutt en voldsom bildespam av SFT vingen. Har også hatt denne i mange år liggendes.
Jeg lakkerte den sjøl, så dette blei ikke bra. Dette er mest for og få den montert og se om jeg faktisk liker den.
Jeg syns ikke pass-formen var så veldig bra, den står litt opp ved punktet mot bilen på oversiden, men etter et google søk finns det da vesentlig værre eksempler!
Syns den bygde, kanksje litt væl, mye ut. Får se nøyere på det når jeg får bilen ned fra bukka, ferdig montert og ute av garasjen..
Bilde
Bilde

- - - Updated - - -

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 08 jan 2019, 21:38
av BlackDragon07
Kjempe bra update :D

Hva er forskjellen på facelift og pre-facelift i forhold til vindusviskermekanisemen?

Hva betalte du for de bensintank "stroppene"?

Re: Økern´s Corrado G60

Lagt inn: 15 feb 2019, 16:52
av Oekern
Motoren på pre-face bygger opp og ut av vannkassa. Facelift bygger inn og ned (Hvis jeg husker korrekt) - slik at man får plass til SFT dekselet.
Husker ikke hva jeg betalte for dem, men det var ikke så veldig dyrt mener jeg å huske.