my baby! VW Corrado G60 RS2 1.9l

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote:Må ha slått meg litt, begynte plutselig å tenke at det kunne vært gøy med G-lader med tannreimsdrift. Litt mer stille enn Lysholm og litt bedre passform ovenfor Rallye-cooleren...
Ikke bra :D
Du løser jo endel praktiske ting med å sette inn en g-lader igjen ja.
Lysholmen er jo bedre med tanke på driftssikkerhet og må "bare" overhales ved hver 200.000km vs en tunet g-lader bør overhales ved 40.000km.
Men g-laderen er jo litt mere stille, vet ikke om lysholmen slipper/poffer lufta på samme måte som g-laderen?

Eller så er det jo turbo da :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Om du synes G-laderen "puster" mye, så kan jeg opplyse om at Lysholmen i hvertfall gjør det :mrgreen:
Ja, det løser en del praktiske utfordringer. Synes ikke jeg får full uttelling av Lysholmen nå, men det har nok en del å gjøre med rørgatene som jeg har nevnt tidligere. Har vel sett ca 0,8 bar på måleren, men den skal gi rundt 1.1. Tror også chippen som sitter i ikke er optimal selv om den er bestilt for mine specs. Fortsatt en tanke lean under pådrag (13.xx, bør være rundt 12.6 såvidt jeg vet)
Om jeg slenger inn en portet G-lader, så gjør det meg ingen ting sånn vedlikeholdsmessig, siden dette er en bil jeg kjører når jeg har lyst - henholdsvis bare om sommeren:)

Har en RS2-portet lader og Rallye-bend liggende, dette passer perfekt over på Rallye intercooleren. Vurderer sterkt å sende laderen til Frode for litt rehab før den evt går inn i bilen igjen. Da blir det også enten wide belt eller toothed belt conversion.

Klarer ikke helt å kjenne om bilen faktisk går bra i forhold til hvordan den gikk med G-lader (det er et par år siden den ble kjørt med G-lader sist).

Det bør jo også være mulig å få en liten slant for Lysholmen hvis jeg bestemmer meg for å selge den...
Valgets kval!
2001 Audi S4 Avant
Gøran Krogh
Posts: 114
Joined: 22 Apr 2010, 18:32

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by Gøran Krogh »

Rallye intercooleren passer jo ikke, du må ha intercooler fra golf g60
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Gøran Krogh wrote:Rallye intercooleren passer jo ikke, du må ha intercooler fra golf g60
Hva passer den ikke til?
Det er en del utfordringer ift Lysholm, hvis det er det du sikter til. Da er kanskje Golf-cooleren bedre egnet hvis innløpet på den er plassert annerledes:)

Det kan forsåvidt også hende at jeg har Golf-intercooler, selv om tidligere eier sa at den var fra Rallye. Jeg har aldri sett de to ved siden av hverandre og vet heller ikke forskjell på dem. Med G-lader passet det i allefall meget godt!
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

Noen som har noen bilder av disse to? Hvor forskjellige er de egentig?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Rallye:
Image

Std. Golf G60:
Image

Kun etter google-søk, og kan selvsagt være feil...


De så forsåvidt mistenkelig like ut, kan ikke være riktig?
Last edited by JohnnyCorrado on 29 May 2013, 23:09, edited 1 time in total.
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

Tenkte faktisk ikke på å gøøgle etter det :oops:
Men virker som det kun er vinklene på inn/ut som er forskjellig?
Men du kan ikke snu rør-retningen da?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Kanskje det bare er det. Gøran vet sikkert.
Har tenkt tanken, men vet ikke om det fysisk lar seg gjøre enda. Har det noe å si for flow-retningen i cooleren?
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote:Kanskje det bare er det. Gøran vet sikkert.
Har tenkt tanken, men vet ikke om det fysisk lar seg gjøre enda. Har det noe å si for flow-retningen i cooleren?
Kan for lite om intercoolere, men i prinsippet så er det luft inn som blir delt opp og samlet så ut igjen. Spiller vel ikke så stor rolle hvilken vei?

Kom over denne siden, kanskje du kan finne en intercooler som passer her :D
http://wagner-tuning.de/shop/vw.html
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by Polo Classic »

Rallye intercooler krever modifiseringer for å passe i Corrado, Golf G60 (uten ac) passer så og si rett inn
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by Sigurd »

Begge intercoolerne på bildene over her fra Golf G60 og er dermed helt like. Det er den som passer best i Corrado.

Her er en Rallye IC

Image

Inntaket er annerledes.
Corrado G60
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Ble litt i tvil nå hva jeg faktisk har. Enten en standard Golf-cooler, eller en modifisert fra Rallye.
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote:Ble litt i tvil nå hva jeg faktisk har. Enten en standard Golf-cooler, eller en modifisert fra Rallye.
Jeg har en modifisert rallye intercooler. Du kan se bilder i tråden min.
Men forbausende like ja :shock:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Så det nå. Da tipper jeg at jeg også har en modifisert Rallye-cooler.

Fikk forsåvidt gjort litt småtteri i går og forrige uke:
-lagt opp ledninger og koblet til sigarettenneren, denne har aldri vært tilkoblet så lenge jeg har hatt bilen... kjekt å ha til mp3-spiller etc.
-trukket om og ryddet litt i ledningsnett/reléer til nær- og fjernlys
-flushet kjølesystem + radiator, byttet fan switch og hatt på ny frostvæske, nå går faktisk vifta når temperaturen øker (fortsatt bare på én hastighet, tror low speed-inngangen er ødelagt på viftemotoren). Har også fått 10" slim fan i posten, men avventer litt med montering.
2001 Audi S4 Avant
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)
2001 Audi S4 Avant
Post Reply