Turbo montering

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
JohannesG60
Posts: 158
Joined: 20 Oct 2011, 15:57
Location: Sotra utenfor Bergen

Turbo montering

Post by JohannesG60 »

Hei alle corrado elskere!

Nå har g-laderen min tatt kvelden, 1000km etter overhaling. Så nå er jeg lei, og vil bygge turbo. Noen som vet hva jeg må gjøre? Hvordan jeg gjør det osv? Er helt grønn når det kommer til skruing, men får jeg det greit forklart, skal jeg få det meste til.
Takker for svar!
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Turbo montering

Post by Oekern »

Du kan ta en titt på tråden til kristoffer ("Kristaafa") Om jeg skreiv rett i farta.
Er vel ikke noe detaljert byggningsguide, men noen bilder og en del info om deler er det der værtfall, så har du litt og gå etter der.
Om du søker litt på forumet er det sikkert noen andre turbo bygg her også/tråder om emnet :wink:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
corradosimen
Posts: 23
Joined: 25 Nov 2011, 23:15

Re: Turbo montering

Post by corradosimen »

hvis man skal bygge om til turbo, må man ha rs fanger eller kan man bruke orginalfangeren? tenker på at intercooler`n må ha luft, kommer det nok luft inn i orginalfangeren?
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Turbo montering

Post by Oekern »

Det er ikke luft som er problemet med FMIC i orginalfanger, det er plassen det står mest på. Er veldig trangt.
Finns noen lure løsninger på det med orginalfanger, men da må man borre og kappe litt i tverrbjelken som frontlyktene er festa i.
Evn.t så skal det vell gå uten og kappe og. Acoupe klarte vel dette på hengende håret tror jeg.. Se i tråden hans under "bilen min"
Blackdragon har også FMIC med orginalfanger.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Turbo montering

Post by Mouh »

Oekern wrote:Det er ikke luft som er problemet med FMIC i orginalfanger, det er plassen det står mest på. Er veldig trangt.
Finns noen lure løsninger på det med orginalfanger, men da må man borre og kappe litt i tverrbjelken som frontlyktene er festa i.
Evn.t så skal det vell gå uten og kappe og. Acoupe klarte vel dette på hengende håret tror jeg.. Se i tråden hans under "bilen min"
Blackdragon har også FMIC med orginalfanger.
Acoupe kappet ganske mye, han tok hele det midtre festet på frontbjelken (mellom lyktene)
corradosimen
Posts: 23
Joined: 25 Nov 2011, 23:15

Re: Turbo montering

Post by corradosimen »

men hvis man fjerner mye av midtre del av tverrblelka, holder det med lufta som kommer igjennom orginalfangeren? og hvor finner jeg Acoupe? er ganske ny på forumet her :-P

Takk for svarene:-P
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Turbo montering

Post by g60 »

helt opp på siden står det medlemmer..trykk der,så finner du alle....
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Turbo montering

Post by ildmar »

Golf rally intercooleren går også ganske lett inn bak orginal front :) bare litt sliping i hjørnene :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Turbo montering

Post by Oekern »

Takk Mouh ! Bra du retter opp :wink:
Ang. luft så er ikke det store problemer med org. fanger, den er forhåldsvis åpen når man ser litt på det.
Kommer såklart ann på hvor man monterer IC.

Du kan søke etter emner/tråder ved bruk av søkefunksjonen øverst til høyre.
Som regel når vi refererer til andre medlemmer på forumet så mener vi "Bilen min" delen.
Du ser i 1. kolonne til høyre hvem som er trådstarter (*Forfatter*)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Turbo montering

Post by Sigurd »

ildmar wrote:Golf rally intercooleren går også ganske lett inn bak orginal front :) bare litt sliping i hjørnene :)
Golf G60 uten ac passer best. Rallye kjøleren må modifiseres litt for å passe.
Corrado G60
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Turbo montering

Post by JohnnyCorrado »

JohannesG60 wrote:Hei alle corrado elskere!

Nå har g-laderen min tatt kvelden, 1000km etter overhaling.
:shock: Hvem utførte den overhalingen?
2001 Audi S4 Avant
JohannesG60
Posts: 158
Joined: 20 Oct 2011, 15:57
Location: Sotra utenfor Bergen

Re: Turbo montering

Post by JohannesG60 »

Det er jeg usikker på, forrige eier som fikset. Den så helt ny ut når jeg fikk den tilbake... kjipt når jeg har kjørt den inn i 800km, så venter jeg til driftstemperaturen er på 90 grader før jeg tråkker litt til.. og etter 200km ryker den :(
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
corradosimen
Posts: 23
Joined: 25 Nov 2011, 23:15

Re: Turbo montering

Post by corradosimen »

er det en måte å justere turbo trykket innenfra bilen? har hørt om noen som han en knapp med + og - hvor man justerer turbotrykket, er det noe som går ann å montere? hvis dette er noe som finnes, hva trenger man for å få det til å fungere og er det VELDIG dyrt?:-P
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Turbo montering

Post by Polo Classic »

JohannesG60 wrote:Det er jeg usikker på, forrige eier som fikset. Den så helt ny ut når jeg fikk den tilbake... kjipt når jeg har kjørt den inn i 800km, så venter jeg til driftstemperaturen er på 90 grader før jeg tråkker litt til.. og etter 200km ryker den :(
Da er den enten ikke gjort skikkelig, eller ikke gjort i det hele tatt

Send den tilbake eller krev ny

Hvor ofte har du hatt den på turtallsperren etter de første 800 km?
Var det mye olje i intercooler rørene?
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
JohannesG60
Posts: 158
Joined: 20 Oct 2011, 15:57
Location: Sotra utenfor Bergen

Re: Turbo montering

Post by JohannesG60 »

Er ikke så lett å sende tilbake eller kreve ny når jeg ikke har kontakt med selger :-( Og de første 800km var alle under 3500 rpm ''/ Så jeg er mildt sagt ganske lei meg nå.. Har ikke sjekket oljen i IC rørene, skal ta og gjøre det snarest! Men det er ikke noe olje på utsiden av laderen lenger, slik det var første gangen.
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
Post Reply