vindu

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

vindu

Post by g60 »

plutselig sluttet vindu på passasjerside å virke..hører det klikker i styringsboksen,men ingenting skjer.har prøvd å bytte om på brytere,hjalp ikke.
førerside funker helt fint.
hva tenker dere om det? motor som har tatt turen til de evige jaktmarker?
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: vindu

Post by wormy »

g60 wrote:plutselig sluttet vindu på passasjerside å virke..hører det klikker i styringsboksen,men ingenting skjer.har prøvd å bytte om på brytere,hjalp ikke.
førerside funker helt fint.
hva tenker dere om det? motor som har tatt turen til de evige jaktmarker?
Selve motoren på disse pleier å overleve det meste, normalt sett er det wieren som tar føyken.
Stort sett er det da det greieste å bytte hele mekanismen, men er du veldig kreativ og flink kan det være du klarer å bytte kun wieren med en fra en sykkelsjappe f.eks.. (Har ikke sett bilder av dette, men har lest om noen som har gjort det..)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: vindu

Post by g60 »

ang dette passasjer vinduet...
eg har strøm frem til kontakten,og hører det klikker i styringsboksen.selve bryter virker og helt fint.
men eg leste noe greier på canadiske forumet om denne microbryteren i håndtakene,men eg finner det ikke igjen
men lurer på om det sto noe slikt som at om kontakten i håndtak var defekt,så ville dette også slå ut vindusmekanismen??
noen som har peiling på dette?
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: vindu

Post by g60 »

problemet løst:-)
når eg byttet interiør i bilen,så har eg knekt jordingen på styreboksen bak panelet på førersiden..så da er vinduer oppe å går:-)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: vindu

Post by BlackDragon07 »

Ser dette er en gammel tråd, men mine vinduer fungerer heller ikke.
Ifølge forrige eier så slyldtes dette at vinduene ikke fikk strøm fra en ledning som skulle gå til hovedhjernen for bilen?!?!

Hadde du hatt mulighet for å lagt ut noen bilder av det som du gjorde så kan jeg sjekke og utelukke det.
Forbanna kjedelig å ikke å fungerende vinduer :roll:

Dette er den angivelige kontakten som går til hjernen som mangler strøm
Image
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: vindu

Post by g60 »

Klart jeg kan.
kanskje dumt spørsmål,men har du sjekket om det går strøm frem til bryter inni bilen?
Post Reply