Vurderer kjøp av Corrado vr6

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
einulf
Posts: 1
Joined: 01 May 2012, 17:10

Vurderer kjøp av Corrado vr6

Post by einulf »

Hei. Jeg fant en corrado på finn jeg vurderer og kjøpe. Men det jeg lurer på er hva som er normale feil med denne bilen. Har hørt mye om gladeren, er det noe annet?
På bildene er bilen med skilt, men da jeg sjekket på statens vegvesen sto det at den var avskiltet siden 2004. Er det positivt eller negativt.? MVH Einar

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... er=NE78208

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34485065
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Vurderer kjøp av Corrado vr6

Post by BlackDragon07 »

Hei. Corrado er kule biler og det er ikke så mange av de lenger.
Den du har sett på er en vr6 og de har ikke g-lader men er en "NA" motor. Så da slipper du de "problemene".
Kjenner desverre ikke så godt til vr6 motoren, men vet at den ikke er like "utholden" som g-60 motoren.

Ring BT og hør på historikken på den, hør hvor mange eier den har hatt og når den ble importert.
Du kan også be om å få understellsnummeret så kan du dobbelt sjekke. Det nummeret står i vognkortet.
Vil alltid anbefale deg og ta en NAF test, det er kr gull verdt :!: :!:

Håper du får tak i bilen du ønsker og du er inne på riktig spor, corrado :mrgreen: :wink:
Lykke til :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
crab
Posts: 60
Joined: 25 Jan 2010, 03:00

Re: Vurderer kjøp av Corrado vr6

Post by crab »

Hadde sikkert bedt om noen nyere bilder om bilen står langt unna deg. Vist bilen ble avskiltet i 2004 så er vell bildene også fra den tid..
Vw Golf 2001 Tdi 4-Motion
Vw Golf 1994 Syncro
Vw Golf 1989 G60 Prosjekt
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Vurderer kjøp av Corrado vr6

Post by chris10an »

Som de sier over her, kan jo bilen se så som så ut hvis den ikke er registrert på 8 år. Den kan jo ha stått lagret tørt og fint, så den fortsatt er like fin såklart. Det jeg har hørt mest negativt om ang vr6, er girkassa. Blir den herjet med så er det ikke mye den tåler etter hva jeg har hørt. og vanskelig å få tak i ny. Men det kjenner man under en prøvetur. og en bil som er såpass sjelden, og kanskje stått så mange år, ville jeg nok få den naf testet. det er jo en dyr bil til å være så gammel, men det er jo tross alt en corrado :wink:

Ser foresten på meca sine sider att den ble registrert i 98 i norge!;)
Post Reply