Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Oekern wrote:Da har jeg et flaut spørsmål her.
Det er ikkenoe timing og tenke på til dynamo/kompressor reima ?

Mener selv at det ikke skal væra noe timing inn i bildet..
I og med at den reima noen ganger "slurer" på høyt turtall, tror du timing har noe å si? :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

det finnes ikke noen dumme spørsmål ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s Corrado

Post by Kisseg60 »

Helt riktig.! Det er sånne spm man lærer av.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Takk for svar Wormy, det tenkte jeg faktisk ikke på i det hele tatt. hehe.
Takk Mouh og Kisse for støtte :mrgreen:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da har jeg fått snakka med oslo sylinderservice.
De klarte ikke og skaffe topp til G60, så nå har jeg tenkt på litt andre alternativer.

1. Få tak i en topp fra en dele motor og sette denna inn i nåværende motor (Billigst)
2. Få tak i en motor på pall (komplett) og starte og overhale og trimme denne, for så og bytte denne ut med den jeg har nå når den blir ferdig (DYRT)
3. Få tak i en VR6 motor og bygge om (Sånn midt i mellom på kr skalaen)

Frister mest med alternativ nr 2. Da har jeg også en reserve/delemotor (- Def. topp)

Hva syns dere jeg burde gjort ?

Jo dyrere det blir, jo lenger tid vil jeg bruke på detta prosjektet, men det bryr jeg meg eegentlig ikke så veldig mye om. Vil heller gjøre det bra 1. gangen og la det koste i form av både tid og penger. Enn og ta en kjapp en og så går det til skøgs igjen
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Økern´s Corrado

Post by Nicklas »

Oekern wrote:Da har jeg fått snakka med oslo sylinderservice.
De klarte ikke og skaffe topp til G60, så nå har jeg tenkt på litt andre alternativer.

1. Få tak i en topp fra en dele motor og sette denna inn i nåværende motor (Billigst)
2. Få tak i en motor på pall (komplett) og starte og overhale og trimme denne, for så og bytte denne ut med den jeg har nå når den blir ferdig (DYRT)
3. Få tak i en VR6 motor og bygge om (Sånn midt i mellom på kr skalaen)

Frister mest med alternativ nr 2. Da har jeg også en reserve/delemotor (- Def. topp)

Hva syns dere jeg burde gjort ?

Jo dyrere det blir, jo lenger tid vil jeg bruke på detta prosjektet, men det bryr jeg meg eegentlig ikke så veldig mye om. Vil heller gjøre det bra 1. gangen og la det koste i form av både tid og penger. Enn og ta en kjapp en og så går det til skøgs igjen
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Oekern wrote: Hva syns dere jeg burde gjort ?

1) For min del hadde jeg ikke giddi å stresse med det. Hadde heller tatt ut motor, åpna den og sjekka hva annet som bør byttes i tillegg. Kan fort spare deg for mye "drit" i ettertid.

2) Ville droppa denne. Gå heller for 1). Det er billigere, samt at du lærer sykt mye av det :)
Leste dog faktisk noen på the-corrado.net som mente at man kunne få ny PG motor fra Volkswagen for under 1000 pund. Om det er med topp vet jeg ikke, men det er jo verdt en tur å høre. Da har du jo uansett et veldig bra utgangspunkt, så skaffer du en topp du overhaler :-)

3) Kan fort bli dyrere enn du aner om du går for VR6 (med godkjenning). Og du har ingen garanti for at VR6'en er i finfin stand heller.. Og om en VR6 skjærer seg er det "litt" dyrere enn om en G60 gjør det.. Jeg er generelt sett skeptisk til å kjøpe "brukte" motorer for å stappe de rett inn; med mindre det er med noen form for garanti. (Skraphandel f.eks.)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

wormy wrote:
Oekern wrote: Hva syns dere jeg burde gjort ?

1) For min del hadde jeg ikke giddi å stresse med det. Hadde heller tatt ut motor, åpna den og sjekka hva annet som bør byttes i tillegg. Kan fort spare deg for mye "drit" i ettertid.

2) Ville droppa denne. Gå heller for 1). Det er billigere, samt at du lærer sykt mye av det :)
Leste dog faktisk noen på the-corrado.net som mente at man kunne få ny PG motor fra Volkswagen for under 1000 pund. Om det er med topp vet jeg ikke, men det er jo verdt en tur å høre. Da har du jo uansett et veldig bra utgangspunkt, så skaffer du en topp du overhaler :-)

3) Kan fort bli dyrere enn du aner om du går for VR6 (med godkjenning). Og du har ingen garanti for at VR6'en er i finfin stand heller.. Og om en VR6 skjærer seg er det "litt" dyrere enn om en G60 gjør det.. Jeg er generelt sett skeptisk til å kjøpe "brukte" motorer for å stappe de rett inn; med mindre det er med noen form for garanti. (Skraphandel f.eks.)
Jeg lærer jo like mye om jeg får for altenativ 1 eller 2. De samma tinga vil bli gjort.
Skal uansett hva jeg ender opp med sørge for at motoren som skal inn igjen er i ordentlig stand !
Men ja. Alternativ 1 er jo billigst. Værtfall intill videre.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Nicklas wrote:
Oekern wrote:
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)
De er vel kanskje litt mer driftsikre, jeg vet ikke.
Men har mest lyst på og beholde g60 motoren, med mindre det er kompressor mata vr6 motor det er snakk om. Men akkurat det blir nok LITT for dyrt :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Økern´s Corrado

Post by Nicklas »

Oekern wrote:
Nicklas wrote:
Oekern wrote:
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)
De er vel kanskje litt mer driftsikre, jeg vet ikke.
Men har mest lyst på og beholde g60 motoren, med mindre det er kompressor mata vr6 motor det er snakk om. Men akkurat det blir nok LITT for dyrt :P
Å? Hvor mye ligger de motorene på? :P
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

på VACN-forumet så lå det mylig en 9A motor for salg for bud over 500,- fra en passat.

Den hadde jo vært topp og fått inn for så evt sette på turbo ;) eller da bygge om til 16VG60.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

500,- :shock:
Regner med at du glemte en 0 der.
Tjah. Tror jeg ender opp med og beholde G60 motoren, men har ikke bestemt meg helt enda.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

nope, du leste riktig der..

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=160160 <-- er mest sansynelig solgt nå :/
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Jøss !
Ikke værst.
Men vil nok heller a PG eller AAA motor.
Ettermontert turbo/kompressor blir så mye jobb og penger.
Vil heller ha en moderat trimma G60.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161320 <-- der har du !!!!

blokk - 500,-
Toppen - 700,-
Post Reply