wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

wormy sin g60...

Post by wormy »

Får vel komme med bilen min jeg og... :D

Edit: Glemte speccs, osv..
Er ingen ekspert, men begynner å sette meg inn i tinga.. Den lå ute til salgs med ~200 hester, hvor mange av dem som i virkeligheten er i live, vet jeg ikke, men jeg tipper da på alt mellom 160-200.. Det er en 91 modell, med RS-noe-kompressor tror jeg han sa, med 2 belter..? (Som sagt, skal sette meg mer inn i ting.. Kom gjerne med link om du vet hvilken kompressor jeg har :P)

Bilder tatt i en fei, for å få opp noe.. Kommer nok tilbake med mer etterhvert som jeg får vasket den / fikset den helt..

Begynner med eksteriøret.. Så å si ingen rust.. Er en liten flekk foran på venstre side på panseret sett forfra.. (1x1cm eller noe)... Og en litt større "lakkboble (aka rust)" bak som er delvis tatt av meg selv. Første forsøk med å fikse slik selv - og jeg visste ikke at klarlakken skulle pusses.. Så dette skal tas omigjen.. :)
Er også en del skavanker forran, så vurderer å lakkere panser+frontfanger, eller liknende.

Image

Her er da rusten vi fant på panseret... Altså ingen store skader enda.. (heeeelt i hjørnet, om den i det hele tatt er synlig på bildet.)
Image

Rustbobla fjerna.. Skal taes igjen!
Image

Image

Ganske så strøkne seter, kan ikke klage her!
Image

Image

Image


Stereo.. Gamle høyttalerene var litt hullete/løse/hva man nå kan kalle det.. Ville bytte det ut, og ha noe som var "litt" bedre, men samtidig anonymt.

Det som skulle inn (utenom cd-spiller og woofer)
Image

Gamle foran:
Image

Gamle+nye bak.... 6x4"
Image

Nye bak med originalt "gitter"
Image

Lettere modifisering måtte til for å få de på plass, grunnet større magnet.
Image

Nye foran, med originale griller.
Image
Image

Sikring til den "lille" wooferen.. Samt ganske tykk ledning (35mm^2) og 250A sikring.. (Tatt under monteringen, før det var festet)
Image

Testing før montering..
Image

2x12" Cadence Beast med Audison monoblokk montert... ;)
Image

Støvete, men original hattehylle montert igjen... (Fikk den med, forrige eier hadde laget egen med 6x9")
Her er forøvrig de nye 6x4"erne montert, og man ser ikke forskjell utenifra.. Hattehylla gjør også at sub'en blir usynlig utenfra, men ikke "uhørlig"..
Image


Har også møntert nye diskanter i dashen, de var "løse", og fulgte i den oransje esken.. Også her er original-"gitter" benyttet, for anonymt look.. ;)

Kommer nok tilbake med mer.. Skal til verksted på torsdag.. Hadde den inne i forrige uke for gratis sjekk.. Eneste de fant var løst motorfeste forran, bittelitt lekk i kjøleveske (fikk med en flaske ekstra fra forrige eier :p).. Og de skulle ta firehjulskontroll(?) samtidig..

Edit2: Forrige eier hadde hatt bilen i 10år, og byttet den ut til fordel for leilighet + stasjonsvogn.. (Han driver med dykking, lykke til å få med utstyret i en corrado uten alt for mye stress).. Så tror det var et godt kjøp :)
Last edited by wormy on 19 Jul 2010, 01:10, edited 3 times in total.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Foreløpig to-do liste..

Fikse lakkbobla bak igjen..
Forhøre meg om lakkeringspriser til panser/frontfanger, etc...
Høyre vindu trenger ny wire/motor..
Sandblåse + lakkere grill og vindusviskere svarte.. (Eller noe i den duren, bror hadde utstyret sa han)

Om pengene strekker til, bytte eksos/effektanlegg (eller dempe "brumminga" iallefall :P)

Det var alt jeg kom på foreløpig, kommer nok en del mer ettersom tiden går.. ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Ser ut som en bra start ;)
Flott anlegg ! Er det 4" du har i dørene forran ? Hvordan festa du dem ? (Ser ingen skrue hoder)

Ser du har gått for Herz forran. Spiller de pent ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Oekern wrote:Ser ut som en bra start ;)
Flott anlegg ! Er det 4" du har i dørene forran ? Hvordan festa du dem ? (Ser ingen skrue hoder)

Ser du har gått for Herz forran. Spiller de pent ?
http://installbay.no/product_info.php?c ... cts_id=711

Brukte originalfestene til de gamle høyttalerene.. 13cm, 5-og-en-kvart tomme, samme som originalene (iallefall i min 91mod, tror det er samme i alle..?) Og kan absolutt ikke klage til den prisen! (Fikk grei rabatt i tillegg ;))
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

ÆSJ. Da dreit jeg meg lodrett ut. Jeg fant ut at 4" ble for smått. og valge da 5,25". Disse er jo for store, så fikk stygg montering på de.. Da må jeg jaggu meg kjøpe nye dørlommer og ordntlig str på høyt. !

Ang. kompressoren din. Selger mente kanskje at komressoren var portet ? Rs 1 eller Rs 2 porting.
Evnt. RSR kompressor. Men det tviler jeg litt på i grund (?)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Oekern wrote:ÆSJ. Da dreit jeg meg lodrett ut. Jeg fant ut at 4" ble for smått. og valge da 5,25". Disse er jo for store, så fikk stygg montering på de.. Da må jeg jaggu meg kjøpe nye dørlommer og ordntlig str på høyt. !

Ang. kompressoren din. Selger mente kanskje at komressoren var portet ? Rs 1 eller Rs 2 porting.
Evnt. RSR kompressor. Men det tviler jeg litt på i grund (?)
Vel, mine er 13cm, og det er jo nesten 5,25".. Mine måtte festes med litt "forsiktig rå kraft".. Og RS2 høres kjent ut, ja.. Kan legge ut bilde senere/i morgen av den.. (Om det hjelper) ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Da er det nok til at de går innafor værtfall !
Vel. Man ser ikke om kompressoren er porta eller ikke på utsiden. Da må man åpne den.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: wormy sin g60

Post by Kisseg60 »

ser ut som det anlegget spiller greit.
Pen bil, fin og orginal. :)

Det går ikke ann å se på utsiden om det er en rs2 lader, med mindre noen har skrevet det på.
Det er hvor mye den er portet, da må den åpnes eller se på utløpet og se hvor mange stag som er borte.
men det er sikkert det som er gjort vis det skal være 200 i den :roll:
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kisseg60 wrote:ser ut som det anlegget spiller greit.
Pen bil, fin og orginal. :)

Det går ikke ann å se på utsiden om det er en rs2 lader, med mindre noen har skrevet det på.
Det er hvor mye den er portet, da må den åpnes eller se på utløpet og se hvor mange stag som er borte.
men det er sikkert det som er gjort vis det skal være 200 i den :roll:
Vel, når jeg spurte han sa han at det "teoretisk skulle være 200" eller noe i den duren.. Så litt mindre er nok meget mulig.. :)

Bilder av motor, kompressor og litt av hvert.. Om det hjelper? (Jaaa, det er litt møkkete!) :)

Image

Image


Den blå strømledningen skiller seg litt ut, ja.. :wink:
Image

Image

Image

Og her er hvorfor bror mente jeg burde lakkere vindusviskerne.. :oops:
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Er ikke deg jeg møtte på igår vel? Svinga inn på Møller i Horten igår, og der sto det jaggu en mørk Corrado å venta på å kjøre ut.
Er ikke så ofte man møte på slike biler, så ikke vanskelig å legge merke til :)

Uansett, velkommen hit til oss! Ser ut som en fin Corrado du har fått deg! :)
Godt å få litt flere Corradoer her i vestfold også 8)
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kristaafa wrote:Er ikke deg jeg møtte på igår vel? Svinga inn på Møller i Horten igår, og der sto det jaggu en mørk Corrado å venta på å kjøre ut.
Er ikke så ofte man møte på slike biler, så ikke vanskelig å legge merke til :)

Uansett, velkommen hit til oss! Ser ut som en fin Corrado du har fått deg! :)
Godt å få litt flere Corradoer her i vestfold også 8)
Var på bakkenteigen i går, men ikke på Møller i Horten.. Så det er nok noen flere rundt også :) (Hmm, med mindre Møller er i nærheten av Bakkenteigen - ikke helt kjent enda :P)

Sjekka "boost-level" fra MFA på vei til skolen.. Fikk ikke kjørt 3.giret helt ut, selvfølgelig.. (Regn + kort påkjøringsfelt til E-18), men fikk ca 1800.. Men siden jeg ikke helt vet hvordan kompressoren evt er "fiksa på", vet jeg ikke om det er greit eller ikke.. Noen måte å sjekke "tilstanden" til kompressoren selv, uten å demontere halve bilen, eller burde jeg "bestille time" hos Polo Classic? (Noen som evt vet hva det ligger på for øyeblikket - prisen altså.. Og hvor lang tid det tar før den blir fiksa..? ;))

Edit: Skal teste på 3. gir igjen på vei hjem fra skolen.. Og prøve å ta den "litt lenger ut" på turtallet.. Kommer tilbake med tall.
Last edited by wormy on 03 Sep 2008, 14:27, edited 1 time in total.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Testa litt til på vei hjem... Ved høy rmp på 3. gir (så høy at du ikke vil at politi skal være i nærheten iallefall).. Viste den 17xx noe.. Ellers 16xx ca.. Håper på svar fra Polo Classic snart, trenger nok å investere litt i overhaling..

Og ved idle var den 490-520 ca... Hvordan fungerer det, eller blir det evt. forandret/forbedret om kompressoren overhales..?
Last edited by wormy on 12 Sep 2008, 01:09, edited 1 time in total.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Sett litt rundt, og tror jeg bestemmer meg for å sende den til SLS tuning.. (Billigere frakt en BahnBrenner, samt at jeg ikke skal ha (mye) mer enn overhaling.. Ikke enda iallefall.
Om det blir noe performance kit eller ikke får jeg nesten se på etter jeg har demontert G-lader.. Noe som mest sannsynlig skjer i morgen, verstefall fredag. (Må se hva som er der fra før... Men kanskje like greit å bestille ny "pulley", etc, for å være sikker.. Kit #1 mest sannsynlig eventuelt.)

Om jeg "haiker" med bekjente til skolen mens g-laderen blir sendt bort, låner mammas bil eller kjører uten g-lader vet jeg ikke enda.. Lest litt rundt at bilen blir litt "tam" uten g-lader :roll:... Så blir nok til at jeg vasker den, tar "lakkbobla", og andre småfiks mens den står..

Sist, kan jeg bruke samme chip, eller burde den "fikses" på.. Mener å ha lest at de bare er å "flashe".. Er det eventuelt noe krevende/kostbar prosess? :)

Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Meeeh... Bilen var på verksted i dag, og de måtte bestille nye slanger til kjøleveske fra Tyskland.. Tar ca en uke, og den lekker såpass mye at de anbefalte at den ble ståendes der.. (Til utstilling? ;))

Anyway... Fått svar fra Polo Classic, etc om kompressor.. Blir litt dyrere enn å sende den til Tyskland (kanskje ca lik pris totalt sett, med frakt osv..?), men blir nok til at jeg tar en tur innom han etter at jeg får bilen tilbake..

Smilte litt når mekanikern(e) sa den var "en spesielt velholdt Corrado, og det var meget sjeldent de fikk se/høre om en med så få feil"... Tyder på at kjøpet ikke var alt for ille, selv om g-laderen (trolig) trenger overhaling.. :) Fikk svar på mail fra forrige eier - den ble overhalt for 70k km siden... :o
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Yay, fant en utskrift av salgsannonsen der litt står..

"
TEC RS Twin Belt kompressor (ny ved ca 140-150 000 km)
Stage 3 Autotech trim set
KN Luftfilter
Simmons 2.5" effektanlegg
Gule Koni Sport dempere
40mm TÜV godkjent senkesett
215/45/16 sommerhjul
188/55/15 vinterhjul (nye 2007)
"

Fant litt info om stage3 settet her: http://www.autotech.com/prod_engine_g60hp.htm#3

Men er det noen som vet noe om kompressoren? Googla litt, men fant ikke allverden.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply