Økern´s Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
ml1986
Posts: 197
Joined: 11 Mar 2012, 00:25

Re: Økern´s Corrado G60

Post by ml1986 »

Får ikke opp filmen jeg
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Laderen er nyoverhalt og lyden kom f;rst etter at vi flytta registerreima 1 tann lengre fram. S[ tviler p[ at der er den.
Lyden er bare p[ tomgang, ikke ved h;yere turtall.
F[tt feils;kt litt idag. Alle pinnene til kontakta til hjernen har kontakt, men det er 1 avvik.
Pinne nr 6 *jording til sensorer( f[r ikke kontakt med lamda sonden, men pinne nr 19 f[r kontakt med denne. Usikker p[ om dette har noe og si :?:
Pinne nr 19 er spesifisert som jording, ikke noe mer..
Hmm, skj;nner ikke hvorfor du ikke f[r opp filmen, den funger hos meg hvertfall. (M[ trykke p[ den s[ kommer det en link til photobucket(
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da har man gjort noe mer..
Er nesten helt sikker på at registeret er riktig nå. Se bilder;
Image
Image
Image
Image

Alikevell "dør" bilen ut når tenninga skal stilles..
Bilen starter og går stødig på tomgang når tenninga er rundt 30.. Hva er det som forårsaker dette/hva har vi gjort feil ?

Fortsatt mye trøkk i eksosen, men dette er kun på tomgang. Gir man gass er den vanlig(ere)
Image

Vi har prøvd følgende;
Prøvd annen hjerne og chip - ingen endring
Prøvd annen ISV - ingen endring
CO pot måler 504
Sjekka at alle pinnene på kontakten til hjernen har kontakt med sensorene.
Eneste avviket var pinne nr6. Den slo ikke ut på jordinga til lambda sonden. Pinne nr 19 ga utslag her. Har det noe og si ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Har du sjekket på det kanadiske forumet?
Kan hende at noen har tilsvarende problem?!
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Fikk et svar på vortex.
Der er det en som mener at MSD coilene (hvertfall 1 viss type) ikke kan monteres vannrett.
Så jeg skal prøve med den originale i morra og se om det ordner problemet.! Håper det er så enkelt
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da bytta jeg til original coilen. Samme resultat.
Plugga var litt hvite, så bytta fra 3 bar til 3,5 bars bensintrykksregulator. Ingen endring.
Prøvde og stille tenninga ut ifra 6 graders merket på svinghjulet og tenningslampa på 0. Samma resultat. Dobbeltsjekka merket på fordelern med den gamle, og det var likt.
Begynner og mistenke om kamakslingen kan være feilprodusert ? Får det er vel ikke mulig og montere den feil ? Er vel en slisse som går til hjulet på kammen så det ikke er mulig og sette den feil ?
Har en video når tenninga er stilt inn på 7 grader. Dør tvert når den skal gå på tomgang.
I det øyeblikket jeg gir gass på litt lavere turtall kom det stikk flammer fra potta..

http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... clvibu.mp4
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Hva slags kamaksel er det du hadde igjen? Hva slags kamdrev har du? Kan du ha et vanlig 8v kamdrev i stedet for et G60? Da får du veldig feil tenning..

Du kjører med ALLE sensorene koblet til? BTS også? (Den må jo tas ut for å stille tenninga, men bilen vil ikke gå på tomgang uten denne koblet til.)

Hvordan den oppfører seg tyder på tenning sånn jeg ser det... Men alt ser OK ut på bildene, og rotor/fordeler-bildet ser korrekt ut det også.. :-\

Begynner bli vanskelig å si uten å se på selve bilen dette her..
Kan eventuelt kanksje ta turen ut en dag om du ikke finner ut av det, mulig vi klarer det sammen.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Husker jeg rett er det 268/276 kam jeg kjører.
Kamdrevet var noe jeg henta fra en anna G60 topp som ikke var brukenes lengre.
Tenkte ikke over og sjekke delenr - så dette kan jeg gjøre neste gang. Det er hvertfall et orginalt et som ikke er justerbart.

Ja. Har stilt tenninga uten BTS og satt denne på igjen før gassen ble sluppet etter stilt tenning. Dør tvert når gassen slippes.
Tok sjekkliste på alle pinnene på kontakta til hjernen - og alle har kontakt. Eneste "avviket" var at lamda jordinga ikke slo ut på pinne nr 6 (sensorer), men på nr 19 istedet (jording) Regner med at dette er greit da det også var slikt på Sigurd sitt ledningsnett.

Kan heller ikke skjønne noe annet enn at det er tenninga som er helt gæren, på ett eller annet vis.
Har jo feilsøkt og prøvd og bytte ut en god del deler nå uten at det er hjulpet noe, så det er veldig rart.

Når tenninga er på rundt 30 - så starter den av seg selv og går stabilt og greit på tomgang..
Takker og bukker så meget for tilbud om hjelp! Det varmer hjertet. Skal opp tell bøgda igjen tell helga - så kan se på det kamdrevet aller først!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Sigurd »

På et av bildene på forrige side ser man delenummeret på kamdrevet. Jeg har vært ute og sjekket på min motor og den har samme
delenummer. Så da ser det ut til å være riktig.
Corrado G60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Så veit man det. Takk for at du sjekka Sigurd !
Noen fler tips, Wormy ?:) hehe
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Ikke noe mer enn å ohm'e alle sensorene i.h.t. Bentley manualen., og teste en vanlig "dum" tenningslampe uten justeringsmuligheter. Da vet man at det blir riktig. :| Dere har sikkert testet sensorene, men nevner de allikevel.
BTS
CO
IAT (Innsugstemp - den andre pinnen på CO-pot. Denne fucket opp mye for meg når den var feil.)
1m ECU slange - koblet på riktig sted (høyre uttak bak på spjeldet)
Tomgangsbryter
Fullgassbryter

Tomgang/fullgassbryter kan påvirke mye hvis de henger eller gir feil verdier. Verdiene de skal gi er "åpen" og "uendelig" ohm, så ikke tenk for mye på eksakt verdi, men mer at de skifter når bryterne trykkes inn. Og at de skifter "riktig vei".

Sikkert nevnt, men dobbeltsjekk også svinghjulsmerkene. Ikke alle ettermarkedssvinghjul som har 6grd merket. Dog ser de ut å stemme med reimhjulsmerket på bildet dere la ut, så bør være greit. Stemmer reimhjulsmerket på veiva med originalt reimhjul? Gjør nok det, men greit å sjekke.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Vi har sjekka alt du nevner, men kun om de har kontakt. Ikke ohm.(Forutenom co pot)
Så kan gjøre dette.
Nå har jeg vel ingen originalt reimhjul til veiva lenger tror jeg, da det ble brukt til og lage strammeverktøy til veivbolten.
Får se om jeg finner noe på delelageret mitt..

Takk for tips !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
ml1986
Posts: 197
Joined: 11 Mar 2012, 00:25

Re: Økern´s Corrado G60

Post by ml1986 »

Jeg tror jeg har et orginalt reimhjul til veiva du kan få, skal jeg leite?
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

ml1986 wrote:Jeg tror jeg har et orginalt reimhjul til veiva du kan få, skal jeg leite?
Tusen takk som byr :D Settes pris på
Skal oppover tell bilen i helga, så kan sjekke delelageret mitt aller først !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Følte jeg virkelig trengte en posetiv økt på bilen, så i helga har jeg gjort noe helt annet enn og drive med motoren.
Nå har jeg fortsatt litt på stereoanlegget. Det første jeg gjorde var og sette DSP´n i spillerne til 2 veis. Har kjørt med DSP´n stilt inn på 3 veis, noe som har fungert mindre bra da jeg kjører 2 veis oppsett. Mista en del justeringsmuligheter dessverre, men har delefilter på forsterkeren så det ordner seg. (Jeg deler aktivt) Eneste ulempen med dette er at man ikke vet 100% hvor man deler, men kjører en bratt flankesteilhet, så det bør gå veldig fint.

Etter dette prøvde jeg meg på ting jeg absolutt ikke kan !
Og bygge en god installsjon i døra til et 5,25" element.

Starta med og måle litt:
Image

Så ble det en brakett ut av dette: Og siden jeg ikke vet hva jeg driver med så hadde jeg kjøpt en alt for tykk plate.
Treverket butta med dørtrekket. Siden jeg ikke ville bruke mer penger på en ny plate, ble det til og sage av ca halve tykkelsen
rundt hvor høytalerringene ville komme:
Image

Det var nødvendig og kutte endel i dørtrekket:
Image

Begynner og ta form:
Image

Og få plass til 1 mdf ring var ikke noe problem, men for og legge på en yttligere måtte dørlomma kuttes i på innsiden:
Image
Image
Image

Og her er jeg så og si ferdig:
Image

Litt tildekkning med dempematter for og få det 100% tett må til. Også er det jo en side til igjen :roll:
Har foreløbig kun Hertz høytalerne, men det ligger et nytt par og venter på postkontoret.
Det blir et par Focal 5WS subwoofere som skal inn. Tror det kan bli meget bra. Håper det hvertfall !

Jeg har et originalt reimhjul til veiva liggendes, så får sjekke at merket stemmer på epytec hjulet neste gang.!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply