Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

Noen bilder fra idag, av de nylakkerte baklyktene :)
Image

Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by BlackDragon07 »

Tror dette er den første corradoen med air-ride i norge :D
Lyktene kler bilen bra.
Enig i at de rs-inntakene ser stilig ut.

Hva slags dim er det på de BBS felgene dine? (litt på utkikk etter nye hvite felger :wink: )
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:Tror dette er den første corradoen med air-ride i norge :D
Lyktene kler bilen bra.
Enig i at de rs-inntakene ser stilig ut.

Hva slags dim er det på de BBS felgene dine? (litt på utkikk etter nye hvite felger :wink: )
Ja det kan hende? Det hadde vært kult å vær den første :)

BBS hjula er 9 og 10x15 :) bakfelgen er et0 tror jeg :) De er til salgs om det skulle vær intrisant :)
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

Noen som kan anbefale noen nettside der man kan få kjøpt endepotter til corrado? Er lei dinne stygge potta som jeg har nå..

Og grenrør, er det noe å anbefale? Evt. effektannlegg? Står et effektanlegg på nå, fra tidlig 2000 en gang..
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by BlackDragon07 »

KrissHansen wrote:Noen som kan anbefale noen nettside der man kan få kjøpt endepotter til corrado? Er lei dinne stygge potta som jeg har nå..

Og grenrør, er det noe å anbefale? Evt. effektannlegg? Står et effektanlegg på nå, fra tidlig 2000 en gang..
Isj, felgene dine blir litt for store for meg :(

Se i tråden min så kan du se på min. Bygde hele anlegget hos Mestereksos.no Kan anbefales!!!
Ellers så har du en tråd hvor det er ramset opp linker til hvor du kan få kjøpt alt mulig til corrado :D
Her; http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=16&t=877

Wormy på forumet her skal selge sitt som han kjøpte fra grenworks, tror jeg det het, hadde det ikke vært for at jeg allerede har et ok grenrør så hadde jeg kjøpt det.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:
KrissHansen wrote:Noen som kan anbefale noen nettside der man kan få kjøpt endepotter til corrado? Er lei dinne stygge potta som jeg har nå..

Og grenrør, er det noe å anbefale? Evt. effektannlegg? Står et effektanlegg på nå, fra tidlig 2000 en gang..
Isj, felgene dine blir litt for store for meg :(

Se i tråden min så kan du se på min. Bygde hele anlegget hos Mestereksos.no Kan anbefales!!!
Ellers så har du en tråd hvor det er ramset opp linker til hvor du kan få kjøpt alt mulig til corrado :D
Her; http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=16&t=877

Wormy på forumet her skal selge sitt som han kjøpte fra grenworks, tror jeg det het, hadde det ikke vært for at jeg allerede har et ok grenrør så hadde jeg kjøpt det.
Okei, takk! Skal sjekke det ut :) Har forskjellige ytterbaner så er bare å bygge om, hehe :P
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by BlackDragon07 »

Ønsker ikke såpass brede felger at jeg må valse skjermene for å holde di på innsiden :wink:
Holder meg derfor til 7.5" brede felger :wink:

De har samme felgene på bs.bildeler, men det er replika felger og kun i 15".
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:Ønsker ikke såpass brede felger at jeg må valse skjermene for å holde di på innsiden :wink:
Holder meg derfor til 7.5" brede felger :wink:

De har samme felgene på bs.bildeler, men det er replika felger og kun i 15".
Skjønner :)
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

Noen som vet hvordan jeg legger ut filmer her på forumet? Fra f.eks youtube?

Får legge ved link nå i første omgang :) Her er en film av luftunderstellet i action:

https://www.youtube.com/watch?v=kQDKJeL ... atTUPKrFbA

Her er en jeg laga nå tidlig i høst :)

https://www.youtube.com/watch?v=Qox_wQc ... atTUPKrFbA

Og her er en av skiltløsninga framme :D

https://www.youtube.com/watch?v=ZKr8oSU ... atTUPKrFbA

Ang. den siste filmen her, så har jeg en litt artig historie, der jeg blir stoppet av politiet fordi jeg kjørte uten skilt (altså med skilte skult). Jeg hadde selvfølgelig glemt at det var skult, da jeg ble stoppet, men kom fort på det når politiet spurte hvorfor jeg kjørte uten skilt framme.. Jeg, lur som jeg er, tok opp skilte via en kontroll, og sa at han måtte se litt bedre etter. Mannen gikk fram, så skilte, ble litt rar i ansiktet og kom tilbake til meg.
-Dette må jeg bare beklage, du får bare kjøre videre, sa en litt flau å ubekvem politimann.

:lol: :lol: :lol: :lol:
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by BlackDragon07 »

Hvis du registerer deg på photobucket.com så kan du laste opp filmer og bilder der gratis. Så kopierer du bare img linken og limer den inn her og vips :D
Tror filmsnuttene har en begrensning på 5min, men det er en stund siden jeg sjekket det.

Bra filmsnutter :D
Hvordan fikk du til det med skiltet? :shock:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by Sigurd »

Sinnsykt kult med luftfjøring. Var det mye jobb å montere og hvordan er det å kjøre med? Jeg likte den historia med skiltet
og han politimannen :lol:
Corrado G60
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:Hvis du registerer deg på photobucket.com så kan du laste opp filmer og bilder der gratis. Så kopierer du bare img linken og limer den inn her og vips :D
Tror filmsnuttene har en begrensning på 5min, men det er en stund siden jeg sjekket det.

Bra filmsnutter :D
Hvordan fikk du til det med skiltet? :shock:
Okei, har lastet opp filmer til photobucket via mobilen, men ender opp med at jeg ikke finner filmen...

Har montert elektrisk "skilt-holder" :P Kjøpt på ebay, heter noe sånt som "retractable license plate" :)
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

Sigurd wrote:Sinnsykt kult med luftfjøring. Var det mye jobb å montere og hvordan er det å kjøre med? Jeg likte den historia med skiltet
og han politimannen :lol:
Takk :) Brukte to kvelder på å montere, første gikk med på å lage til der i bagasjerommet, med kompressor å styringa, og kvelden etter gikk med på å montere bagsa å trekke rør, samt borre fire hull til å trekke rørene inn i bilen :) Er helt konge å kjøre på når jeg har den i kjørehøgd :) minner litt om coilovers med tanke på stivhet
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by KrissHansen »

Har ett par problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med. Det første er dødgang på rattet.. alle foringer framme er byttet til powerflex, og jeg håpte dette skulle hjelpe en del... har ikke sjekker styrekulene selv, men bilen er nettopp eu-godkjent, og nettopp foretatt 4-hjulskontroll så vil da tro at de ville merket at styrekulene var gåend og da gitt beskjed? Så da er spørsmålet, kan det være tannstangen? Eller foringene på tannstangen? (så Powerflex hadde disse men i ulike størrelser så var ikke sikker på hvilken jeg måtte ha)
For på 2er Golfen til broren min, er styringen så tight å fin som det går and og er en drøm å kjøre.

Problem nr.2 er MFA'en... skjermen har fryst på "MFA 2 0:01"... noen som har vært bort i lignende? Skjer ingenting når jeg trykker på knappen eller prøver å bytte over.

Og en ting til! Har problemer med å få bilen i 2.gir uten at den skraper, så regner med dette er en synk.ring eller noe? Hvor mye er det i å fikse dette? Eller har noen evt ei kasse til meg?? :D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

Post by Oekern »

Ang mfa så husker jeg og ha opplevd noe liknende. Min viste noen tall og noen - -.
Mitt problem løste seg etter at batteriet var frakoblet en liten stund (Da p.g.a stereo greier) og når jeg koblet på batteriet
igjen var mfa helt fin.. Vet ikke om jeg bare hadde veldig flaks :roll:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply