The Black Emperor

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Hvilken type styling passer bilen best?

1. Rieger styling
3
13%
2. Orginal styling
21
88%
 
Total votes: 24

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Kappe er vel for det første avskiltning på stedet (av god grunn).
Fjærene er laget for å ha en viss "stivhet", og er i mange tilfeller progressive. Du ødelegger dette totalt ved å kappe de.
Fjæra vil heller ikke sitte riktig i demperen/dempertårna..

Er mange tekniske grunner for at man ikke skal gjøre dette - jeg har ikke alle i hodet nå.. Men - ikke gjør det.

Eibach.. Lesjøfors (brukte det på min).. Koni.. Alt annet enn å kappe.. :P

Jeg har noen nye 40mm Koni dempersett liggende (10k veil. pris) - kan kanskje selge fjærene derfra - jeg trenger bare demperne.. Dette er med TüV mener jeg..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Godt å vite.
Har kanskje sett meg litt blind fra "fast'n'loud", der kapper de fjører over en lav sko.

Men da dropper vi definitivt det!!!!

Hvis det er tuv på de så er jeg interessert :-)
Hva ser du for deg i pris? Er det progressive forresten?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Snublet over denne :)
Image
Er midt i blinken på hva jeg i utgangspunktet leter etter :D
Har tatt kontakt med de, og de kunne lage en for analog km-teller og litt lavere trykk :D

Men trykkmessig så er det vel innenfor for deg wormy :wink:


Selv om ikke været er på sitt beste nå så var det litt bedre for en uke siden 8)
Image
Snart varme soldager i møte 8)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by Oekern »

Har sett på det samme instrumenthuset selv. Ser bra ut, men litt overkill med 340 km/t og 3 bar trykk...
Men går det ann og få endra på er det jo fett ! Er jo pent laga.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

340kmt med en corrado er nok mye å håpe på :shock:
Og kanskje 3bar er noe i overkant :lol:

Men bortsett fra det så ser denne løsningen mye bedre ut enn den andre jeg fant, hvor man setter det inn selv.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Driver å leter opp sommerdekk, men lurer litt på hvilken dim jeg skal gå for?
Beholder Borbet felgene mine,de har ET30 og subber bak.
Må jeg gå helt ned til 195/40-16 for å slippe subbing eller kan jeg gå ned til bare 205/45-16?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Hvor subber det? I støtdemperen eller i skjermen?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Subber i selve skjermen bak :roll:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Kan ikke fatte at det subber med ET30... Faktisk.. :shock:
Men smalere dekk vil nok hjelpe - selv om jeg ikke er fan av den løsningen. Bare husk det at noen dekk er smalere enn andre dekk - selv om de på papiret har samme størrelse. Nankang er vel f.eks. smalere enn andre - eller hvordan dette nå var.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Jeg kjørte med 3mm spacere bak, og det ble bedre etter at jeg tok av de.
Har typhoon dekk på nå, men de skal av til fordel for nye.
Er Nankang noe bra?

Vurderer Toyo dekk :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Hver produsent har flere typer dekk, så nytter ikke se etter bare dekkmerke.
Selv liker jeg Federal RSR. Hørt godt om Toyo T1R også. Mer enn det vet jeg ikke. Nankang mener jeg er mye brukt i Stance-verden, vet ikke hvordan de er ellers.
Vurdert å få dreid av noen millimeter av felgene, slik at de kommer lenger inn? Eventuelt valse hjulbuene?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Tror jeg har funnet dekket som passer, har ihvertfall ikke merket noe hittil på prøvekjøringen idag :D

Gikk for Pirelli Zero Nero ZR 215/40-16. De har en litt annen form på dekket enn de forferdelige Typhoon dekkene jeg hadde.
Image
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

På tide med en liten update :)

"stor service" på bilen. Byttet motorolje,bytttet plugger (w5dp0), satt inn "nytt" motstandsrelè til kupevifta (Takk wormy), renset luftfilteret, tømt og renset catch tanken og montert åpent filter på den og tatt en motorvask (ikke at det syntes). Ellers så er bilen idaglig bruk :D

Gammel og ny plugg. Litt usikker på hva forskjellen med en med 3 hoder vs en med 1 hode på plugen utgjør?
Image
Ny motstand og gammelt blir nytt :)
Image
Cotton eye joe :lol:
Image
Skulle gjerne fått motorrommet enda mer cleant, men litt usikker på hvordan det kan best gjøres?
Image
Catch tank med matchende filter :D
Image
Kjøpte et annet gasspjeld for en tid tilbake for å fa bedre gassrespons ved hjelp av dette hadde en sensor (tps), men denne er litt dypere i spjeld åpningen. Har dette noe å si?
Image
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by Oekern »

Det er nok ikke så enkelt og få et G60 motorrom cleant, uten mye jobb - kommer jo helt ann på ambisjonsnivå.
Det første jeg hadde starta med er ledningsnettet. Trekkt opp med ny sort strømpe over så stor
avstand som mulig og få det så mye som mulig vekk. Når jeg plukkte ut motoren min nå la jeg merke til hvor rart noe er lagt opp og hvor mye overbruk det er av ledninger i noen tillfeller..
Så har du jo enkle ting som ny spylervæske tank, pusse de synligste brakettene osv. SFT dekselet i vannkassa hjelper jo og mye.
Du har jo en god del farger under panseret også. Kanskje færre farger gjør at ting ikke blir såå i øyenfallende og synlig, men "blender litt mer".
Et G60 motorrom er jo egentlig et kjipt utgangspunkt i denne sammenheng.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Forrige eiers fascinasjon over blått er til å ta og føle på :lol:

Vil ha alt svart, og slik at det ser helt orginalt ut.
Så motorrommet på en supra, og det var dønn strøkent.
Det var en supra som var total renovert, men hadde vært moro å fått det like bra.
Men tror at alt må bygges opp fra bunn av så man kan ta bort det overflødige. Men lov å drømme :?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply