bilen min:)

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

bilen min:)

Post by alek_bf »

får slenge ut noen bilder av corradon da:)
Image

Image

Image



hadde et havari tidligere i år, da jeg var bombesikker på at pressa var gåen.
gikk da til innkjøp av en passat g60 syncro delebil, å rappa pressa fra den.
denne hadde en portet kompressor med mindre ladehjul.
men da ny presse var montert, var det forsatt like dårlig drag i bilen.
det kom også en blåselyd av en gedigen luftlekasje fra en sprekk i plastrøret som går inn til intercooleren.

mens jeg venter på ny intercooler, legger jeg bare slangene utenom intercooleren for å se om det blir noe bedre drag i bilen, men
eneste som skjer er at jeg får et noe bedre bunndrag, å etterhvert som trykket bygger seg opp, blåser slangene seg opp helt til det sier POPP!!! å de
glipper i en sjøt.

noen som har opplevd å fått slanger til kompressor blåst av? eventuelt noen forslag på hvordan dette kan fikses?
takker for svar^^ :)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: bilen min:)

Post by Oekern »

Hei og velkommen!

At slanger blir blåst av på disse bilene er ikke noe du er aleine med..
Løsningen er vel stort sett rør i aliminium..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: bilen min:)

Post by BlackDragon07 »

Velkommen til klubben :mrgreen:
Og grattis med kjøp av corrado :D

På bl.a torshov så får du kjøpt alu.rør som har en liten kant og med sikkelig slangeklemmer så sitter det mer enn bra nok :D

Sleng ut mere bilder under veis
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

aha:)
takker for svar :D
prøvde med større ladehjul i dag:)
gamle var på 63mm å nye var på 68.

var noe dau i starten, helt til jeg runda 3800rpm :mrgreen:
da fikk den fart på seg^^, kan være på tide med overhaling?

holdt ca til bensinstasjon å hjem før det var ut å stramme klemmene igjen^^,
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: bilen min:)

Post by JohnnyCorrado »

som de andre her har sagt, så er det nok smart av deg å gå til anskaffelse av alu-rør og noen skikkelige slangeklemmer som holder.
kan være du må bytte chip også, hvis du har gått fra 63 til 68mm ladehjul og skal ha det til å bli optimalt.
du kan jo også se om du har trykklekkasje noen andre steder. intercooleren din har sikkert ikke vondt av å bli rengjort heller, vil jeg tro...
2001 Audi S4 Avant
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

da stod bilen parkert nokk en gang... :/ var ute å kjørte ca en times tid, så begynner vannet å nærme seg 110*C, stopper opp å lar den kjøle seg ned halvtimes tid. men da jeg starter opp igjen går bilen så å si ræva, og noe slags svak ulyd fra motor.

så jeg tar en kompresjons test, å alle sylindrene ligger på ca 8,5 bar.
olja ser fin ut.

men hver gang jeg starter opp, tar det ca 5 min, før den begynner å koke.
noen som har en idè om hva som kan ha skjedd? eller vært borti noe liknende?
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: bilen min:)

Post by BlackDragon07 »

Begynner det fysisk å koke eller er det måleren i dashen som fyker opp?
Kan være luft i systemet som gjør det til at det koker. Hadde selv dette problemet.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

det er nok luf i systemet.. hjalp da termostaten åpna^^. men den blir forsatt ganske varm, i forhold til før jeg hadde ute motoren sist. kan det ha noe å gjøre med lambdasonden? tok lambdaen fra delebilen, da ledningene til den gamle så relativt ødelagt å slitt ut.

motoren drar også ganske dårlig, vil liksom ikke opp i turtall med en gang. må gasse sakte før det skjer stort, å er liksom ikke noe effekt over 3-4k.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: bilen min:)

Post by BlackDragon07 »

Det kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men wormy begynner å bli god på kompresjon så han er jo en god kandidat :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

kjørte med litt bioetanol blandet i bensinen for en stund tilbake, å leste at den kan løse opp bensinavleiringer. kan det være noen mulighet for at bensinfilteret kan ha tettet seg?

vil den i såfall dra dårlig?
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: bilen min:)

Post by BlackDragon07 »

En ujevn pumpe og et tett filter er jo ikke akkurat oppskriften for en jevn strøm bensin.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

sant^^

skal prøve å bytte filter før jeg gjør noe mer;)
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

var greit trykk i bensinslangen..
men pluggene var svarte av sot, og innsuget blir steikvarmt!:S
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: bilen min:)

Post by VAG »

gåen lambda?
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
alek_bf
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2010, 02:43

Re: bilen min:)

Post by alek_bf »

er ikke helt sikker, er det noe måte å måle den på?

prøvde å bytte den med en fra en golf, men var ikke store forskjellen.. medmindre det tar litt tid før det funker?:S
Post Reply