Blinklys fungerer ikke.

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
Richard
Posts: 16
Joined: 08 Mar 2014, 16:12

Blinklys fungerer ikke.

Post by Richard »

Hei!

Har over lengre tid hatt problemer med at blinklys ikke fungerer.
De har tidvis fungert om jeg "rugger" i relé.

Har prøvd flere relé som jeg vet fungerer.
Har tatt ned sikringsboksen og sett over ledningene, men kan ikke se noe som fremstår som skadet, har også nappet litt i ledninger for å se at de sitter godt.

Lurer på om det rett og slett er relékontakten i sikringsboksen som har tatt kveld? Og at jeg da må bytte sikringsboks.
Har noen hatt samme problem før? Evt har noen forslag til ting jeg kan forsøke før jeg bestiller og bytter boks?

Mvh


Richard
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by wormy »

Først og fremst, fungerer nødblinken? I så fall er nok reléet fungerende, og problemet er i selve spaken på rattet. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Richard
Posts: 16
Joined: 08 Mar 2014, 16:12

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by Richard »

Nødblink fungerer heller ikke. Når jeg trykker på knappen for nødblink, så lyser den, men ingen blinking.

Vet forsåvidt at relé fungerer, men virker som det er dårlig kontakt i terminalen på sikringsboks, iom at jeg kan få tidvis kontakt med å rugge relé. Eller høres dette helt søkt ut?
En CE2 sikringsboks koster heller ikke allverden å kjøpe fra f.eks england, det er heller selve byttet jeg vegrer meg litt mot
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by wormy »

Hmm. Kan jo være dårlig kontakt inne i reléet også.. Fort gjort å prøve et annet der om du har det tilgjengelig - har ikke opplevd at en sikringsboks blir "slitt" - men det kan sikkert skje. Er mange "kobberbaner" inne i den. Er vanskelig å si uten å se på det selv dessverre, men jeg hadde prøvd nytt relé først - hvis du har det lett tilgjengelig. (Møller, Biltema, Mekonomen, skraphandler (samme som Golf / Passat / Audi osv fra den tidsalderen vil jeg tro).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Richard
Posts: 16
Joined: 08 Mar 2014, 16:12

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by Richard »

Har 2 relé selv jeg har prøvd, i tillegg til et fra en annen corrado der blinklys fungererte helt fint med nevnte relé.
Har sett bilder av innmaten på disse boksene, og man skulle ikke tro at de skulle slites særlig nei.
Har dog og sett bilder av innmat som har eiret og vedkommende fikk lignende problemer som det jeg har.

Kan vel også nevnes at det kom røyk fra sikringsboksen for en tid tilbake, uten at noe annet har sluttet å fungere.
Blinklysene har over tid bare fungert dårligere og dårligere, fungerer ikke ved å rugge på relé lenger, annet en for å få 1sek med kontakt/lys.
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by wormy »

Hmm.. Skader jo ikke å bytte den.. Spesielt hvis det kom noe røyk opp der.. :)
Tror det skal være relativt "rett frem", jeg er rimelig sikker på at alle ledningene bare passer inn étt sted og én vei.
Hvor mye du eventuelt må demontere for å komme til greit nok er jeg derimot litt usikker på.. Tror det skal gå å løsne den, for så å få vippet/tiltet den fremover. Mulig du kommer til da.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by g60 »

Sikringsboksen er en enkel sak å løsne...fjern plast deksler under ratt.
Er 2 hvite "klips" man vipper mot seg og da vipper toppen frem så er det bare å løfte bunnen ut av sporene sine...
Så er det å nappe ut kontakter.
Og tror wormy har rett..passer kun 1 plass og 1 vei.
Richard
Posts: 16
Joined: 08 Mar 2014, 16:12

Re: Blinklys fungerer ikke.

Post by Richard »

Har hatt den ned for å se på den tidligere.
Har ordnet ny sikringsboks. Bare vente på at den kommer i posten.
Takk for hjelpen!
Post Reply