Økern´s Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Velger da og lage en prosjekt tråd om bilen min, da det nettopp er blitt et prosjekt.
Prosjektet er i startfasen og jeg vil komme til og bruke veldig lang tid på og fullføre prosjektet. (Money is a bitch)

Pr dags dato står bilen i egen garasje (a.k.a "versktedet"). VI flytter til sommern (2010) så det blir spennende og se hva jeg får til da med tanke på lokale.
Idag står bilen uten topp.

Det som skal gjøres:

Motor:

Toppen: Overhale, porte, større ventiler, forsterka ventilfjører/løftere, trimkam. Forsterka strekkbolter. Check
Kompressor: Overhale, porte, bredere reim, mindre ladehjul (65). Denne er glassblåst. Check
Eksos: Alt nytt. Grenrør, kat-erstatter.Borla cat-back 2,25" str. Check
Generelt: Samco (E.l) slanger, stab.stab i motorrom, ny vannpumpe, oljepumpe, reg.regim. Få det så pent som mulig. Stive motorfester. Ny radiator. Ekstern oljekjøler. Golf G60 FMIC. Check
Blokk: Bytte råde og veiv lagre, borre opp til 1.9L. 9:1 komp. Check
Har glassblåst kompressor, toppdeksel og dynamo.
Smidde titaniumsråder 144mmx20
Smidde JE stempler (Da kortere enn orginale p.g.a rådelenge

Girkasse

Kjøpe ny, orginal 02a kasse
Peloquin diff

Understell

Gewinde. Check
16" felger. Polert kant med gull senter er hva jeg ser for meg. (Ble 17" med mindre kant) Check
Schtaaag "over alt" Check
Tectylbehandle
Kanskje "skidplate" (Beskyttelseplate til bunnpanna)

Bremser

Drilla og slissa bremseskiver rundt baut (Ble kun ventilerte) Check
Bremseklosser er ubestemt.
Girling 60 calpitere (Ble 4 stempla Brembo ) Check
Nye bremserør og slanger

Eksteriør

Nye baklykter. Har en liten tweak av de org. lampene i hodet jeg regner med og prøve ut først.
Ny 90mm/70mm leppe forran
Rieger grill (Har denne)
Bi-xenon 43000K. (Ble orginal pære, men med eget relee) Check
Panser BH. Check
Fjerne vindusvisker på bakruta. Check
Muligens monovisker forran

Følgende har jeg VELDIG lyst på, men jeg er usikker på om dette blir gjort nå, eller etter at bilen er oppe og går:

1. Audi A4 dørhåndtak
2. Shava bakfanger (Tette tauekrok hull og tette igjen utskjering til eksosen.
I dette tilfelle blir da eksosen skult. (Evn,t sidepipes :? )
3. Lakkering (Tak, V. dør, V. bakskjerm, begge framskjermer, front og bakfanger.
4. Shave karroseri bak. Fjerne VW emblemet og corrado merket

Interiør

Målere i A-stolpe. (Hva tenkt jeg på ??)
Har SYKT lyst på Recaro delskinn seter, men vi får se.. Check
Vurderer og ha blått/hvitt lyst i cupeen. Altså alt som lyser grønt orginalt. (Hva tenkte jeg på ??)
Trekke om taket.
Rense gulvtepper. Check

Stereo

Jeg håper og kunne få bygget et solid stereo anlegg i bilen.
Planen er og begrense bygget til 40 kg totalt (Eks. batteri)
Bygger skal også være veldig diskreet.
I hode så har jeg et 2 veis frontsett og en 15" i bagasjen.
Håper på og kunne bruke orginal plassering av fulltone (I dash) Check
Målet er og bygge anleget godt nok til og kunne delta på EMMA i SQ (Sound quality) klassen

Mål for prosjektet:

Få Corrado´en akkurat som jeg vil selv. (Klarer nok ikke dette i 1. omgang.)
Håper på 200-220HK på hjula
Bevise til alle som sier at jeg kommer til og selge/gi opp det her prosjektet at jeg faktisk klarte det (Blir fler og flere med tia :P)
Kjøre bilen på Nurburgring og Trollstigen
NYTE og få mye GLEDE av bilen

Som sakt. Dette prosjektet vil ta lang tid, men tror det blir bra når jeg en vakker dag blir ferdig!
Last edited by Oekern on 02 Dec 2009, 10:37, edited 5 times in total.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Her kommer noen bilder.

Bilde av hvordan bilen står idag:
Image

Diverse ting som jeg har liggendes:
Image
Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Mouh »

Dette ser jo veldig bra ut!
jeg gleder meg til å se fremdriften her !
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Takker for det.
Gleder meg selv til ting begynner og skje !

Har forøvrig oppdater lista i 1. post, forholdsvis under eksteriør
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Da har jeg fått endel skruer, bolter og muttre jeg bestillte på Møller for noen dager siden.
Er til kompressor, dynamo og de utstikkerne på toppa som man fester manifolden med.
Money WELL spent ! :shock:

Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by wormy »

Aldri dumt å bytte skruer ;)
Kommer nok til å bytte alle når jeg setter sammen min også :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

wormy wrote:Aldri dumt å bytte skruer ;)
Kommer nok til å bytte alle når jeg setter sammen min også :)
Bare og starte og spare, det der kosta mer litt over 600,- :shock:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Ettersom dere leser 1. post skjønner dere at det prosjektet her (og) blir dyrt, så nå er det kroken på døra for en stund !
Jeg får ikke gjort noe vesentlig stort så lenge jeg går på skole (ferdig til sommern)
Skal da få meg fast jobb til høsten og jobbe et år eller 2 før videre studie.
Så det blir stille her en stund fremover. Kommer nok ikke til og skje noe vesentlig før vår/sommer 2011.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Nicklas »

Ting tar tid, er ikke farlig det ;) Men hvis du får til alt du planlegger, gleder jeg meg noe sinnsykt til å se resultatet :D
1991 Corrado G60 Karmann
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Ettersom dere leser 1. post skjønner dere at det prosjektet her (og) blir dyrt, så nå er det kroken på døra for en stund !
Så det blir stille her en stund fremover. Kommer nok ikke til og skje noe vesentlig før vår/sommer 2011.
Viktigste er vel at du kommer i mål med et godt gjennom ført arbeid selv om det vil ta litt tid. :D

Hva slags felger er det du har på det nederste bildet?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Jada. Det skal bli bra det her ! Det har jeg bestemt meg for.
Det er bare så kjedelig at det skal ta så lang tid ! Vill ha den på veien NÅ :P
Det er Advanti Racing SA05 felger. (Universal felg så den passer både Corrado´en og Lancern :D )
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Jeg lurer på en ting.
Om jeg borrer opp til 1.9L, må jeg da bytte stempler, eller holder det med tykkere stempelringer ?
Er det noen andre ting jeg må ta forbehold om jeg velger og borre opp til 1,9L ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by wormy »

Nye stempler. Det gjelder også om du borer fra 81mm til 81.25mm..
Du må også hone sylinderne, men det pleier vel å være inkludert i prisen..
Det er vel egentlig alt du trenger, men det koster en del.
Ville nok byttet til forsterkede råde/veivlager samtidig.

Vet ikke om det er noe særlig å hente på å bytte til 16v rådene som er lengre...? (Da må du jo ha stempler som passer til dette oppsettet..)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Ron »

wormy wrote:men det koster en del.
Bruker å ligge på 500Kr hullet. :)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Da er det stempler som blir utgjiftene der da.
Ja. Da får vi se hva det blir til. Stempler er jo ikke billigt..

Forsterka råde og veivlagre er med i planen uansett hva jeg gjør med blokka.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply