Vannlekkasje.

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Vannlekkasje.

Post by g60 »

Noen som har vært borti at bilen tar inn vann bak førersetet?
er helt tørt alle andre plasser i bilen,men bak førersetet får jeg inn mye vann. kan ikke se eller finne noen steder det eventuelt kommer inn..
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Vannlekkasje.

Post by wormy »

Kun bak førersete, ikke foran?

I så fall heller jeg mest mot bagasjerommet (baklyktene f.eks.) Prøv å ta ut teppet i bagasjerommet og kjenn. Evt isolasjon også. Vannet vil følge "spor" i metallet i og renne fremover. Hatt dette selv i min. Da var det de nye uoriginale lyktene som ikke var tette - fikset det med Tec7. :shock:

Et annet alternativ kan være takluke (dreneringsrør der), evt dørmembran. Sideruten ser jeg på som veldig lite sannsynlig. Dørmembran kan du "sjekke" ved å se om det er vått på innsiden av døren langs kanalen når det har regnet.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Vannlekkasje.

Post by g60 »

tak og rundt takluke er det helt tørt. det er og helt tørt langs list under dør. men bagasjerommet kan jeg holde en knapp på,for jeg såg faktisk at noe a verktøyet jeg hadde baki der var litt vått og kunne ikke helt skjønne hvorfor. så tipper løsningen er der.
skal få sjekket dette imorgen og gir en tilbakemelding :-)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Vannlekkasje.

Post by wormy »

Da er det nok bagasjen-området, ja.
Holder en knapp på pakningen til baklysene, evt selve baklyset hvis det er uoriginalt. (Har selv måtte "tette" et malplassert "luftehull" i mine.)
Alternativt bakrutepakning eller baklukepakning. :)

Er du heldig klarer du se "hvor" vannet har rent. Evt strø på noe greier, og se etter noen dager om du kan se noe spor.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Vannlekkasje.

Post by g60 »

ja. tok en liten kikk baki der idag og det er vått der ihvertfall. har ikke fått kikket skikkelig på det grunnet sykt barn men skal rive ut bak der ikveld og se,..håper jeg ser spor på hvor det renner inn...
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Vannlekkasje.

Post by g60 »

da er det kanskje en ordnings på vannlekkasjen min..etter mye leiting og tørking og venting på nye dammer,og fjerning av paneler og masse styr baki bilen,så bestemte jeg meg for å ta ut seter og teppe og alt inni bilen for å kanskje se hvor dette vannet kom ifra. og når jeg satt inni bilen og kikket,så begynte det plutselig å dryppe ifra sikringsboksen . viste seg da at der som panser wire kommer ut under vindusvisker,der var den gummi pakningen trykket helt igjenom så der var det bare ett stort hull. så fulgte vannet de "kanalene " i guvet og endte opp bak førersete. så nå er det tettet, bilen er tørket inni så nå venter jeg bare på neste runde med regn for å se om problemet er fikset. (burde ikke vente lenge siden jeg bor i Bergen) :-)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Vannlekkasje.

Post by Oekern »

Såppass ja!
Godt du fant ut av det. Krysser fingra for suksess
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Vannlekkasje.

Post by g60 »

Da har bilen stått ute i øsepøsende regnvær og den er 100% tørr inni. så det ble suksess :-)
Takker for innspill :-)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Vannlekkasje.

Post by BlackDragon07 »

Så bra :mrgreen: :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply