Min corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Min corrado

Post by Mouh »

Du trenger ikke presse til lagrene bak ?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Min corrado

Post by Kisseg60 »

Lagrene må ikke presses. holder lenge med en dor og en hammer.
(referer til bakhjulslager bytte på en rasteplass i tyskland)

Og vis du klinker til med ny skiver så går det som en lek.
Eneste er den indre ringen på spindelen. Den kan det hende du må kappe litt i og sprekke for å få av.
Da tar du rett og slett vinkelsliperen og kapper et spor i den, tar en meisel eller en skrutrekker og banker i sporet du har skjært. Da sprekker ringen og du kan ta den av med fingrene.

Du kommer nok til å få en bestilling av meg til sommern.
Får å få tatt noen bra bilder. :mrgreen:
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

Fader bolter kan sitte bra på gamle biler. Den ene av de to boltene som fester braketten til kalipteren bak satt så jævli, og det var en bolt med umbraco hode så den ble jo runda av med en gang. Måtte faktisk sveise fast selve umbraco nøkkelen i bolten, og bruke en forlengende arm på nøkkelen for å få den løs. Så det så :)

Men det jeg egentlig lurer på, dere som har bestilt fra Germanautoparts.com...pleier frakta å være dyr der?
Jeg skal prøve å avse noen kroner til en sensor, par hjullager sett bak, bremseklosser etc nå, så greit å vite om de overpriser frakta eller ei. Tight budget for tiden? ja!
rub-A-dub
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Min corrado

Post by wormy »

Jeg synes frakta fra GAP er relativt billig om du sammenligner med andre..
Jeg betalte 500kr for en ca (øyemål) 100x30x30cm eske på kanskje 10kg..
Synes ikke det er ekstremt mye når jeg ser hva andre tar. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

wormy wrote:Jeg synes frakta fra GAP er relativt billig om du sammenligner med andre..
Jeg betalte 500kr for en ca (øyemål) 100x30x30cm eske på kanskje 10kg..
Synes ikke det er ekstremt mye når jeg ser hva andre tar. :)
okey, så for 1 par hjullagre, klosser, og en sensor burde vel bli ganske mye rimeligere antar jeg..
rub-A-dub
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Min corrado

Post by wormy »

Det koster nok ikke mye, nei..

Angående hjullagre, så selger vi hjullagerkit på jobben.. 155kr/side for hjullager bak. Legger du til moms på hjullagre fra GAP, koster GAP sine 145kr/side.. :)
Kan også skaffe billige bremseklosser bak (Mintex). Vil tippe ca tilsvarende GAP prisen, må evt undersøke.
Da har du jo bare sensoren igjen, og den kan de nok sende i et brev... :wink:

Hva slags sensor skal du ha forresten?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

wormy wrote:Det koster nok ikke mye, nei..

Angående hjullagre, så selger vi hjullagerkit på jobben.. 155kr/side for hjullager bak. Legger du til moms på hjullagre fra GAP, koster GAP sine 145kr/side.. :)
Kan også skaffe billige bremseklosser bak (Mintex). Vil tippe ca tilsvarende GAP prisen, må evt undersøke.
Da har du jo bare sensoren igjen, og den kan de nok sende i et brev... :wink:

Hva slags sensor skal du ha forresten?
hm, er det prisen for både indre og yttre hjullager?
Det er snakk om den sensoren som sitter nede på radiatoren, har du en pris på den også?
Om det ikke er særlig ulik pris du kan fremskaffe handler jeg heller hos deg, men hvor er det du jobber egentlig?
rub-A-dub
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Min corrado

Post by wormy »

acoupe wrote:
wormy wrote:Det koster nok ikke mye, nei..

Angående hjullagre, så selger vi hjullagerkit på jobben.. 155kr/side for hjullager bak. Legger du til moms på hjullagre fra GAP, koster GAP sine 145kr/side.. :)
Kan også skaffe billige bremseklosser bak (Mintex). Vil tippe ca tilsvarende GAP prisen, må evt undersøke.
Da har du jo bare sensoren igjen, og den kan de nok sende i et brev... :wink:

Hva slags sensor skal du ha forresten?
hm, er det prisen for både indre og yttre hjullager?
Det er snakk om den sensoren som sitter nede på radiatoren, har du en pris på den også?
Om det ikke er særlig ulik pris du kan fremskaffe handler jeg heller hos deg, men hvor er det du jobber egentlig?
Jobber på Unneberg Bil (litt utenfor Tønsberg). Driver mest med gamle VW bobler/busser og engelske biler, men begynner å få ting til gammel golf/scirocco (og corrado) også.. ;)
Det er hjullagersett, ja. Altså alt du trenger. Produsert av Meyle. Dette har vi på lager.
Bremseklosser kan vi mest sannsynlig skaffe på 1 dags varsel.
Sensoren på radiatoren klarer jeg ikke å skaffe noe veldig billig (enda), ca 250,- vil jeg tippe... Men på den andre siden - du sparer porto og fortollingsgebyr.. ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

aha, skjønner!
Men hold av 2.stk hjullagerkit til meg, så kommer jeg innom i løpet av uka å henter :)
wormy wrote:
acoupe wrote:
wormy wrote:Det koster nok ikke mye, nei..

Angående hjullagre, så selger vi hjullagerkit på jobben.. 155kr/side for hjullager bak. Legger du til moms på hjullagre fra GAP, koster GAP sine 145kr/side.. :)
Kan også skaffe billige bremseklosser bak (Mintex). Vil tippe ca tilsvarende GAP prisen, må evt undersøke.
Da har du jo bare sensoren igjen, og den kan de nok sende i et brev... :wink:

Hva slags sensor skal du ha forresten?
hm, er det prisen for både indre og yttre hjullager?
Det er snakk om den sensoren som sitter nede på radiatoren, har du en pris på den også?
Om det ikke er særlig ulik pris du kan fremskaffe handler jeg heller hos deg, men hvor er det du jobber egentlig?
Jobber på Unneberg Bil (litt utenfor Tønsberg). Driver mest med gamle VW bobler/busser og engelske biler, men begynner å få ting til gammel golf/scirocco (og corrado) også.. ;)
Det er hjullagersett, ja. Altså alt du trenger. Produsert av Meyle. Dette har vi på lager.
Bremseklosser kan vi mest sannsynlig skaffe på 1 dags varsel.
Sensoren på radiatoren klarer jeg ikke å skaffe noe veldig billig (enda), ca 250,- vil jeg tippe... Men på den andre siden - du sparer porto og fortollingsgebyr.. ;)
rub-A-dub
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

Da har det roet seg ned forløpig med skolearbeid, så fikk drevet litt med corradoen i dag :)
Har fått satt på nye skiver bak, samt tectylert inni skjermene. Var også på jobben til Wormy og kjøpte nye indre og ytre hjullager bak, så de ble også skiftet. Ble litt finere bak nå :)
Image

Har fått sveisa på eksosfeste på den første delen av eksosen, har prøvemontert det for å begynne tilpassingen videre bakover. Her er ett kanskje litt dårlig bilde på hvordan første delen av eksosen sitter:
Image

Tilpassingen bak har så vidt begynt, må sveise på en liten knekk opp bak så endestussen kommer opp i utsparingen regner jeg med, men skal se mer på hvordan jeg skal gjøre det neste gang. Går litt tregt framover dette, er vel en kombinasjon av mye skolearbeid samt liten kompetanse innen eksosbygging :D
Image

Og her ser dere hvordan endestussen ser ut, så og si lik den orginale bare en del større :)
Image
rub-A-dub
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min corrado

Post by BlackDragon07 »

Ble kjempe pent med de skivene bak :D
På bilde nr.2 så ser det nesten ut som du har tenkt til å ha to utløp på eksosen.
Men ser at du går for et orginalt utseende.
Ble bra med den stussen :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

BlackDragon07 wrote:Ble kjempe pent med de skivene bak :D
På bilde nr.2 så ser det nesten ut som du har tenkt til å ha to utløp på eksosen.
Men ser at du går for et orginalt utseende.
Ble bra med den stussen :D
hehe, ja kan se nesten sånn ut, men er nok bare rørbøyen inn til midtpotta du ser der ja :)
rub-A-dub
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Min corrado

Post by Kisseg60 »

Nye kalippere? eller bare pusset opp?
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Re: Min corrado

Post by acoupe »

Kisseg60 wrote:Nye kalippere? eller bare pusset opp?
Kun pusset og malt :)
rub-A-dub
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Min corrado

Post by Mouh »

Post Reply