Stempler

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Ingeper
Posts: 34
Joined: 14 Oct 2007, 21:47

Stempler

Post by Ingeper »

Noen som vet hvor man får tak i 83mm smidde stempler til orginale (136mm) råder, med 9.0:1 i comp?
Bygger om fra G60 til turbo og kunne tenkt meg litt comp-økning...
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Stempler

Post by wormy »

Er svært få (om noen) tunersjapper som fører dette. De fleste holder seg til (latterlig lave) 8:1..
Polo Classic her på forumet kan hjelpe deg å skaffe. Eventuelt ville jeg nok prøvd å sende en forespørsel til JE, Wiseco, Wössner osv selv.. :)

Ville vurdert 144mm smidde råder i samme slengen. G60 rådene er veldig solide, men de er litt korte (136mm) i forhold til hva som er optimalt. I så fall må stemplene lages slik at de passer til de lengre rådene - så det er noe du bør ha i bakhodet før du eventuelt bestiller..


(En juksemetode for å få 9:1 i komp er å bruke VW Motorsport Gr. A toppakning fra Bildon, samt maskinere ned litt på toppen. Det negative med denne metoden er at jeg mener å huske at denne toppakningen er av fiber - ikke metall...)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Ingeper
Posts: 34
Joined: 14 Oct 2007, 21:47

Re: Stempler

Post by Ingeper »

Oki, takker for utfyllende svar =)
User avatar
Ingeper
Posts: 34
Joined: 14 Oct 2007, 21:47

Re: Stempler

Post by Ingeper »

Er det mulig å kjøre oversize stempler og råder fra 20v? Eller må man bruke 20v toppen også da?
ser den har samme blokkhøyde og slaglengde som G60..

http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Stempler

Post by wormy »

Ingeper wrote:Er det mulig å kjøre oversize stempler og råder fra 20v? ser den har samme blokkhøyde og slaglengde som G60..

http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml
16V og 20V har vel forbrenningskammeret i toppen, mens G60 har det i stemplene..? (Mener jeg å huske i alle fall..) Så du får helt feil kompresjon.. Det er derfor du ikke bare uten videre kan montere en 16V topp på en G60 bunndel, du må gjøre noe med stemplene også..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply