Rust! :(

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
TForester
Posts: 5
Joined: 11 Mar 2015, 16:56

Rust! :(

Post by TForester »

Jeg er ganske fersk Corradoeier og ønsker selvfølgelig å ta vare på skjønnheten! :)

Det er rusta rundt ved bensinlokket og lurer på om noen veit om eller hvor jeg kan få tak i en ny panelbit slik at jeg får fjerna den rustene biten og lappe inn noe nytt.

Siden jeg ikke har gjort det før og heller ikke har utstyret som trengs, lurer jeg og på om noen kjenner noen flinke hobbymekanikere som kan fikse det for meg. Det blir fort store hull i lommeboka når sånt skal ordnes hos verkstedene.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rust! :(

Post by Oekern »

Hei og velkommen til oss!
Er det rust bak bensinlokket rundt påfyllingsullet, eller rundt bensinlokket (Firkanten) ?
Er det ikke rustet hull holder det kanskje med og slipe seg ned til bart metall ?
Du trenger jo evn.t en delebil/noen som har en delebil de kan skjærte ut en bit til deg isåfall
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
TForester
Posts: 5
Joined: 11 Mar 2015, 16:56

Re: Rust! :(

Post by TForester »

Det er rustet et hull bak bensinlokket, også er det såvidt begynt å komme litt blemmer øverst bakerst på "firkanten".
Jeg har hørt at deler som dette er det laget ekstra av slik at man slipper å ta fra delebiler, nettopp fordi de er et vanlig problem(har jeg hørt).
Stemmer dette og hvor kan jeg eventuelt finne en sånn del? Jeg har surfa en del etter det men fant ingenting.
Kjenner du forresten til noen gode nettsider for å få tak i deler? Sålangt har jeg brukt ebay for å fikse det jeg har trengt.

Jeg har hatt bilen på verksted for prisvurdering. De sa de kunne fikse det men ikke hvordan de skulle fikse det, om de lapper inn bare der det er hull eller får tak i en ny panelbit. Jeg har spurt om dette men venter forsatt på svar.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Rust! :(

Post by BlackDragon07 »

Velkommen i klubben :mrgreen:
Har dessverre lite erfaring på dette området, men det er det sikkert mange her inne som kan :D
Håper du lager en egen tråd og legger ut en masse bilder av bilen din :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
TForester
Posts: 5
Joined: 11 Mar 2015, 16:56

Re: Rust! :(

Post by TForester »

Greit, takk for tilbakemelding

Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert! :D
Post Reply