hvafforno slanger er dette?

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

hvafforno slanger er dette?

Post by jon »

Hei igjen folkens.

Et lite noob spørsmål her. (jeg er så langt ifra mekaniker som det går an å få blitt, som dere sikkert vet)



Hva gjør disse "slangene", som er prøvd å markere innafor den blå "rammen" :mrgreen: , og hva heter de?


Image





Image

Beklager store bilder med dårlig mobilkvalitet, men dette er det beste jeg fikk til med det herja mobilkameraet mitt. Det hvite rundt et par av slangene er bare teip.

Disse slangene begynner å bli litt morkne og trengs å byttes. Det er 5 stk av disse.
Kid-Rado!
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by Sigurd »

Det er vel bensinslangene som går fra bensinmengdefordeleren til innsprutsdysene
Corrado G60
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by BlackDragon07 »

Sigurd wrote:Det er vel bensinslangene som går fra bensinmengdefordeleren til innsprutsdysene
Snodig løsning? Går de under luftfilteret?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by jon »

Sigurd wrote:Det er vel bensinslangene som går fra bensinmengdefordeleren til innsprutsdysene

Ok. Kan være lurt å bytte de før de blir enda mer morkne da :shock: Greit at bensinslanger er tette...
Kid-Rado!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by BlackDragon07 »

jon wrote: Ok. Kan være lurt å bytte de før de blir enda mer morkne da :shock: Greit at bensinslanger er tette...
Greit å få bytta de før god turen :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by jon »

Var ute å skulle ta de av idag for å få målt str på slangen, men de sitter jo noe så inni gamperævva godt da. Ser for meg at jeg kommer til å ødelegge mer enn jeg får fikset ved å prøve å få de av. Boltene til dekselet over luftfilterboksen går jo også seff rundt med mutteren, så det går da heller ikke særlig lett av. Så blir jo nesten et lite prosjekt dette. Så blir litt knapt med tid å skulle få dette fra hverandre og sammen igjen iløpet av en uke.

Så lurte litt på bare å ta litt "sølvteip" som en liten "sikkerhet" til turen neste helg. Og heller starte på dette når det ikke er rett før treff. De slangene har jo vært sånn en stund. Får heller bare holde et lite øye med de underveis :mrgreen:
Kid-Rado!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by BlackDragon07 »

Ring til din lokale vw-forhandler, spør etter delelageret også sier du skilt nr ditt og hva som er problemet. Da får du vite om det er en kjapp ting å fikse. Så kan du uansett bestille det og ta det med i tilfelle rottefelle.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by jon »

Er en kjapp ting, bare tinga løsner og bolter ikke går rundt :mrgreen:
Men kan jo seff være lurt å ha med uansett ja..
Kid-Rado!
Christerk
Posts: 9
Joined: 15 Jul 2015, 22:38

Re: hvafforno slanger er dette?

Post by Christerk »

hvordan er disse slangene festa i metalbiten inn mot dysa?

om de er mulig å dra av kan du bare kjøpe vanlig drivstoffslanger med samme diameter på din lokal bilextra ellerno

delenr finner du på www.partscats.info
Post Reply