Min Red Lady, nå med video!

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Min Red Lady

Post by g60 »

biltema matter du tenker på??
eg brukte det på en rado eg hadde for mangen år siden,og temp på motor var ikke noe problem..men det begynner å drysse "sølvpulver" av mattene,så blir ganske grisete og støvete nedi der..
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by Oekern »

Tror ikke det har noe stor innvirkning på motor temp. En liten anelse - kanskje, men ikke ved normal kjøring. Det tviler jeg sterkt på.
Jeg mener og huske jeg har sett de "orginale" på ebay :wink: (De er sorte. Kanskje "litt" penere en sølv "papir")
Ikke dum den leppa der !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Det er et slikt sort sett jeg har sett på ebay også. Det blir nok kjøpt etter hvert... Nå er det pause i innkjøpene til corradoen en stund... Skal jo leve også :P
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Bare en liten oppdatering... Har fått skiftet registerreim og vannpumpe nå i helgen. Grei jobb, men oppdaget til min forbauselse at den gamle reima var huket feil... På tannhjulet til kammen var det 3-4 tenner feil!!! må ha hoppet over, kan ikke forstå at et verksted kan ha gjort så feil...?
Image
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Har brukt dagen i dag på å vaske og gjøre litt rent i motorrommet
Image

Jeg skrapet av restene av klistremerker på radiatordekslet og laget et eget design... spent på hva folket synes om det:-) Selv er jeg veldig fornøyd
Image
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by Oekern »

Den var nøytral og ållreit !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Motor er nå så godt som satt sammen igjen:) venter bare på en RS-blås i posten fra BlackDragon07 :D Da skal det bli saker tenker jeg. Fikk forresten den fjernstyrte sentrallåsen i posten i går:) Ser ut som en helt orginal VAG flipp-nøkkel :) Må bare få koblet den opp og slipt nøkkelen nå, så blir det bra. Har jeg forstått det rett hvis jeg antyder at styringen til sentrallåsen ligger bak sidepanelet ved høyre baksete?
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by BlackDragon07 »

Stillig detalj med det klistermerket der :D
Silikon overgangen er på vei oppover ja :D
Du går vel for lik farge i motor rommet?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

BlackDragon07 wrote:Stillig detalj med det klistermerket der :D
Silikon overgangen er på vei oppover ja :D
Du går vel for lik farge i motor rommet?
Mener du med lik farge? Blir ikke gjort så mye mer med motorrom i denne omgang... Har en frist for PKK 31.januar, og masse arbeid igjen for å få bilen gjennom, så får ta igjen motorrommet :)
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Hva synes dere om sideskjørt egentlig? jeg streifwt tanken her om dagen, men er usikker. vil ha bilen mest mulig orginal, hvis dere skjønner hva jeg mener....
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Min Red Lady

Post by jon »

ErikG60 wrote:Hva synes dere om sideskjørt egentlig? jeg streifwt tanken her om dagen, men er usikker. vil ha bilen mest mulig orginal, hvis dere skjønner hva jeg mener....
no comment :mrgreen: ..he he
jeg er vel kanskje ikke den som er aller mest glad i for mye styling :roll: men når det er sagt så er det ikke alt som er like ille. noen som kan passe med litt ektstra plastikk. personlig ville jeg aldri satt på noe annet enn orginalt av fanger og ikke noe skjørter. men dette er din bil, så der må du gjøre akkruat som du vil :D
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by Oekern »

Jeg har tenkt litt tanken selv, for den kan fort bli litt spe på sia sett i profil, MEN.
Jeg kom fram til følgende:
Ja, shaver jeg et rieger sideskjørt (som jeg titta mest på p.g.a at den nesten er helt rett og slett) så jeg får den litt lengre ned på sia, så vil nok ikke det blir dumt, men. Så var det disse linjene. Bak delen vil da se "helt på tryne" ut. I henhold til framdelen vil det nok se greit ut (m.t.p leppa)
Konklusjon fra min side er nei. Skal man ha sideskjørt må man ha resten av stylinga også, mener jeg da..
Det som er en mulighet er helt vill senk og 50mm leppe forran. Da får du slik som på bildet under. Spørs hvor brukandes det er da..
(Gi meg beskjed om jeg skal ta vekk bildet)
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Min Red Lady

Post by wormy »

Oekern wrote: Det som er en mulighet er helt vill senk og 50mm leppe forran. Da får du slik som på bildet under. Spørs hvor brukandes det er da..
Jeg stemmer også for mer senk heller enn sideskjørt.. Skal du ha sideskjørt som Økern sier, så må du nesten ha noe som bygger noe under bakfangeren også, og da blir selve bakdelen på bilen alt for "høy" synes jeg.. Men folk har jo forskjellig smak. Om sideskjørtene kun bygger noen få cm nedover på sidene kan det jo kanskje bli bra, men noe mer enn det "må" du gjøre noe med bakenden også.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Takker for inspillene, jeg heller nok mest mot at det ikke blir noe ekstra plastikk på bilen. senk blir det mindre av enn jeg har hatt, nettop fordi det er ubrukelig. Samt at jeg lider av den tvangstanken at det må være like mye luft mellom hjulbue og dekk hele veien:-P Og siden jeg ikke har planer om ballongdekk på de 15" bbs'ene, må bilen litt opp i lufta. kanskje jeg slipper å bytte bunnpanne igjen;-)
Ellers så begynner delene å ramle ned i postkassa nå:-D Fjernstyring til sentrallås, Mercedes LED grøftlys (med gult filter), orginale bosh plugger (120kr for fire stk. på salg), røde 8mm tennkabler for å nevne noe...

Lurer forresten på om noen har et sett slike plasma speedometer skiver til salgs? Vil ha med blått eller hvitt lys i helst....
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Der! Da har jeg fjernstyrt sentrallås på bilen:D Überkuult! Var litt frem og tilbake men det virket til slutt... Bafre å få slipt opp flipp-nøkkelen nå, så blir det ordning :) Resten går fremover det også :)

Fikk en fin forsendelse med deler fra BlackDragon07 før helgen. Denne karen kan det anbefales å handle med. Bra service og fine deler.
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
Post Reply